נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםהמסר האחרון של נויה: "כל החלונות שבורים, אני מפחדת"

המסר האחרון של נויה: “כל החלונות שבורים, אני מפחדת”

נויה דן בת ה-13 על הרצף האוטיסטי נרצחה בבוקר ה-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס. אמה, גלית, חשפה בראיון את רגעי האימה האחרונים: "תמסרי לה שאני אוהבת אותה"

“אני מעדיפה להאמין שהן נפרדו ביחד, מחובקות”, אמרה בעצב גלית דן, אמה של נויה בת ה-13 על הרצף האוטיסטי, שנרצחה באירועי ה-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס, לצד סבתה כרמלה. “אני לא יודעת כלום על איך זה נגמר, מה קרה שם ואיפה הן היו. כל מי שהיה סביב נויה נגע באור. הדבר המיוחד אצל ילדים אוטיסטים הוא שאין להם שום רוע, אין מסכות”, הוסיפה בראיון ל-N12.

נויה דן ז”ל אובחנה על הרצף האוטיסטי בסוף גן חובה. גלית, אמה, היא אם יחידנית שנאבקה שנים רבות בביורוקרטיה הישראלית, במטרה להעניק לילדתה טיפולים נחוצים לאורך השנים. לפני חמש שנים הן עברו יחד מתל אביב לקיבוץ ניר עוז, גן עדן עלי אדמות עבורן. לפני חודשיים בלבד, השתיים עברו פעם נוספת לקיבוץ כיסופים, יחד עם בן זוגה החדש של גלית. סבתה כרמלה בת ה-80, נשארה להתגורר בקיבוץ ניר עוז.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>>  bit.ly/Shavvim-igul-letova


“נויה עברה לבית ספר חדש, והתמלאה בביטחון עצמי. היא הייתה מאושרת”, הוסיפה האם. “הגענו למקום הנכון בזמן הנכון. אפשר היה לנשום”. על היחסים של נויה עם סבתה, סיפרה דן: “סבתא כרמלה בילתה עם נויה המון. היא הייתה כמו אמא נוספת עבורה. היא אהבה אותה אהבת נפש, ונויה אהבה אותה מאוד”.

“בערב שמחת תורה ישבנו לאכול בחצר הבית בכיסופים”, היא שיחזרה. “הצעתי לנויה לחזור עם סבתא לניר עוז, לפינוק אחרון. לא אגיד שאני לא מרגישה זוועה, אבל את הנעשה אין להשיב”. בבוקר ה-7 באוקטובר, החלה המתקפה הרצחנית של מחבלי חמאס על קיבוצי העוטף. בזמן שהמחבלים השתלטו על ניר עוז, ניסתה נויה ליצור קשר עם אמה.

ההודעה המוקלטת האחרונה

“אמא, היה עכשיו בום גדול ומפחיד בדלת. כל החלונות בבית של סבתא שבורים בכניסה. היה עוד בום. יש הרבה חלונות שבורים. אימא’לה”. גלית השיבה לה: “את בסדר? אתן בממ”ד? תנעלו את הדלת”, ובתגובה קיבלה מנויה: “אני מפחדת”. בזמן הזה אמרה כרמלה לגלית כי נויה מגלה קור רוח ביחס לסיטואציה המפחידה: “אין עליה, היא במחשב. היתר לא קיים”. גלית כתבה בתגובה: “תמסרי לה שאני אוהבת אותה”. משם נותק הקשר.

אחרי ששהתה קרוב ליממה בממ”ד עם בן זוגה בקיבוץ כיסופים, כוחות צה”ל הגיעו לחץ אותה. בהמשך, גלית מקבלת את הבשורה הקשה. נויה נעדרת, וככל הנראה נחטפה עם סבתה כרמלה לרצועת עזה. יחד איתן נחטפו בן דודה ארז, שאותר באחד מסרטוני הזוועה שפרסם חמאס, אחותו סהר ואבא שלו עופר.

בני משפחתה של נויה פרסמו תמונה שלה ברשתות החברתיות, כשהיא מחופשת להארי פוטר, במטרה להסתייע בחוכמת ההמונים ולאתר אותה. התמונה גררה עניין ציבורי רחב, ואפילו הגיעה עד למחברת סדרת ספרי הארי פוטר בעצמה, הסופרת הבריטית ג’יי קיי רולינג. היא צייצה את תמונתה של נויה, וכתבה ל-14 מיליון העוקבים שלה: “חטיפת ילדים היא מעשה איום, ואני מקווה שנויה, יחד עם יתר החטופים בידי חמאס, יחזרו בשלום למשפחותיהם”. לאחר שהתברר כי נמצאו גופותיהן של נויה וסבתה, רולינג הביעה הלם וזעזוע מהחדשות הקשות, וכתבה: “אין לי מילים”.

“אני מקווה שהיא לא חוותה דברים קשים”, אמרה אמה גלית, “ובעיקר אני מתפללת שהן ביחד עכשיו, ושהן שומרות אחת על השנייה ומחובקות. זו האמונה החזקה שלי, אני סומכת עליה, על נויה’לה שלי”.

“לא רציתי לשמוע את הבשורה”

בהמשך, הבשורות הרעות מכל הגיעו לפתחה של גלית. “אמרו לנו שיש מישהו שבא לדבר איתנו מהצבא”, שחזרה דן. “לא רציתי ללכת, לא רציתי לשמוע. גררתי את עצמי לחדר מול החייל, והוא בישר לי שגופותיהן של אמא שלי והבת שלי נמצאו. לא ידעו להגיד לי איפה ובאיזה מצב הן”.

ביום שישי האחרון נויה וכרמלה נטמנו יחדיו בבית העלמין בקיבוץ עין השופט, שם נולדה כרמלה. “לפחות אני יודעת שהייתן יחד, שתי נשמות מתוקות וטובות. ילדה שמעולם לא עשתה רע לאיש”, ספדה גלית לבתה בבית העלמין. “לימדת אותי להיות אדם יותר טוב, ובלי שום סיבה ובלי שום התרעה כוחות הרשע לקחו אותך ממני. אני אוהבת אותך”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות