נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםתודה, מאיר שלו, שלא נתת לי להרגיש שונה

תודה, מאיר שלו, שלא נתת לי להרגיש שונה

הריאיון שערכתי איתו בשנת 2019 הבהיר לי כמה מזל היה לי לפגוש אותו פנים אל פנים. טור מיוחד לזכרו של הסופר עטור השבחים שהלך לעולמו השבוע

מאיר שלו ז"ל. צילום: ויקיפדיה
מאיר שלו ז”ל. צילום: ויקיפדיה

“כשמאיר שלו פתח את דלת ביתי, ההתרגשות הייתה בשיאה. משם כבר הכל זרם בפשטות נהדרת. כאילו אנחנו מכירים מזמן”. הציטוט הזה לקוח מהריאיון שערכתי עם מאיר שלו בשנת 2019. התרגשתי מאוד, לא רק בגלל האישיות של מאיר, אלא בעיקר כי זו הייתה הפעם הראשונה בה ראיינתי מישהו. הריאיון הראשון שלי.

לפני כן, תכננתי להוסיף ראיונות לכתיבת הטורים הקבועה שלי. האמת, שבכלל רציתי לראיין את ביונסה, אבל לוחות הזמנים שלנו לא התאימו… אז התפשרתי על מאיר. ואיזו “פשרה” זו הייתה. כמו השם שלו, כזה היה: מאיר כל חדר ומשרה המון שלווה.

היה קסם באוויר

הוא בא אליי הביתה, וישבנו יחד הרבה זמן. שאלתי אותו המון שאלות. ראיתי מולי אדם חכם ורגיש, שגם נתן לי עצות תוך כדי הריאיון, ככותב טורים אחד לעמיתה שלו. אומרים שהפעם הראשונה היא הכי מיוחדת, האהבה הראשונה, הנשיקה הראשונה. במקרה הזה זה נכון, היה קסם באוויר. כתבתי המון על השיחה בינינו, ובאופן טבעי רק חלקה פורסם.

חשבתי הרבה על הריאיון אחר כך. איזה מזל גדול היה לי לפגוש כזו אגדה. היה לי המזל לא רק לראיין את מאיר, אלא גם להקשיב, ללמוד וליישם. מה כבר אני יכולה לומר שלא אמרו כולם בימים האחרונים לפני?

תודה לך מאיר שלו, שידעת ללכוד בספרים שלך מציאות מורכבת, ולתאר אותה כל כך יפה. תודה שכתבת כמו שכתבת. תודה שבאת אליי, ושכשישבת מולי לא נתת לי לרגע להרגיש שונה, למרות שאני בספק אם היה לך ניסיון מוקדם עם אוטיסטים. נתת לי להרגיש, בצדק, עיתונאית אמיתית. תודה שעזרת לי להתחיל ז’אנר חדש בעבודתי. תודה על מי שהיית. לא אשכח אותך.

ילידת 1994. רווקה. מתגוררת בתל אביב. מוגדרת מינקות כאוטיסטית NOS. לא מדברת. כותבת בתמיכה. סטודנטית באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות ובמדעי הרוח. כותבת על הגישה שלה לחיים וכדי לגשר בין עולמם של האנשים עם הצרכים המיוחדים לעולם "הרגיל".

כתבות אחרונות