נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותחינוך חינם לפעוטות עם מוגבלות? הצעת החוק של השר לשעבר

חינוך חינם לפעוטות עם מוגבלות? הצעת החוק של השר לשעבר

חה"כ מאיר כהן (יש עתיד) העלה לשולחן הכנסת הצעה למימון מלא של מוסדות חינוך לגיל הרך – גם עבור תינוקות עם מוגבלות

חבר הכנסת מאיר כהן. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
חבר הכנסת מאיר כהן. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הצעת חוק חדשה של חבר הכנסת מאיר כהן (יש עתיד) מציעה להעניק חינוך חינם גם לפעוטות עם מוגבלות. במקביל לסבסוד המדינה של חינוך לגיל הרך בגילאי 3-0, כעת עולה על השולחן האפשרות להשוות את המימון גם בחינוך המיוחד בגילאים המדוברים.

“למרות היתרונות המובהקים לחינוך מגיל מוקדם, החוק קובע כי רק ילדים עם צרכים מיוחדים מעל גיל שלוש זכאים לחינוך מיוחד חינם”, הסביר חה”כ כהן. “חינוך מיוחד כבר בגיל הרך עשוי לתרום להתפתחות החברתית, הרגשית והפיזית של הילדים, ולפיתוח מיומנויות עצמאיות כמו זיהוי צרכים, תקשורת והתנהלות יומיומית”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


בהצעת החוק שהגיש נכתב כי “השקעה בחינוך המיוחד בגיל הרך עשויה להפחית את התלות של בעלי צרכים מיוחדים בשירותי הסיוע והטיפול הקיימים, ואף לסייע באבחון בעיות רפואיות ובמניעת בעיות עתידיות. חינוך מגיל לידה לילדים עם צרכים מיוחדים הוא צעד חשוב להגברת השוויון שעשוי לסייע בשילובם בחברה ולהפחתת פערים חברתיים וכלכליים”.

השר מתייחס גם לעלויות הצפויות של תוספת של פעוטות רבים לחוק החינוך המיוחד, כשעל פי הערכות מדובר על תוספת של מיליוני שקלים לתקציב המדינה. עם זאת, לדבריו, ההשקעה הכספית העכשווית היא זעומה לעומת התרומה והיקף התמיכה העתידית לה הפעוטות והוריהם זכאים (לרבות טיפולים ותמיכה מקצועית מתאימה).

משבר רודף משבר

הצעת החוק מגיעה על רקע המשבר המתמשך בסקטור מעונות היום השיקומיים, שמצויים בפני קריסה. העמותות המפעילות את מעונות היום השיקומיים וההורים לילדים המשתמשים בשירותיהם איימו לפתוח בשביתה, אך זו הוקפאה לאחר הבטחות משר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי (ש”ס), כי מצא פתרון לנושא. כזכור, כדי לפתור את המשבר ולמנוע שביתה, מרגי הציע להשוות את שכר המטפלות והסייעות במעונות אלו לתנאים אותן מקבלות הסייעות שעובדות תחת השלטון המקומי.

ללא מתווה ברור לשיקום המעונות, כ-4,000 פעוטות והוריהם יישארו בביתם. אותם הורים משלמים כבר היום אלפי שקלים למעונות היום השיקומיים, בהתאם לרמת ההכנסה לנפש במשפחה.

נציין כי בצל המתיחות הפוליטית בין האופוזיציה לממשלת נתניהו, הצעת החוק של חה”כ כהן צפויה להידחות בשל קושי בהשגת רוב מתאים בכנסת, והבשלת תהליך החקיקה כנגזרת. יחד עם זאת, כפי שהיה בחוק שירותי הרווחה, לעיתים נדירות חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה שמים בצד את הוויכוחים הפוליטיים ביניהם, ופועלים יחד למען הצעת חוק הגיונית ומוצדקת כמו הצעת החוק המדוברת.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות