נושאים קשורים

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש
הסתדרות 480-100

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד
ראשיחדשותהכנסת אישרה: זכאות לשירותי חינוך מיוחד תוארך אוטומטית

הכנסת אישרה: זכאות לשירותי חינוך מיוחד תוארך אוטומטית

על רקע המלחמה אישרה מליאת הכנסת הוראת שעה שמאריכה אוטומטית את הזכאות בשנה – ללא צורך בקיום דיון חוזר בוועדה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק חינוך מיוחד, בהוראת שעה מיוחדת על רקע מלחמת חרבות ברזל. התיקון קובע כי זכאות לשירותי חינוך מיוחדים של תלמיד שנקבעה על ידי ועדת זכאות ואפיון במהלך שלוש שנות הלימוד הקודמות – תוארך בשנה נוספת בלי צורך בקיום דיון חוזר בוועדה כפי שנדרש לפי חוק חינוך מיוחד.

בחוק תמכו 11 חברי כנסת, ללא מתנגדים. בדברי ההסבר לחוק נכתב: “עקב מצב המלחמה המתמשך, הכולל אף פינוי עשרות אלפי משפחות מאזורים שונים ברחבי הארץ מבתיהם, מוצעים תיקונים לחוק חינוך מיוחד. על התיקונים הוחלט בשל המצב החריג והקיצוני שבו אנחנו מצויים, ומכיוון שניהול מערכה זו משפיע משמעותית על קבוצות אוכלוסייה רבות ומביא לכך שהן אינן מנהלות שגרת חיים רגילה. סיבה נוספת היא כדי לייעל ולהקל את ההליכים הבירוקרטיים הכרוכים במימוש זכויותיהם של תלמידים בחינוך המיוחד”.

שר החינוך, יואב קיש, התייחס מוקדם יותר להעברת החוק ואמר: “הוראת השעה הזו עומדת לחסוך גם לתלמידים, גם להורים וגם לנו, הצוות החינוכי, אלפים רבים של ועדות השמה”.

גם בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בירכו על העברת החוק וטענו כי הם פעלו יחד עם משרד החינוך לטובת שמירה על זכויות ההורים.

שר החינוך יואב קיש. צילום מסך
“חיסכון לכולם”. שר החינוך יואב קיש

יחד עם זאת מדגישים בנציבות, כי במידה והורים יבקשו לקיים ועדה חדשה במקום הארכה אוטומטית, הם יקבלו זאת. באילו מקרים? החלטות שהתקבלו בשנים תשפ”ב – תשפ”ג, מעבר מגן לבית ספר יסודי, מיסודי לחטיבת הביניים, ומחטיבת הביניים לתיכון – לגבי כל אלה יתקיימו בכל מקרה ועדות חדשות לתלמידים.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות