נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"



הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאנשים עם מוגבלויותהמפגש הראשון אצל הסקסולוגית הכניס אותי למצב רוח פח

המפגש הראשון אצל הסקסולוגית הכניס אותי למצב רוח פח

יומן מעקב אחרי הטיפול שלי בחרדה מיחסי מין, בשיתוף עם האקס שמתפקד כמו סרוגייט לכל דבר. ההמלצה של המטפלת בסוף המפגש – גרמה לי להתרסק

רננה אורן. באדיבות המצולמת
רננה אורן. צילום: סטודיו אתי פריד

כזכור, בטור הקודם שיתפתי שאני מתחילה טיפול אצל סקסולוגית עם האקס שלי, שיתפקד כמו סרוגייט. שנינו נגיע פעם בשבוע לפגישה עם הסקסולוגית, והיא תיתן לנו תרגיל לתרגל במהלך השבוע. אני עושה את התהליך כדי לטפל בחרדה שלי מקיום יחסי מין. האקס שלי היה אתי שנתיים בלי ששכבנו בכלל, יש לו סבלנות מברזל, והוא בדיוק הבן אדם שאני סומכת עליו לתהליך.

פגישה ראשונה: אני, הסקסולוגית וה-אקס

“את התרגיל הראשון שאתן, אתם עושים 20 דקות. 10 דקות את עושה לו, ו-10 דקות הוא עושה לך”.

”בסדר, מה צריך לעשות?”.

”את צריכה לבחור חלק בגוף שלך, לא מיני, שאין לך חרדה שהוא יגע בו 10 דקות. בתום הזמן, אתם מתחלפים, ואת נוגעת בגוף שלו, באזור שהוא בחר שלא מעורר חרדה, במשך 10 דקות. בזמן שאתם נוגעים, אסור לדבר”.

שאלתי בצחוק – “אפשר להגיב לא מילולית, כמו אנחה?”.

“מטרת התרגיל היא לא לענג אותך. אסור להגיב, רק אם זה ממש לא נעים לכם! ואסור לכם לחרוג מהאזור בגוף שהגדרתם, ומ-10 הדקות. מטרת התרגיל היא ללמוד אילו תחושות אני יכול להרגיש באמצעות המגע שלי במישהו אחר. לכן, מותר כל מיני סוגי מגע כמו ללטף, לצבוט, לטפוח, לשרוט”.

תרגיל משונה, חשבתי לעצמי.

“יש עוד חוקים?”.

”רננה. לך, כמטופלת, אסור להיות בשום קשר רומנטי בזמן הטיפול”.

”מה?! אבל הכרתי לפני חודשיים את הבחור החדש. אותו אני רוצה. והוא רוצה לשכב כמו זוג רגיל, בגללו התחלתי את התהליך. מה זאת אומרת אסור? לנתק את הקשר? אפילו טלפונית?”.

”כל קשר רומנטי יחבל לך בתהליך”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>>

איך אני מתנתקת עכשיו?!

זה שבר את רוחי. התהליך יכול לקחת גם ארבעה חודשים. אחרי כל כך הרבה זמן שלא אדבר עם הבחור החדש, קרוב לוודאי שהוא יהיה במקום אחר בחייו. וגם אני. אני דלוקה עליו ואני צריכה לחתוך. אתם יודעים איך זה מרגיש? כמו התמכרות שצריך להיגמל ממנה. רק שבמקום סמים, המוח שלי מוצף ב…דופמין?.

אני רוצה לדבר אתו כל הזמן, איך לעזאזל אני מתנתקת עכשיו? כבר התרגלתי שהנוכחות שלו נותנת לי אנרגיה ומוטיבציה לעשות דברים, כמו ספורט. איך מעכשיו אני אקים את התחת שלי לעשות הליכה?!

הפגישה הראשונה נגמרה, ויצאתי עם מצב רוח פח. לפגישה הבאה אנחנו אמורים לכתוב איך הרגשנו בזמן התרגיל, כי היא תשאל אותנו. מעניין מה יהיה התרגיל הבא, בטח הוא יותר מתקדם. מתי כבר אביט לחרדות שלי בעיניים?

בסוף הפגישה, סימסתי לבחור החדש שאני צריכה לחתוך ושאתגעגע אליו מאוד. הוא לא הגיב. כל כך התבאסתי שהלכתי לישון מוקדם, רק בשביל לא להרגיש את הכאב. המשך יבוא.

לטורים קודמים של רננה:

https://shavvim.co.il/author/renanao/

זמרת אקדמאית. בלוגרית צבעונית עם חוש צדק וביקורת על החברה. נותנת הצצה אותנטית ומקורית לעולמה כמתמודדת נפש

כתבות אחרונות