נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזםסכנת חיים מיידית לחלק מהחטופים המוחזקים בשבי החמאס

סכנת חיים מיידית לחלק מהחטופים המוחזקים בשבי החמאס

דוח מיוחד שהוגש מטעם המשפחות לנציגי הצלב האדום מדבר על צורך דחוף בתרופות ובטיפולים למחלות אוטואימוניות ואחרות: "מצבם עשוי להחמיר"

משפחות החטופים בישיבה. צילום: המטה להחזרת החטופים והנעדרים
משפחות החטופים בישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והפרוייקטור תא”ל במיל’ גל הירש. צילום: המטה להחזרת החטופים והנעדרים

“רבים מהחטופים בסכנת חיים מיידית”: כך נכתב בדוח הראשוני על מצב השבויים הישראלים הנמצאים בשבי החמאס בעזה, שהועבר אמש (ראשון) לוועדה הבינלאומית של הצלב האדום. בין השאר נכתב בדוח כי ישנם חטופים רבים הלוקים במחלות רפואיות שונות, הדורשות טיפול רפואי כרוני. בשלב זה, מאז פרוץ מלחמת “חרבות ברזל”, לא מתקיים משא ומתן להשיבם.

נכון להיום, בישראל הודיעו ל-199 משפחות כי יקיריהן מצויים בשבי החמאס ברצועת עזה. הגילאים: 9 חודשים עד 90 שנה. לפי מידע ראשוני הנמצא בידי המשפחות, מצבם הרפואי של חלק מהשבויים מחייב התערבות הומניטרית מיידית. בדוח מתאר פרופ’ חגי לוין, ראש תחום הרפואה מטעם המשפחות והנציג המקשר לצלב האדום, את מצב החטופים בהתבסס על המידע המצוי בידיו. לדבריו, החטופים מתמודדים עם עינוי בלתי נסבל ומסכן חיים בשל היעדר נגישות לטיפול רפואי. בין שאר המחלות שמהן סובלים החטופים: פרקינסון, מחלות לב וכלי דם, סוכרת, אלצהיימר, מחלות אוטואימוניות, סרטן ועוד.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


המשפחות מתריעות כי ללא טיפול רפואי, מצבם של חלק מהחטופים עלול להידרדר. “כל החטופים נמצאים במתח נפשי בעקבות מצבם ומחלתם עשויה להחמיר”, נכתב בדוח. יממה קודם לכן, מעל 150 משפחות העבירו קובץ מפורט ובו מידע רפואי לגביהם. המקרים הקריטיים שהועברו על ידי משפחות החטופים לאנשי הצלב האדום:

  • ילדים בני  5, 13, ו-16 על הספקטרום האוטיסטי הדורשים סיוע מיוחד.
  • אישה בת 27 עם מחלת קרוהן שצריכה טיפולים ביולוגיים שונים וטיפול תזונתי רפואי בסיכון להחמרת המחלה.
  • גבר בן 60 עם טרשת נפוצה המתקשה ללכת.
  • גבר עם מחלה אוטואימונית קשה הדורשת טיפול ביולוגי בבית החולים, כאשר יש חשש להחמרה ואף למוות.
  • אישה בת 85 עם אי ספיקת לב, מחלת כליות, אסתמה, הפרעות בקצב הלב, סיכון לקרישת דם, אגירת נוזלים ומוות.
  • אישה עם פרקינסון, דמנציה, תת משקל וסיכון להחמרת המחלה והמוות.

עוד לפני כן, יצא מכתב לצלב האדום ביום שבת בו דרישה לפעול לשחרורם המיידי של החטופים בעזה עם צורך במענים מיוחדים, לרבות מוגבלויות שקופות דוגמת אוטיזם. על המכתב חתומים 23 ארגונים ועמותות ישראליות בין היתר בזכות, אותי, איל”ן, אלו”ט, אקים, לינק 20, המרכז ללימודי מוגבלות באוניברסיטה העברית ועוד. הארגונים האלו מסייעים בשגרה לאנשים עם צרכים מיוחדים. במכתב צוין עוד כי החזקתם של ילדים עם צרכים מיוחדים מנוגד למשפט הבינלאומי, ומהווה פשע מלחמה ופשע נגד האנושות. בימים הקרובים המכתב צפוי להישלח לארגונים וגופים בינלאומיים נוספים.

נביא אותם הביתה

כפי שפרסמנו ב”שווים”, אחת הילדות החטופות, נויה דן בת ה-13 מכיסופים, היא אוטיסטית. סבתה, כרמלה, שגם היא נמצאת בשבי החמאס, סובלת מדמנציה. לפי הדוח, יש עוד חטופים על הרצף האוטיסטי.

נויה דן. צילום באדיבות המשפחה

העיתונאי ג’קי לוי, שחמישה מבני משפחתו מוחזקים על ידי החמאס בעזה, התראיין אתמול (ראשון) בקשת 12 יחד עם אשתו נעם לוי, לאחר פגישת רה”מ בנימין נתניהו עם משפחות החטופים. “ידענו לפי ההודעות בפלאפון שחטפו אותם”, שחזר לוי. “אנחנו רואים את הדרמה שהתרחשה בהודעות בוואטסאפ, יש הפרש של 12 דקות שאין שם תגובה. כך הבנו שמשהו קרה. בהמשך ראינו סרטון של ארז (קרוב משפחה – א”ח) כשהוא מוחזק על ידי החמאס. שם קיבלנו את החותמת לכך”.

נעם לוי התייחסה למצבה של נויה דן בת ה-13 שמאובחנת על הספקטרום האוטיסטי, וסבתה כרמלה החולה בדמנציה. “העברנו את כל המצב הרפואי שלהן לצלב האדום. נויה מאוד רגישה ואנחנו נעשה את הכל שכולם יחזרו הביתה. זאת העדיפות העליונה שלנו, וזה גם מה שאמר לנו ראש הממשלה. העולם עוטף אותנו ומקשיב לנו, זאת האחריות שלנו, נביא אותם הביתה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות