נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיחינוך מיוחדעוד עתירה לבג"צ נגד קיצור שעות הלימוד: "החלטה בלתי חוקית"

עוד עתירה לבג”צ נגד קיצור שעות הלימוד: “החלטה בלתי חוקית”

העותרים מייצגים 1,000 משפחות של ילדים על הרצף האוטיסטי, שמוחים נגד ההחלטה לקצר את יום הלימודים בחינוך המיוחד מ-16:45 ל-16:00

צילום אילוסטרציה: ביגסטוק

עתירה שנייה הוגשה היום (ג’) לבג”ץ במחאה על החלטת מנכ”ל משרד החינוך, אסף צלאל, לקצר את יום הלימודים בחינוך המיוחד מהשעה 16:45 לשעה 16:00. זאת כחלק ממאבקם של הורים לילדים על הרצף האוטיסטי.

אחרי עתירה ראשונה שהוגשה בשבוע שעבר על ידי של אלו”ט, ביחד עם מטה המאבק לשירותי חינוך מיוחדים, הוגשה היום העתירה החדשה בשמם של 624 הורים לילדים על הרצף האוטיסטי מקבוצת “מצילים את מסגרות התקשורת”, המונה כ-1,000 משפחות מכל הארץ.

העתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין אורי קידר, עידן שחם ונדב בנאסייאג ממשרד נבו קידר בלום, כוונה נגד משרדי החינוך והאוצר, נציבות שוויון זכויות ומשרד הפנים.

עורכי הדין הדגישו את לוח הזמנים הצפוף לקראת תחילת שנת הלימודים בחודש ספטמבר: “בית המשפט הנכבד מתבקש לקצוב מועדים קצרים ביותר להגשת תשובות ולקיום הדיון, כך שההכרעה תינתן עובר לפתיחת שנת הלימודים”. העותרים מבקשים גם לאחד את הדיון בעתירה יחד עם זאת של אלו”ט.

“החלטת משרד החינוך היא שגויה, בלתי-חוקית ובלתי-חוקתית, שפוגעת דווקא בזכויות היסוד של החלשים ביותר במערכת החינוך – תלמידי החינוך המיוחד במסגרות התקשורת”, מסרו העותרים. “ההחלטה אף טומנת בחובה פגיעה אדירה במשפחות התלמידים, ובראש ובראשונה בהורים ובאחים, שנאלצים להתאים את עצמם למציאות חדשה תוך פרק זמן קצר ובלתי נתפס”.

עוד הוסיפו כי “מנכ”ל משרד החינוך ביטל במחי יד, בחטף, ללא סמכות וללא היוועצות כדין, זכות יסוד ליום לימודים ארוך, שהייתה קיימת לילדים על הרצף האוטיסטי ולמשפחותיהם במשך עשרות שנים, תחת כל ממשלות ישראל. לכן, אנחנו מגישים בשם מאות ההורים עתירה דחופה לבג”ץ לביטול ההחלטה, עוד לפני תחילת שנת הלימודים הבאה”.

רינת גור, מקימת קבוצת “מצילים את מסגרות התקשורת”, אמרה בשיחה עם “שווים” לאחר הגשת העתירה: “אנחנו גאים שיש לנו זכות להגן על אלפי ילדים במסגרות התקשורת בכל רחבי הארץ. זאת טיבה של דמוקרטיה חופשית, זאת חוזקה של מדינה בה יש חירות ושווין כערכי יסוד. זהו יום חשוב לדמוקרטיה הישראלית”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות