נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותגוטליב: "אם מעליבים אדם עם מוגבלות - אל תעמדו מנגד"

גוטליב: “אם מעליבים אדם עם מוגבלות – אל תעמדו מנגד”

חברת הכנסת מהליכוד התייחסה לנאצות שהושמעו נגד אשת רה"מ לשעבר, ליהיא לפיד, ברשת החברתית טוויטר: "מי שמדבר ככה, זו בושה שלו"

חה"כ טלי גוטליב (הליכוד) בכנס שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות. צילום: אביחי חיים
מימין לשמאל: סגנית שר האוצר, מיכל וולדיגר (הציונות הדתית), חה”כ טלי גוטליב (הליכוד) ועורך “שווים”, עידן מוטולה, בכנס שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות. צילום: אביחי חיים

“חוק מקצועות הבריאות לא יעבור כפי שהוא עכשיו, אני מתחייבת לכך”, הצהירה היום (שני) סגנית שר האוצר, ח”כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית), בכנס ועידת ישראל לזכויות אנשים עם מוגבלות שנערך בקריית שדה התעופה, מטעם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים. הכנס נערך בסימן 25 שנה לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, והתקיימו בו פאנלים שונים עם פוליטיקאים, בכירי עמותות ואנשים עם מוגבלות.

את דבריה השמיעה וולדיגר בפאנל “תפקיד המחוקק בקידום זכויות לאנשים עם מוגבלויות”, בו השתתפו גם חה”כ טלי גוטליב (הליכוד) ועו”ד הדס אגמון מנציבות שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות. מנחה הפאנל היה עורך ומייסד אתר “שווים”, עידן מוטולה, אב לילד עם אוטיזם.

בחודשים האחרונים נידונה בכנסת הצעת חוק של המפלגות החרדיות (ש”ס, יהדות התורה), שמבקשות לאשר הכשרה מקוצרת ללא תואר אקדמי למקצועות הבריאות (ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת וכיו”ב). הצעת החוק הזו מעוררת ביקורת רבה מצד העוסקים במקצועות הבריאות, על רקע הרצון של ראשי המפלגות החרדיות לשלב יותר נשים חרדיות בשוק התעסוקה.

ח”כ וולדיגר התייחסה לטענות של אנשי מקצועות הבריאות, ואמרה בפאנל כי “ישנן מדינות מתקדמות בעולם שהעיסוק במקצועות הבריאות בהן לא בהכרח מכריח תואר אקדמי. יחד עם זאת, אני לא מתפשרת במקצועיות ההדרכה שאמורים לקבל אנשי המקצוע. הצעת החוק לא תעבור בלי שהמל”ג ייתן את הסילבוס המדויק של מה שצריך ללמוד כדי להשיג את הרישיון למקצועות הבריאות, ואני לא מתפשרת על כך. כמות ההכשרות תהיה זהה לחלוטין”.

חה”כ גוטליב הסכימה עם דבריה של וולדיגר, וטענה כי אין מחלוקת על כך שיש מחסור במטפלות וקלינאיות תקשורת, וסיפרה על הבת שלה שנמצאת על הרצף האוטיסטי וכיום מטופלת על ידי קלינאית תקשורת. “אין מחלוקת שיש חוסר במטפלות וקלינאיות תקשורת. יש חשיבות מאוד גבוהה למקצועיות, צריך שיהיה פיקוח הדוק מאוד בנושא”.

סגנית שר האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
סגנית שר האוצר, ח”כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

גוטליב מגיבה לנאצות נגד ליהיא לפיד

ביממה האחרונה יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לציוץ שנכתב נגד אשתו, ליהיא לפיד, על כך שהיא “משריצה אוטיסטים”. חה”כ גוטליב התייחסה לדברים ואמרה: “אני צריכה לגנות את הפה הגועלי והיחס המחפיר? מי שלא יודע להתנהג, זו בושה שלו. אם אתם רואים מישהו שמעליב אדם עם מוגבלות – אל תעמדו מנגד. אתם לא מבינים כמה קשה זה”. הקהל הגיב לגוטליב, ונשמעו צעקות: “את הממשלה, את צריכה לקחת את האחריות”, אליהן השיבה חברת הכנסת: “אין תירוצים, נהיה חייבים לפתור את זה”.

בנוסף, סגנית שר האוצר וולדיגר התייחסה בפאנל לפרסום ב”שווים” מאמש (ראשון) על הקיצוץ המשמעותי בתוכנית “תעסוקה שווה”, המסייעת להשמת אלפי אנשים עם מוגבלות בישראל בעבודה בשוק הפתוח: “אני מוכנה לקחת ולבדוק את הנושא”. תשובה דומה נתנה וולדיגר גם על נושא העלאת הדיסריגארד והתאמתו לשכר הממוצע במשק, כפי שהציע חה”כ ישראל אייכלר (יהדות התורה): “אני לא רוצה להתחייב לנתונים, אבל זה נושא חשוב שראוי שייבחן בהקדם”.

לסיכום, חברות הפאנל הסכימו על כך שנדרשים שורה של צעדים משמעותיים לקיצור וייעול התהליך הביורוקרטי בו נתקלים פעם אחר פעם אנשים עם מוגבלות. “השיטה של פקיד אחר פקיד צריכה לעבור מן העולם”, אמרה חה”כ גוטליב, והוסיפה: “המטרה שלנו לאחד את כל המידע שכל פקיד יוכל להתחבר למשרד האחר ולהנגיש את המידע”.

לדברים אלו הצטרפה עו”ד הדס אגמון, ואמרה כי “מבחינת אדם עם מוגבלות, צריך שיהיה לו כמה שפחות נטל ביורוקרטי. עדיף שכל הליך קבלת השירותים ירוכז במקום אחד. ההסתכלות של הממשלה עבור אנשים עם מוגבלויות צריכה להיות בכל מקום – במשרד החינוך, בתחבורה בבריאות וכו'”.

בפאנל נוסף שנערך בהמשך הכנס התייחסה גם חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו, שהייתה הח”כית החירשת הראשונה בישראל, לנושא הדיסריגארד וחוק לרון. “במהלך הכהונה שלי בכנסת היו הרבה חוקים שעשו טוב, אבל היו הרבה חוקים שפגעו בסופו של דבר בזכויות אנשים עם מוגבלות”, אמרה פינטו, “כמו חוק לרון למשל, שבא לטפל בזכויות תעסוקה – ובא לברך ויצא מקלל”.

אנחנו באתר “שווים” עושים מאמצים גדולים להביא לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם את כל החדשות והמידע החיוניים להם. כדי להמשיך בעבודה הזו אנחנו זקוקים לעזרתכם. אתם מוזמנים לעגל את האגורות בכרטיס האשראי שלכם לטובת עמותת שווים – וגם אתם חלק מהפרויקט החשוב שלנו. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. כדי לעגל לשווים הקליקו >>> עיגול לטובת שווים – למען אנשים עם מוגבלויות – האגורות שלך יכולות לשנות חיים! (igul.org.il)

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות