נושאים קשורים

כמה שילם הביטוח הלאומי לנפגעי הטבח ב-7.10

על פי נתוני הביטוח הלאומי, 4,070 אזרחים נרצחו בפעולות טרור מקום המדינה, 834 מתוכם השנה. יותר מ-10% מהחללים הם ילדים ונוער עד גיל 18

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות
הסתדרות 480-100

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
ראשיאוטיזםמכתב לילדה האוטיסטית שלנו בעזה

מכתב לילדה האוטיסטית שלנו בעזה

נויה, איפה את? האם את לבד או עם בני משפחה? האם השובים שלך מבינים שאת אוטיסטית? איל שחל כותב לנויה דן, בת ה-13 מקיבוץ כיסופים, שנחטפה בידי חמאס

נויה דן. צילום באדיבות המשפחה

נויה, איפה את? איפה את כלואה בעזה?

אני עומד בחדר המדרגות, המרחב המוגן שלנו, האזעקה הולמת באוזניי, וחושב עלייך, נויה. ילדה אוטיסטית בת 13 בשבי בעזה.

האם את לבד או עם בני משפחה? סבתא, שאת אוהבת, חולה מאוד. אולי הרחיקו אותה ממך.

האם השובים שלך בכלל מבינים שאת אוטיסטית? רק מי שמכיר אותך יודע שבחושך הגדול הזה את מפחדת יותר מכולם. את לא מבינה מה קורה. שום דבר בחייך לא הכין אותך לימים האיומים האלה. הכל זר ומוזר. ריחות אחרים, קולות אחרים, אנשים זרים. אלימות. 

האם בכית והרביצו לך? או שאולי נָסוֹגְתּֽ בהדרגה לבועה אוטיסטית, ממנה את מביטה על העולם כמו מבעד לקרום עכור.

מי יעזור לנויה?

אם יש מקרה שמבחינה משפטית ומוסרית הוא “מקרה הומניטרי” – זו נויה. לפי שעה לא נראה שמישהו עוסק בה, שמישהו פועל לשחרורה של השבויה האוטיסטית שלנו בעזה. נויה לא הפכה ל”ילדה של כולנו”. אף אחד מהילדים שנישבו לא נוגע לקצה הרחם הלא-קיים בליבם של פוליטיקאים.

גשם יורד בחוץ, נויה. גשם אחד לשנינו, אבל את – שם. בידי חיות אדם. ילדה קטנה, אוטיסטית. אני מביט לשמיים ומקלל את כל המלחמות בהן נהרגים ונשבים אפילו ילדים קטנים עם מוגבלות.

איור: איל שחל
יליד 2001, מתל אביב. מסיים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה באמנות ומשפט ציבורי. מאובחן כאוטיסט בתפקוד נמוך עם דיספרקסיה (קושי נוירולוגי בביצוע פעולות), שפוגעת בדיבור. מתבטא בהקלדה מגיל צעיר. צייר ששתי תערוכות מאחוריו. כותב שירים שחלקם הולחנו.

כתבות אחרונות