נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותההסעות לא מגיעות לגן התקשורת – והעירייה נעלמה

ההסעות לא מגיעות לגן התקשורת – והעירייה נעלמה

כאוס בשירותי ההסעות בחולון: תקלות, איחורים ואוטובוסים שכלל לא מגיעים. ההורים זועמים: "הילדים שלנו הם לא משחק"

יניב ויובל לוי מחולון. שעה וחצי בדרך לבית הספר (צילום באדיבות המשפחה)

שנת הלימודים אמנם נפתחה בחולון, אבל מערך ההסעות בעיר קורס. הורים מציפים את הרשת ואת אתר “שווים” עם שורה של מחדלים ותקלות בהסעות, איחורים שמעכבים את הילדים לגנים ולבתי הספר ואת ההורים לעבודה, ואף הסעות שכלל לא הגיעו לאסוף את הילדים אחרי הצהריים והדאיגו מאוד את ההורים.

“אני בכלל לא יודעת אם הילדה שלי תצליח לחזור היום הביתה”, כך אמרה הדס יחיא נבו, אמה של ילדה על הרצף האוטיסטי שלומדת בגן תקשורת “זוויתן” בחולון. אתמול הגן הסתיים בשעה 16:00 מפאת המחסור בכוח אדם, אך ההסעה כלל לא הגיעה לקחת את הילדים. הגננת נאלצה להישאר איתם עד השעה 17:45, עד שאחרון ההורים הגיע לאסוף את ילדיו”.

“כל הזמן הזה אנחנו והצוות החינוכי בגן מנסים להשיג מישהו מעיריית חולון כדי להבין מה קורה, אבל אין מענה”, אומרת יחיא נבו. “פתחנו קריאה במוקד ההסעות וסגרו לנו אותה לאחר מספר דקות. פתחנו שוב קריאה, ושוב זה קרה עם התשובה המעצבנת: ‘הטיפול הושלם’. אף אחד לא דיבר איתנו בכלל עד היום. אתמול הגננת הקפיצה אותנו בשעה 17:00 כשראתה שאין מענה לאף אחד, והגענו לקחת את הילדים. בשעה 18:00 עוד היינו בדרכים”.

**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************

לדברי יחיא נבו, “היחס של עיריית חולון הוא מזלזל בנו ובעיקר בילדים שלנו. התירוצים הם קבועים: ‘אנחנו בחבלי לידה וזה יסתדר’. אבל אנחנו מרגישים שבמקום להקל עלינו ולבוא לקראתנו, רק מערימים עלינו קשיים נוספים. גם היום אני לא יודעת אם תהיה בכלל הסעה לבת שלי, ואני כבר מוכנה בהזנק לקחת אותה, כי הגננת כבר לא תוכל להישאר עם הילדים גם היום. עושים לה עוול בזה שמשאירים אותה על חשבונה הפרטי לחכות להסעות, זה לא התפקיד שלה. הילדים שלנו הם לא משחק”.

אבי לוי, אבא של יניב ויובל, תאומים בני 13 על הרצף האוטיסטי מחולון, סיפר על כאוס בשירותי ההסעה: “הילדים שלי מאחרים לבית ספר באופן קבוע בגלל ההסעות. המורה מחכה לילד כדי להתחיל את השיעור. איפה זה נשמע הגיוני? בגלל שהוא על הרצף אז אפשר לזלזל בו ככה?”.

לטענת לוי, חברת ההסעות והעירייה מסרו לו כי זה בטיפול והאיחורים נובעים מהסעה קודמת ואילוצי תקציב ולצערם זה על חשבון הילדים. “אני לא מוכן לקבל את התשובה הזאת”, המשיך כהן. “אני משלם ארנונה מהיקרות בארץ, תקציב זה לא הבעיה. הם לא יחסכו על חשבון הבנים שלי. זה אבסורד שילדים אוטיסטים צריכים ‘לבלות’ כל יום לכל כיוון נסיעה לפחות שעה פלוס בדרכים. ספק גדול אם ילדים רגילים היו עומדים בזה, אז בוודאי ילדים על הרצף האוטיסטי”.

יוסי (שם בדוי) סיפר אתמול בשיחה עם “שווים” כי בנו נשכח בבית הספר בבת ים. הוא התבשר על כך כשקיבל טלפון מבהיל מהמנהלת, שבישרה לו שההסעה שלו לא הגיעה. הבן, תלמיד כיתה ה’ על הרצף האוטיסטי, בתפקוד נמוך, לומד בבית ספר לחינוך מיוחד בבת ים. “אי אפשר להסביר מה עובר לך בגוף ברגע שאתה מקבל כזה טלפון”, סיפר, וטען כי זה לא הפעם הראשונה שזה קורה לו וכי גם בשנה שעברה היו לא מעט תקלות בנושא ההסעות.

“טסתי לבית הספר לקחת אותו והוא חיכה לי בחוץ עד עכשיו לא קיבלתי שום התייחסות מהעירייה. הילד שלי לא יכול לדבר ולהביע את עצמו, אני רק יכול לתאר את ההרגשה שהוא חווה שהוא רואה שכולם עולים להסעה ורק הוא נשאר, זו תחושה שלא עוזבת אותי והיא קשה מאוד. אני מפחד לצאת מהבית רחוק מהעיר, כי אם זה יקרה בשנית מה עושים? איזה מן חיים אלה? אשתי לא ניידת ואני מחוץ לבית רוב היום, מזל שזה נגמר ככה ולא קרה שום דבר”.       

לפני חודשיים פרסמנו כי לאחר האיומים של מערך ההסעות כי לא יפתחו את שנת הלימודים, הגיעו במשרד האוצר וחברות ההסעות ברחבי הארץ להסכם פיצוי על ההתייקרויות השונות בהפעלת המערך ושינוע הרכבים ותחזוקתם ממקום למקום.

רק לאחרונה גם פרסמנו בפרסום בלעדי וראשון על ההנחיה החדשה של משרד החינוך לרשויות המקומיות כי במידת הצורך, הורים יוכלו להסיע את ילדיהם עם המוגבלות (בהתאם לרמת התפקוד של הילד) בגילאי 3-12 למסגרות הלימודיות – ולקבל על כך החזר כספי של בין 900-1,000 שקלים בחודש (מחיר מלווה). כל זאת כי הוכח שהעירייה לא יכולה לעמוד בדרישות ההסעה, ההנחיה היא במטרה להקל על הרשויות להתמודד עם המצב, אך בעיריית חולון האופציה הזאת כרגע לא עומדת על הפרק.

מעיריית חולון לא התקבלה תגובה והיא תפורסם כשתתקבל.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות