מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק חינוך מיוחד, בהוראת שעה מיוחדת על רקע מלחמת חרבות ברזל. התיקון קובע כי זכאות לשירותי חינוך מיוחדים של תלמיד שנקבעה על ידי ועדת זכאות ואפיון במהלך שלוש שנות הלימוד הקודמות – תוארך בשנה נוספת בלי צורך בקיום דיון חוזר בוועדה כפי שנדרש לפי חוק חינוך מיוחד.
בחוק תמכו 11 חברי כנסת, ללא מתנגדים. בדברי ההסבר לחוק נכתב: “עקב מצב המלחמה המתמשך, הכולל אף פינוי עשרות אלפי משפחות מאזורים שונים ברחבי הארץ מבתיהם, מוצעים תיקונים לחוק חינוך מיוחד. על התיקונים הוחלט בשל המצב החריג והקיצוני שבו אנחנו מצויים, ומכיוון שניהול מערכה זו משפיע משמעותית על קבוצות אוכלוסייה רבות ומביא לכך שהן אינן מנהלות שגרת חיים רגילה. סיבה נוספת היא כדי לייעל ולהקל את ההליכים הבירוקרטיים הכרוכים במימוש זכויותיהם של תלמידים בחינוך המיוחד”.
שר החינוך, יואב קיש, התייחס מוקדם יותר להעברת החוק ואמר: “הוראת השעה הזו עומדת לחסוך גם לתלמידים, גם להורים וגם לנו, הצוות החינוכי, אלפים רבים של ועדות השמה”.
גם בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בירכו על העברת החוק וטענו כי הם פעלו יחד עם משרד החינוך לטובת שמירה על זכויות ההורים.
יחד עם זאת מדגישים בנציבות, כי במידה והורים יבקשו לקיים ועדה חדשה במקום הארכה אוטומטית, הם יקבלו זאת. באילו מקרים? החלטות שהתקבלו בשנים תשפ”ב – תשפ”ג, מעבר מגן לבית ספר יסודי, מיסודי לחטיבת הביניים, ומחטיבת הביניים לתיכון – לגבי כל אלה יתקיימו בכל מקרה ועדות חדשות לתלמידים.