נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאנשים עם מוגבלויותמישהי כמוני הלכה לעולמה היום, ויש פחות ממני

מישהי כמוני הלכה לעולמה היום, ויש פחות ממני

"היא הייתה ילדת פרחים, עולם בלי קארין כבר לא יהיה אותו עולם". רותי זוארץ נפרדת מקארין באומן, אחותה לצרת הבולמיה, שנפטרה הלילה, במאמר ובשיר

קארין באומן. צילום מסך מרשת 13

כשהבנתי עם בוקר שקארין באומן, אחותי לצרת הבולמיה, הלכה לעולמה, נכנסתי להיסטריה. זה דפוק וזה נשמע נורא, אבל הייתי חייבת לדעת כמה היא שקלה במותה. הייתי חייבת לדעת כמה אני רחוקה ממנה במשקל. אנחנו סמוכות, אני יודעת.

אנחנו, הסובלות מהפרעות אכילה, מזכירות גלשן עיקש שלא עוצר גם כשהים אכזר והסכנה ברורה, הולך עד סוף הגל, עד שובר הגלים – המוות. ולמרות שהוא קרוב, הוא נראה פלסטי, לא משהו מוחשי שיקרה. אבל הוא קורה. כל חודש אני נפרדת מאחות אחרת לצרה שפגשתי באשפוז כזה או אחר.

הייתי בקשר עם הבאומניות – קארין ואמה יהודית – במשך שנים. יהודית הייתה אמא להרבה מאוד בולמיות ואנורקסיות, כמוני. באוזן קשבת, בפתיחת ביתה, בהכוונה. לפעמים נתנה כסף כשבנות הגיעו לרחובות.

יהודית הבינה את המחלה, את המפותלות שלה, את המניפולטיביות שלה. כמונו, היא לחמה בחוסר הטיפול בבנות מסוגנו. את היותנו נעות ממחלקה פנימית למחלקה פנימית, כי המקומות היחידים שעאלק יודעם לטפל בחולות מלאים עד אפס מקום.

ילדת פרחים

קארין, מלבד הבולמיה, הייתה ילדת פרחים. היא אהבה לצייר, במיוחד טבע, כתבה שירים מדי פעם. אבל עיניה שבו והראו עד כמה היא “אכולה” מבפנים. מה שמשאיר את רוח החיים זה האוכל, וזה גם מה שהורג אותם.

בימיה האחרונים, למרות שיהודית התחננה והייתה מוכנה לעמוד ולבשל סירים כל היום, רק שתאכל משהו, קארין איבדה עניין. גם באוכל. היא קצה במה שהשאיר אותה בחיים, וכשנגמרת התקווה, נגמרים החיים.

ואני? אני מטביעה את עצמי בעבודה, עד כמה שאני מסוגלת. כותבת עם שגיאות כתיב, באיטיות של נמלה שיש לה תחושת נימול בכל הגוף. כותבת כל עוד רוחי בי, כדי להיקלט בחיים הרגילים, “בקהילה”, מה שנקרא.

יהודית באומן עם בתה קארין ז"ל. באדיבות המצולמות
יהודית באומן עם בתה קארין ז”ל. באדיבות המצולמות

נעזרת במטפלת שאוטוטו מתמוטטת מכל המשימות שמחייב קיומי. ממש כמו יהודית באומן, שליבי ליבי עליה. מה היא תעשה בחלל שנותר? מהיכרות אישית איתה, אני יודעת שהיא לביאה. אני יודעת שהיא תמשיך ללחום עבורנו המושתקות, כי אף אחד בתקשורת לא רוצה לטפל בנושא ברצינות, מלבד כתבות צבע של מסכנות או רכילות פה ושם.

נמשיך לסחוב שקיות מהסופר

ואנחנו? אנחנו נמשיך לסחוב את השקיות מהסופר, וכעבור שעות אחדות לזבל. אלו הם ימינו. ועולם בלי קארין כבר לא יהיה אותו עולם. מקווה ומתפללת שעולמה הבא יהיה ללא אוכל – השטן והמלאך השומר.

רק שיר אחד כתבתי עם הסחיבה של השקיות והעצב עליה ועליי:

תנו לעצוב

בעצב

לא עד כמה שזה

משאב

תנו לעצוב

בעצב

כי מישהי כמוני

הלכה לעולמה היום

ויש פחות ממני

נולדתי לשרוד

ולהפיץ את תורתה

להקיא מתוכה

את הר סיני

עוד בנושא:

אחרי מאבק ארוך באנורקסיה: קארין באומן הלכה לעולמה

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות