נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד



“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיחדשותהקלפים שיעזרו למשפחות מיוחדות לדבר על הקושי

הקלפים שיעזרו למשפחות מיוחדות לדבר על הקושי

"הכל על השולחן" מורכב מקלפי שיחה שבהם יעזרו בני המשפחה, ובייחוד האחים לילדים עם מוגבלות, לדבר באופן לא מתווך על ההתמודדויות היומיומיות שלהם

המשחק "הכל על השולחן". צילום: נוגה פרשני
המשחק “הכל על השולחן”. צילום: נוגה פרשני

עמותת “עדי” המפעילה את “עדי בשבילכם” המטפלת בילדים ובוגרים עם מוגבלויות ואנשים הנמצאים בתהליכי שיקום משיקה בימים אלה משחק קלפים משפחתי חדש – “הכל על השולחן”. המשחק נוצר במטרה לשתף חוויות אישיות ורגשיות של הורים ואחים לילדים עם מוגבלות אחד עם השני.

הרעיון המרכזי במשחק הוא לפתוח סוגיות ונושאים שלא מדברים עליהם ביום יום. מניחים את הקלפים על השולחן, ופשוט מדברים. זה יכול להיות במסגרת ערב משחק משפחתי, או אפילו באמצע ארוחת הערב כשכולם מסביב לשולחן.

איך זה עובד?

“הכל על השולחן” כולל קלפי משחק המייצגים ארוחה ובה שלוש מנות. כל מנה מותאמת לרמת שיח שונה. במנה הראשונה יש שאלות קלילות המתייחסות לאקלים המשפחתי, ובמנה העיקרית שאלות עומק על מוגבלות האח המיוחד. במנת הקינוח שאלות מחזקות הממוקדות בכוחות האישיים והמשפחתיים. את סבבי השאלות מלווים קלפים שונים המהווים תוספות למנות השונות ולדרכי השיח הרבים והנושאים שעליהם ניתן לדבר.

“המטרה שלנו היא שילדים יוכלו להביע תחושות ולשתף ברגשותיהם”, הסבירו בעמותה את מטרתו של המשחק. “ההורים יוכלו להכיר את רגשות הילדים שלהם באופן עמוק יותר ולהבין לליבם, ואף יוכלו לאפשר להם לראות ולשמוע את הוריהם מזווית אחרת ופתוחה יותר. ‘הפיל הלבן’, זה שלא תמיד מדברים עליו, יאפשר לשחרר הגנות, ולדבר על הדברים בצורה פתוחה יותר, תקשורתית ולא מאיימת”. המשחק נארז ע”י “בית היוצר עדי אופקים”, מרכז שיקומי תעסוקתי לאנשים עם קשת רחבה של מוגבלויות.

לאחרונה ערכה עמותת עדי כנס ראשון מסוגו בישראל, שכלל כ-160 ילדים וילדות בגילאים שונים, להם אחים ואחיות עם מוגבלות. הצעירים הגיעו לספר ולשתף אחד את השני על האתגרים שהם עוברים בחיי המשפחה, על הקושי שלהם לשתף את הוריהם בקשיים שלהם, וגם לא מעט על האהבה הגדולה שיש להם לאחיות והאחים שלהם.

אחד מהמשתתפים שמשכו את תשומת הלב בכנס, היה שליו אוטוליגי בן ה-17 ממודיעין שעובר לגור בקרוב עם אחיו הגדול, נועם, שמשותק בחלקו התחתון ומתנייד בכיסא גלגלים. “מה שהוא לא יכול לעשות בגוף הוא מכפר על כך בשכל. הוא אדם מאוד חכם”, אמר אוטוליגי ל”שווים” בהתרגשות לקראת המעבר. “אני יודע את המורכבויות הגדולות בכך. חשבנו על עובד זר, אבל אנחנו לא סומכים על אף אחד אחר. עדיף שהוא יהיה איתי, אני החבר הכי טוב שלו”.

לרכישת המשחק בעלות של 60 שקלים – לחצו כאן

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות