נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיחדשותשיראל הקטנה סוף סוף תקבל הסעה לבית הספר

שיראל הקטנה סוף סוף תקבל הסעה לבית הספר

הילדה בת ה-7, שמתמודדת עם תסמונת נדירה, מתגוררת ליד מודיעין אך שובצה בראש העין – ללא שירות הסעה. לאחר התערבות "שווים" – קיבלו ההורים את הבשורה המיוחלת ושיראל תתחיל את כיתה א'

חוזרת לבית הספר, באיחור של 11 יום. שיראל סאנאנס (צילום באדיבות המשפחה)

שיראל סאנאנס בסך הכל רצתה לעלות לכיתה א’ כמו כל שאר הילדים, אך רק ביום חמישי הקרוב, לאחר התערבות אתר “שווים”, היא תתחיל את הלימודים בבית הספר בו שובצה בראש העין.

סאנאנס בת ה-7 מתמודדת מינקות עם תסמונת “אנגלמן”. לפי העמותה הישראלית לתסמונת, מדובר בהפרעה נוירו-גנטית נדירה המופיעה אחת ל-15 אלף לידות. סאנאנס לא יכולה לדבר ולהתבטא, יש לה חולשה בשרירים והיא מתניידת בעזרת הליכון למרחקים קצרים בלבד.

סאנאנס מתגוררת בבית משפחתה ביישוב נילי, ליד העיר מודיעין, בתחומי המועצה האזורית מטה בנימין. במועצה אין בית ספר המתאים לרמת המוגבלות והמורכבות עבורה. למרות מאמצים רבים של המשפחה לשבצה קרוב לבית, כרגע השיבוץ הכי קרוב עבורה הוא ראש העין, בבית ספר נאות למוגבלות שכלית ברמה תפקודית בינונית- קשה.

“עשינו את הכל כדי שהיא תלמד במודיעין, אך במועצה מסרו לנו שאין בית ספר מתאים עבורה באזור”, סיפרה ל”שווים” גילי שלי, דודתה של שיראל שמסייעת להורים בנושא. “למרות זאת, אנחנו יודעים על תלמיד שיש לו את אותה התסמונת כמו שיש לשיראל ולומד כאן, אבל לה אין מקום. מאכזב מאוד”.

כבר בחודש יולי היא שובצה בבית הספר בראש העין, אבל מאז אף אחד מהמועצה לא דיבר איתם. כש-1 בספטמבר התקרב, רצו ההורים להבין מי ייקח את הילדה לבית הספר. בתשובה נמסר להם שאין למועצה אישור להסיע את הילדה, משום שצריך אישור חריג ממשרד החינוך. מה עושים בינתיים? במשך 11 יום היא נשארה בביתה, ההורים לא יצאו לעבוד וכולם היו סביבה.

**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************

כאשר פנינו למשרד החינוך נמסר לנו כי  “המועצה לא פנתה אלינו בנושא והבקשה אינה מוכרת”. במועצה עצמה האשימו בחזרה את משרד החינוך, וטענו כי “משרד החינוך לצערנו מתמהמה עם אישור פתיחת קו הסעה עבורה. מנהלי המועצה מפעילים לחצים על משרד החינוך כדי שיאשר ויאפשר זאת לטובת שיראל”.

מספר שעות לאחר פניית “שווים” הגיעה השיחה המיוחלת למשפחה, בה בישרו להם כי החל מיום חמישי הקרוב שיראל תוסע לבית הספר הלוך וחזור, ותתחיל סוף סוף את שנת הלימודים.

מערכי ההסעות לא מתפקדים

שנת הלימודים אמנם נפתחה, אך כפי שדיווחנו בהרחבה לאחרונה – הורים רבים ברחבי הארץ מדווחים על מערכי הסעות שלא מתפקדים. בשל כך, עשרות תלמידים נתקלים בקשיים רבים בהגעה לגנים ולבתי הספר, עם שורה של מחדלים ותקלות בהסעות, איחורים שמעכבים את הילדים ואת ההורים לעבודה, ואף הסעות שכלל לא הגיעו לאסוף את הילדים אחרי הצהריים והדאיגו מאוד את הוריהם.

לפני חודשיים פרסמנו כי לאחר האיומים של מערך ההסעות כי לא יפתחו את שנת הלימודים, הגיעו במשרד האוצר וחברות ההסעות ברחבי הארץ להסכם פיצוי על ההתייקרויות השונות בהפעלת המערך, ושינוע הרכבים ותחזוקתם ממקום למקום.

רק לאחרונה גם פרסמנו ידיעה בלעדית על ההנחיה החדשה של משרד החינוך לרשויות המקומיות, כי במידת הצורך, הורים יוכלו להסיע את ילדיהם עם המוגבלות (בהתאם לרמת התפקוד של הילד) בגילאי 3-12 למסגרות הלימודיות – ולקבל על כך החזר כספי של בין 900-1,000 שקלים בחודש (מחיר מלווה). כל זאת אם הוכח שהעירייה לא יכולה לעמוד בדרישות ההסעה. ההנחיה היא במטרה להקל על הרשויות להתמודד עם המצב. כפי שדיווחנו, בעיריית חולון האופציה הזאת כרגע לא עומדת על הפרק.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות