נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיחדשותקיש: בקרוב תשלום להורים על הסעות למוסדות החינוך

קיש: בקרוב תשלום להורים על הסעות למוסדות החינוך

התוכנית של השר קיש לתגמול כספי עבור הסעות של ילדים עם מוגבלות למוסדות החינוך צפוי להתחיל בימים הקרובים, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. כל הפרטים

שר החינוך יואב קיש. צילום: דוברות משרד החינוך
שר החינוך יואב קיש. צילום: דוברות משרד החינוך

שר החינוך יואב קיש הודיע היום (שלישי) בהצהרה לתקשורת כי 13,900 מוסדות חינוך ב-205 רשויות ברחבי הארץ יכולים לקיים לימודים בכיתות בהתאם להנחיות המתעדכנות של פיקוד העורף. לפי משרד החינוך מדובר ב-67% מבתי הספר והמוסדות החינוכיים.

לדברי השר, כ-80% מהרשויות המקומיות צבועות ברמזור “ירוק”, כשמרביתן (92%) באזור המרכז ובאזור ירושלים (91%). באזור חיפה 78% מהמוסדות יכולים לקיים לימודים, בתל אביב 61% ובאזור הדרום כ-30%. עם זאת, יש לציין כי הנתונים האלו נכונים על פי הנחיות פיקוד העורף העדכניות, דבר שעלול להשתנות בכל יום, בהתאם להערכות המצב הביטחוניות.

שר החינוך ציין כי אנשי החינוך עובדים במסירות גדולה בבתי הספר, בגני הילדים ובמרכזי הפינוי, ותורמים באופן משמעותי לחיזוק החוסן הלאומי של החברה הישראלית ומדינת ישראל.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>>  bit.ly/Shavvim-igul-letova


“הרשויות מנפנפות אותנו”

לצד הנתונים הגבוהים של פתיחת מסגרות הלימוד ללמידה פיזית, הורים רבים ציינו בפני “שווים” כי רשויות רבות עדיין לא מתפקדות, וכי קיים מחסור גדול בהסעות, מלווים, מורים, גננות וצוותים פרא-רפואיים (מקצועות הבריאות). אם ממרכז הארץ טענה כי “סיסמאות זה יופי, אבל בפועל הילדים שלנו נמצאים שלוש שעות ביום בלבד בפעילות חינוכית. כששואלים למה, הרשויות מנפנפות אותנו, ויש הרגשה כאילו עושים לנו טובה שפותחים את מוסדות החינוך”.

על טענות אלה ואחרות טען השר כי הוא מקווה שברגע שרוב הדברים יחזרו לפעילות, גם כלל המורכבויות השונות בחינוך המיוחד ייפתרו. עוד אמר לגבי מערך ההסעות שנמצא בקשיים רבים, כי משרד החינוך פועל בימים אלה לממש את הפיילוט ביישובים רבים במסגרתו הורים יוכלו להסיע ילדים עם צרכים מיוחדים למוסדות החינוך, ולקבל על כך תגמול כספי. “אני חושב שזה יהיה פתרון טוב למצב הקיים”, אמר השר. “זה מהלך שאנחנו מקדמים, ומקווים שיבשיל בימים הקרובים”.

פועלים לטיפול בהסתה מצד עובדי חינוך

עוד נמסר מחדר המצב של משרד החינוך, כי 22 מקרים של חשד להסתה מצד עובדי המערכת נמצאים בטיפול, מתוך 41 פניות שהתקבלו מאז תחילת מלחמת “חרבות ברזל”. השר הדגיש כי המדיניות היא אפס סבלנות כלפי כל מקרה של הסתה מצד איש חינוך.

בנוסף, השר הדגיש כי הוא רואה בשימור הרציפות התפקודית של מערכות החיים האזרחיות משימה לאומית, ולכן הוא החליט לשלב נוער מתנדב בענף החקלאות באזורים המותרים לפעילות, בהתאם לנוהל שהמשרד פרסם.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות