נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותגינת ביה"ס לחינוך מיוחד בבני ברק הושחתה – והתיק נסגר

גינת ביה”ס לחינוך מיוחד בבני ברק הושחתה – והתיק נסגר

בערב פסח האחרון, דחפורים פינו באופן פיראטי את המתקנים המיוחדים שהותקנו בחצר בית הספר "עציון". שלושה חודשים לאחר מכן – החקירה הסתיימה ללא אשמים

אחרי ההריסה: גינת המשחקים של ממ"ד "עציון" בבני ברק. צילום באדיבות אירנה וולין
אחרי ההריסה: גינת המשחקים של ממ”ד “עציון” בבני ברק. צילום באדיבות אירנה וולין

המשטרה הודיעה על סגירת תיק החקירה שנפתח בעקבות השחתת גינת בית הספר היסודי “עציון” לחינוך מיוחד בבני ברק. לטענת המשטרה לא התקבלו ראיות או מידע חדש שיוביל להתפתחות בחקירה, ועל כן לא נותר אלא לסגור אותו.

כזכור, האירוע התרחש בערב חג הפסח השנה, כשמספר אלמונים השחיתו את גינת המשחקים החדשה שהוקמה שבועות ספורים לפני כן בשטח בית הספר. המתקנים החדישים שהותקנו בגינה הוכנו במיוחד לילדים עם מוגבלות, ואלו, כאמור, נעקרו, נהרסו או נגנבו באישון לילה.

בעקבות המקרה המצער, ההורים והצוות החינוכי של בית הספר יצאו לקמפיין גיוס המונים נרחב, והצליחו בכוחות משולבים לגייס סכום של כ-1.5 מיליון שקלים לשיקום הנזקים.

“שלושה חודשים עברו, והכל עדיין עומד במקום”, סיפרה ל”שווים” אירנה וולין, אמה של מיקה, ילדה עם תסמונת דאון שלומדת בבית הספר. “כולם היו פה וביקרו בבית הספר אחרי מה שקרה, הבטיחו שיטפלו – ושום דבר לא נעשה”, הוסיפה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


סכסוך בין חסידויות הוביל לנזק?

לדבריה של וולין, להורי הילדים בגן התברר בהמשך כי הסיבה לוונדליזם נטועה ככל הנראה בריב על קרקעות בין חסידויות שונות בעיר. “אנחנו יודעים שהעירייה יודעת בדיוק מי הרס את הגינה שלנו, אנחנו בטוחים בכך, אבל הם לא רוצים לגלות. עכשיו הם צריכים לפנות את בית הכנסת כדי שנבנה את הגינה שלנו מחדש”, היא ממשיכה. “אני אובדת עצות, וקשה לי להאמין כבר שזה יקרה – אבל נמשיך להילחם”. הידיעה על דבר סגירת התיק במשטרה לא נמסרה רשמית להורים, והם שמעו על כך לראשונה דרך דיווח כתב “שווים”.

על פי קבוצת ההורים של ילדי בית הספר שהתארגנה כדי לטפל באירוע, נעשו מספר פניות ללשכת ראש העיר כדי לקבל בחזרה את השטח שהושחת, ו”סופח” בינתיים על ידי בית הכנסת הסמוך. בזמן האחרון התקיימה פגישה בנושא בעיריית בני ברק, שם הובטח להורי התלמידים כי עד סוף הקדנציה יושב השטח לידי בית הספר. ההורים, מצידם, עדיין חשדנים לגבי הפתרונות האפשריים שמוצעים להם.

אחרי ההריסה: גינת המשחקים של ממ"ד "עציון" בבני ברק. צילום באדיבות אירנה וולין
לפני ההריסה: גינת המשחקים של ממ”ד “עציון” בבני ברק. צילום באדיבות אירנה וולין

“דחפורים הורסים את הגינה”

כזכור, בזמן המקרה ההורים לתלמידי בית הספר “עציון” התקשו לעכל את שנעשה. “כולנו בהלם, מנסים לעכל את מה שהעיניים שלנו רואות”, סיפרה בזמנו וולין ל”שווים”. “קיבלתי טלפון מבהיל מהמנהלת, והיא אמרה שראו שיש דחפורים בשטח בית הספר שהורסים את הגינה”.

מנהלת בית הספר, רחלי שטיין, התייחסה אז למקרה ואמרה: “הגינה הזו היא פנינה עבור תלמידינו בבית הספר – מקום בו הם יכולים ליהנות, לשחק ולצמוח. לא מצליחה לקבל את הוונדליזם והרוע הזה. להשחית גינה שהושקעו בה הלב, הנשמה והרבה מאוד משאבים”.

עיריית בני ברק: “נתקין את המתקן מחדש”

מעיריית בני ברק נמסר: “מיד עם פרסום הפגיעה בחצר בית הספר, קיים מנהל החינוך בעיריית בני ברק סיור מקצועי במתחם, לבחינת צעדים מיידיים. בסיור השתתפו צוות מנהל החינוך וצוות לשכת ראש העיר, יחד עם פיקוח משרד החינוך ומנהלת ביה”ס. סוכם שלעת עתה, כטיפול ראשוני, העירייה תממן התקנה מחודשת של המתקן שהוסר ונפגע, לרווחת התלמידים”.

“סוכם עוד כי מיקום התקנת המתקן יהיה לפי הוראת מנהלת בית הספר. עד עתה לא קיבלנו ממנהלת בית הספר שום בקשה או פניה היכן להתקין את המתקן. ברגע שנקבל מיקום התקנה, העירייה תדאג להתקין את המתקן, ולעשות ככל האפשר להשבת חצר בית הספר לתפקוד מלא”, לשון התגובה.

ממשטרת ישראל נמסר: “ככלל, כל תלונה המתקבלת במשטרה המעלה חשד לקיומה של עבירה, נבדקת ונחקרת ביחס לראיות הקיימות. אולם, ככל שאלה אינן מאפשרות את המשך ההליך, הרי שהתיק נסגר. ככל שיתקבלו במשטרה ראיות או מידע חדש שיוכל להביא להתפתחות בחקירה, אזי יפתח התיק מחדש”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות