נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםמחאת ההורים עולה שלב: "פוטרתי בגלל משרד החינוך"

מחאת ההורים עולה שלב: “פוטרתי בגלל משרד החינוך”

מכתבי פיטורים מזויפים נשלחו למקבלי ההחלטה על קיצור יום הלימודים בכיתות התקשורת. הורים לילדים עם אוטיזם זועמים: "גזרה קשה מנשוא"

מכתב הפיטורין המזויף שנשלח למקבלי ההחלטות על ידי מחאת ההורים
מכתב הפיטורין המזויף שנשלח למקבלי ההחלטות על ידי מחאת ההורים

לא מרימים ידיים: אלפי הורים לילדים על הרצף האוטיסטי מסרבים לקבל את הגזירה בצמצום שעות הלימודים בכיתות התקשורת בגנים ובבתי הספר משעה 17:00 ל-16:00, ופנו במחאה למקבלי ההחלטות עם מכתבי פיטורים פיקטיביים.

ההורים טוענים כי בעקבות הגזרה החדשה שתחול כבר בשנת הלימודים הקרובה, מכתבי הפיטורים הפיקטיביים יהפכו לאמיתיים. את המכתבים המפוברקים שלחו לשר החינוך, למנכ”ל משרד החינוך, ליו”ר ארגון ההורים הארצי וליו”ר השלטון המקומי.

במכתבים המזויפים נכתב כי מקום העבודה לא יכול לצמצם את היקף המשרה להורה, בשל הצורך שלו לסיים לעבוד ב-15:00. בתחתית המכתב מתנוסס הסלוגן: “גם אני פוטרתי בגלל משרד החינוך”.

ההורים מול משרד החינוך. צילום - אביחי חיים
ההורים מול משרד החינוך. צילום: אביחי חיים

“חרב הפיטורים מעליי”

“בעקבות המהלכים השונים של משרד החינוך והמחסור הגדול באנשי צוות בגן, הבוס שלי לא יכול עוד היה לעמוד בזה, ועם כל הכאב וההבנה, הוא נאלץ לפטר אותי”, אמרה ל”שווים” אמא לשלושה ילדים על הרצף האוטיסטי.

“עבדתי בהנהלת חשבונות בחברה גדולה, והצלחתי להתמיד בעבודה, לצד כל הקשיים הנוספים הכרוכים בגידולם של ילדים עם מוגבלות”, המשיכה. “לקח לי מספר שנים טובות לפתח את הקריירה שלי למרות הקשיים שבגידול הילדים, והבשורה של קיצור יום הלימודים הייתה הקש ששבר את גב הגמל. החסרתי עשרות פעמים, ואיבדתי ימי עבודה בגלל מחסור בכוח אדם בגנים. נאלצתי לצאת באמצע היום כדי לדאוג לילדים שלי. כשזה קורה פעם-פעמיים בחודש עוד אפשר להבין, אבל כשזה הפך לדבר כמעט יומיומי – זה היה גדול על הבוס שלי לשעבר”.

לאחר שיצאה אל שוק העבודה, טענה האם כי חיפשה מקום עבודה אחר שיקבל את תנאי הפתיחה הקשים שלה, והתמודדה עם הרבה סירובים להעניק לה משרת אם. “בכל ראיון, כשהייתי מספרת על המצב המשפחתי, מצד אחד היו מרחמים עליי ו’מבינים’, ומהצד האחר היו אומרים שאני לא מתאימה להם, כי הם יודעים מה קורה עכשיו בתחום החינוך והם לא רוצים להתחיל ולהסתבך איתי”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


לדבריה, הבשורה על קיצור יום הלימודים היא גזר דין כלכלי עבורם. מקבלי ההחלטות הסבירו שזה מצב מחייב, אבל ההורים מצידם טוענים שהקיצור בשעה הוא קריטי, כי יגזור על מרביתם לצאת מהעבודה בשעה 15:00, בשעות העומס והפקקים, כדי להוציא את הילדים מהמסגרות.

“בעבודה החדשה שמצאתי אוהבים, מכבדים ומעריכים אותי למרות הקשיים בבית”, היא מוסיפה ומספרת, “אבל אני צריכה להישאר כל יום עד השעה 17:00. עכשיו, כשמדברים על צמצום יום הלימודים ל-16:00, קיבלתי שיחה מהמנהל שלי שבה הסביר לי שהוא מבין ויודע מה קורה, אך במידה ואצטרך לצאת מוקדם לאורך זמן – אאלץ למצוא לי מקום עבודה אחר”.

“כולם מדברים על הכלה, השתלבות ועזרה, אבל שוק העבודה היום לא נגיש להורים לילדים עם מוגבלות”, היא אומרת בצער. “מאוד קשה להשתלב, מסתכלים עלייך תמיד בעין עקומה. כעת חרב הפיטורים עומדת מעל ראשי, וזה מטריד אותי מאוד. אני לא ישנה בלילה ומתפללת לשינוי במצב, לצד עוד הורים רבים במצב שלי”, היא מסכמת.

ההורים נצמדים לדלתות משרד החינוך. צילום: אביחי חיים
ההורים נצמדים לדלתות משרד החינוך. צילום: אביחי חיים

“הגזרה קשה מנשוא”

על פי הודעה שפורסמה בחודש שעבר, משרד החינוך, השלטון המקומי והנהגת ההורים הארצית החליטו כי החל מהשנה הבאה יסתיים יום הלימודים בכל כיתות התקשורת בגנים ובבתי ספר שבחינוך הרגיל והמיוחד בשעה 16:00, במקום בשעה 17:00.

“אנחנו מודעים לקושי ולאתגרים הנובעים מהחלטה זו בעבורכם, ההורים”, נמסר בתגובה למחאת ההורים ממשרד החינוך, השלטון המקומי והנהגת ההורים. “יחד עם זה, מתוך דאגה לחינוכם והתפתחותם של ילדכם, צו השעה מחייב לקבל החלטה מושכלת ואחראית”.

ממטה המאבק לשירותי חינוך מיוחדים המאגד אלפי הורים אמרו: “בעקבות החלטה הדרמטית של משרד החינוך בדבר קיצור שעות לימודים לילדים עם אוטיזם, מטה המאבק המייצג אלפי הורים המתמודדים עם קשיים באופן יומיומי, יודע כי הגזרה החדשה על המשפחות קשה מנשוא. כל יום נוגס משרד החינוך בזכויות הילדים. קיצוץ נוסף של שעות הלימודים הוא בגדר אסון להתפתחות ילדנו, ופגיעה אנושה לפרנסת משפחותינו”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות