נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותמוגבלות שכלית התפתחותיתבשם האח: יובל מעתוק שורפת את האינסטגרם

בשם האח: יובל מעתוק שורפת את האינסטגרם

מאז שנכנסה לבית "האח הגדול", מעתוק משתפת בלי הפסקה סיפורים על אחיה התאום שמתמודד עם מוגבלות שכלית – וכובשת את לבבות הצופים והדיירים

יובל וקובי מעתוק. צילום מהאינסטגרם

חודש עבר מאז שיובל מעתוק נכנסה לבית “האח הגדול” במטרה להעלות את המודעות לקהילה, וכבר היא הספיקה לעורר שיח רחב ולכבוש את לב הצופים והדיירים בבית.

כפי שסיפרנו לכם כאן בחודש שעבר, למעתוק יש אח תאום, קובי, שמתמודד עם מוגבלות שכלית והוא כל חייה. היא נכנסה לבית האח כדי להעלות את המודעות לאנשים עם מוגבלויות. והנה, תוך 30 ימים בלבד, צברה מעתוק כמעט 30 אלף עוקבים באינסטגרם. בראשית העמוד כתבה “אוטיסט זה לא קללה”, וכך כל מי שנכנס לעמוד שלה, גם אם הוא לא עוקב אחריה, נחשף לסיפור.

מעתוק, שהתנדבה באקים ועד היום מתנדבת בעמותת איתן, פועלת רבות למען הקהילה בכל דרך אפשרית. היא חשפה את הסיפור על אחיה בפני הדיירים וכל המדינה, וסיפרה על הרגע בו עזב את הבית. “לא הצלחתי לקבל את זה”, סיפרה לדיירים. לדבריה, היא הייתה שרה לו שיר כל לילה כדי לעזור לו להתגבר על הקושי. “אפילו ההורים שלי לא יודעים, הייתי שרה ‘אני הולך לבכות לך, תהייה חזק’, ורק אחרי ששרתי לו את זה הוא הצליח להירדם”.

קובי, אחיה, באותו הזמן עבר למעון בטבריה. כשראתה שטוב לו שם והוא עובד, נהנה ועושה הכל כמו כולם, היא הבינה שלמרות הקושי שהיא נאלצת לחוות כשהיא בנפרד ממנו – זה הדבר הכי טוב עבורו. מאז המעבר, קובי חוזר בכל סופ”ש לביקורים בבית. בכל יום הולדת שלהם היא ומשפחתה מגיעים למעון וחוגגים לשניהם ביחד יום הולדת עם כל חבריו.

המוגבלות השכלית אצל קובי לא התגלתה באופן חד משמעי בלידה. עקב כך, עד גיל 4 היו שניהם יחד באותו הגן. בשנה הזאת, הוריו הבינו שקובי מתקשה בגן רגיל והחליטו להעביר אותו לגן מיוחד ויובל נאלצה להיפרד מאחיה. בגיל 7 קובי אובחן סופית כאדם עם מוגבלות שכלית. בגיל 18 הוא עבר למעון, כדי שיוכל לשפר את איכות חייו.

למען העלאת המודעות, משפחתה פתחה אפשרות לשיתוף סיפורים של אנשים עם צרכים מיוחדים וקיבלה עשרות תגובות. “אני אחות לשתי בנות עם צרכים מיוחדים, שתיהן עם אפילפסיה ושיתוק מוחין”, שיתפה אחת העוקבות. אותה עוקבת סיפרה שבכל פעם שהיא קוראת את הפוסטים אצל מעתוק היא מושפעת רבות. “אני כל פעם מחדש נשארת ללא מילים והרבה הערצה”, סיפרה בהתרגשות. בנוסף אליה שיתפו עוד עשרות אנשים את הקשר שלהם לאנשים עם מוגבלויות, וביקשו שתמשיך שהיא להעלות את המודעות ולדבר על כך בבית האח.

זה לא סוד שקשה לקבל את אהדת הקהל ובמיוחד להיות אהובה בקרב כל דיירי הבית, ויובל היא בין הדיירים הבודדים שזכו לכך. באחת המשימות, הדיירים היו צריכים להעמיד להדחה דיירים אחרים, כשכל דייר יושב “על הגריל”. כשהגיע תור יובל, אף אחד לא העמיד אותה להדחה. היא אף קיבלה אהבה מהדיירים על התנהגותה בבית.

ביום ראשון האחרון משפחתה העלתה סקר באינסטגרם, כדי לבדוק את עניין הציבור בנושא העלאת המודעות ובשיתוף הסיפורים. התוצאות היו חד משמעיות: רוב מוחלט של 98% קבע שהיא צריכה להמשיך ולדבר על הנושא. מתוכם אף היו אנשים שאמרו שהם לא קשורים לאנשים עם צרכים מיוחדים, אך שמחים לשמוע על הנושא בכל זאת.

אין ספק שמעתוק, שנכנסה לבית המפורסם במדינה למען אחיה והעלאת המודעות, עושה שירות נהדר לקהילה. לנו נותר לקוות שהיא תישאר שם כמה שיותר זמן, ותגיע הכי רחוק בדרך אל הגמר.

קובי מעתוק. צילום מתוך האינסטגרם
יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות