נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיחדשותיובל בת ה-11 חזרה מהשבי על כיסא גלגלים

יובל בת ה-11 חזרה מהשבי על כיסא גלגלים

52 יום אחרי שנחטפו באכזריות על ידי מחבלי חמאס לרצועת עזה, חזרו אמש בנות משפחת אנגל לביתן. גם קרובי משפחתה של נויה דן ז"ל, בת ה-13 על הרצף שנרצחה עם סבתה, חזרו לארץ

יובל אנגל (11) על כיסא הגלגלים לצד אמה קרינה אנגל-ברט, וחיות האדם, מחבלי חמאס המתועבים
יובל אנגל (11) על כיסא הגלגלים לצד אמה קרינה אנגל-ברט, וחיות האדם, מחבלי חמאס המתועבים

אחרי 52 יום בשבי חמאס: מבין 11 החטופים שחזרו אמש לישראל במסגרת עסקת החילופים היו סהר (16) וארז (12) קלדרון, קרובי משפחתה של נויה דן, נערה בת 13 על הרצף האוטיסטי שנרצחה לצד סבתה כרמלה בטבח השבעה באוקטובר. כמו כן חזרו לארץ בנות משפחת אנגל, יובל (11) ומיקה (18) ואימם קרינה (52).

“סהר קלדרון הייתה מאוד מחוברת לסבתה כרמלה, שנרצחה באירועי השבעה באוקטובר”, נמסר מ”המטה להחזרת החטופים והנעדרים”. “הן נהגו לשחק יחד שחמט, קלפים, ולאפות עוגיות”, סיפרו על מערכת היחסים המיוחדת ביניהן. “סהר היא נערה מתוקה, עם קסם אישי, טוב לב ורגישות. היא חברותית, יצירתית, אוהבת אמנות, מציירת, מפסלת בחמר וחובבת מוזיקה, אופנה ואיפור. סהר אוהבת אנשים וחיות, מאוד קשורה לבנות ובני משפחתה, ואף עוזרת רבות להוריה בגידול אחיה הקטן, ארז”.

סהר קלדרון בת ה-16. צילום: מתוך אלבום פרטי
סהר קלדרון בת ה-16. צילום: מתוך אלבום פרטי

על ארז קלדרון בן ה-12 נכתב כי הוא “ילד שובה לב ומלא קסם אישי. ניחן בחוש הומור מדהים, אוהב חיות וספורט. לארז יש סוסה בשם טינקרבל, והוא תמיד רוצה לאמץ לביתו חיות נוספות: ארנבות, אוגרים, חתולים וכלבים. ארז רוכב על אופני הרים, אוהב לנסוע בג’יפ עם אבא שלו, לשחק כדורגל, פינג פונג ולבלות עם חברים”. נציין כי אביו ודודו של ארז עדיין מצויים בשבי החמאס.

ארז קלדרון בן ה-12. צילום באדיבות המשפחה
ארז קלדרון בן ה-12. צילום באדיבות המשפחה

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“מצבם של המשוחררים יציב”

בזמן העברתה ממחבלי החמאס לאמבולנס של הצלב האדום, צולמה יובל אנגל כשהיא מתניידת בכיסא גלגלים. מתברר שיובל סובלת משבר ברגל שלא טופל כמו שצריך בזמן ששהתה בשבי. בני המשפחה טוענים כי ידעו על מצבה בטרם הועברה מחמאס לידי הצלב האדום. מנהל בית החולים “דנה” לילדים בתל אביב שקלט את החטופים, פרופ’ דרור מנדל, מסר: “מצבם של כלל החטופים ששוחררו הוא יציב. כל הילדים נמצאים יחד עם המשפחות במתחם שקט שהכנו עבורם, על מנת שנוכל להמשיך לבדוק אותם”.

“יובל היא ילדה מדהימה, פיקחית, מצחיקה ופלפלית”, נמסר מ”המטה להחזרת החטופים והנעדרים”. “בזמנה הפנוי יובל אוהבת לשחות, להיות חלק מתנועת הנוער של הקיבוץ, לטייל בטבע עם המשפחה, לרכב על סוסים ולגדל את שני כלביה המקסימים. היא מאוד אוהבת לשחות וחולה על הבריכה”, אמרו לאחר חזרתה לארץ.

יובל, מיקה וקרינה אנגל
יובל, מיקה וקרינה אנגל

אחותה הגדולה של יובל, מיקה, היא פוסט-טראומטית בעקבות שנים של הפגזות על ביתה ועל הקיבוץ. “מיקה עוסקת בחינוך ובעשייה התנדבותית עם ילדים עם צרכים מיוחדים בבתי ספר ובצהרונים. לכל מקום אליה היא מגיעה מיקה זוכה לאהבה והערכה, והיא תמיד מוקפת בחברים. כמו כן, למיקה יש אהבה מיוחדת לחיות”, נמסר מ”המטה”.

אימן של יובל ומיקה, קרינה, עובדת כמנהלת חשבונות ונחשבת ל”עוגן של המשפחה”. לאחרונה החלימה מסרטן השד, לאחר שנתיים של טיפולים וניתוחים. על אף שעדיין מטופלת בתרופות, המשפחה שמחה על חזרתם לשגרה.

קהילת “שווים” מחזיקה אצבעות ששאר החטופות והחטופים ישובו ארצה במהרה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות