נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותנכים בכיסא גלגלים או הורים לילד נכה? יש לכם עדיפות ל"דירה בהנחה"

נכים בכיסא גלגלים או הורים לילד נכה? יש לכם עדיפות ל”דירה בהנחה”

ההגרלה החדשה נפתחת היום: מי זכאי ומי לא, איך זה בדיוק יעבוד ועד מתי אפשר להירשם? אתר "שווים" עושה לכם סדר

אילוסטרציה

משרד השיכון והבינוי הודיע כי בהרשמה שתיפתח היום (ג’) להגרלת דירה בהנחה – תינתן עדיפות לנכים בכיסא גלגלים או להורים לילד נכה. כך נודע ל”שווים”.

ההרשמה להגרלה תימשך שישה שבועות, ותיסגר ביום חמישי ה-6.2.24. במסגרת ההרשמה יוגרלו כ-7,000 דירות מוזלות ברחבי הארץ, מתוכם 233 דירות בעדיפות לנכים.

אז מי זכאי?

פרויקט “דירה בהנחה” של משרד השיכון והבינוי הוקם כדי לעזור לאנשים לרכוש דירה – באמצעות מתן הטבות. בהגרלות הראשונות האנשים הזכאים להטבות היו מחוסרי דירות, כלומר ההטבות ניתנו לדירה ראשונה. בהמשך הורחבה ההטבה גם למשפרי דיור. מי שמעוניין לקבל את ההנחה לדירה צריך להירשם להגרלה, ומתוך כלל הנרשמים זוכים מעטים.

איפה הדירות?

הערים המוצעות: קרית גת עם 2,666 דירות, אלעד עם 931 דירות, רחובות עם 622 דירות, בני עייש עם 556 דירות, אשקלון 546 דירות, קרית עקרון עם 486 דירות, מודיעין עם 187 דירות, פתח תקווה עם 154 דירות, מעלות תרשיחא עם 141 דירות, רכסים 117 דירות, אילת עם 114 דירות, קרית שמונה עם 87 דירות, בית דגן עם 63 דירות, קריית מלאכי עם 59 דירות, ירושלים עם 46 דירות, צפת 41 דירות.

איך יעבוד מתן העדיפות לנכים?

משרד השיכון מעניק עדיפות ראשונה בהגרלה לנכים רתוקים שנקבעו להם 100% נכות והם מרותקים לצמיתות לכיסא גלגלים; ולראשונה גם להורים למשפחות עם ילדים עם מוגבלות שמתגורר עימם ילד נכה רתוק לכיסא גלגלים, המקבל קצבת ניידות מביטוח לאומי וזקוק לכיסא גלגלים ואחוז הנכות שלו עומד על 80%-100%.

העדיפות הראשונה היא לפי מפתח של יחידת דיור: אחת לכל 30 יחידות דיור המיועדות לשיווק לזכאים, ולפחות יחידת דיור אחת. מדובר בלפחות אחת מכל שלוש יחידות דיור שיוצאות לשיווק לכלל הזכאים מועדפות לנכים לפי הגדרת “נכה רתוק”. במידה והעדיפות לנכים רתוקים לא תתמלא, העדיפות תועבר להורים לילד עם מוגבלות עד גיל 21 המרותקים לכיסא גלגלים ושילדם גרים עימם.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

בנוסף, זכאים להירשם להגרלה: נכה שהוכר על ידי המוסד לביטוח הלאומי ובעל נכות רפואית בשיעור 75% או יותר; נכה בעל נכות רפואית על פי קביעת המוסד לביטוח לאומי של מעל 50% לצמיתות הזכאי לקצבת ניידות ושירותים מיוחדים; נפגע פעולות איבה בשיעור 50% ומעלה לפי קביעת המוסד לביטוח לאומי הזכאי לקצבת פעולות איבה; נכה משרד הביטחון 50% ומעלה הזכאי לקצבת נכות מטעם משרד הביטחון.

מי נחשב משפר דיור?

כאלה שבבעלותם יותר משליש בדירת מגורים יחידה, או שהיה בבעלותם יותר משליש בדירת מגורים יחידה, בשלוש השנים שקדמו לרכישת הדירה בתוכנית. בני זוג ייחשבו משפרי דיור, גם אם בבעלות רק אחד מהם דירת מגורים יחידה או יותר משליש בדירת מגורים יחידה בשלוש השנים שקדמו לרכישת הדירה בתוכנית.

צילום אילוסטרציה

משפר דיור נדרש למכור את הנכס שבעלותו לא יאוחר מ-12 חודשים לאחר אכלוס הדירה שרכש במסגרת תוכניות דירה בהנחה, ולא יוכל לרכוש דירה נוספת בטרם מכירת הדירה.

מי נחשבים מחוסרים דיור?

כאלה שאין ולא היו בבעלותם דירה או חלק בדירה (יותר משליש דירה, במצטבר) בשלוש השנים האחרונות; כאלה שלא שכרו דירה שחל עליה חוק הגנת הדייר (דמי מפתח) בשלוש השנים האחרונות; מי שאינם בני רשות ליחידת דיור בנחלה במשק חקלאי ביישוב קהילתי; מי שאין להם זכויות בדירה בשלבי בנייה; כאלה שאין להם זכויות בחלק שעולה על שליש, במצטבר, בקרקע המיועדת למגורים או בחלק בקרקע המעניק זכויות לבנייה של יותר משליש ביחידת דיור; ומי שאין להם זכויות בדירה באמצעות קבוצת רכישה או קבוצת רוכשים.

בנוסף, התוכנית מיועדת לזוגות נשואים או ידועים בציבור; יחידים (רווקים, גרושים אלמנים) מעל גיל 35; הורה עם ילד אחד לפחות שהוא רווק וטרם מלאו לו 21 שנים; והורים גרושים מתחת לגיל 35, שילדיהם אינם בחזקתם. לגבי זוגות העומדים להינשא – הזכאות מותנית בכך שהזוג עומד להתחתן עד שלושה חודשים מיום הגשת בקשת הזכאות.

מה עם בני המקום?

במידה ואתם גרים באחד מהיישובים של הדירות המוגרלות, ורוצים לרכוש דירה במקום שבו אתם מתגוררים בשנים האחרונות, תינתן לכם עדיפות ברכישת דירה באותם המקומות. על פי ההגדרה, בן מקום הוא מי שמתגורר ב-3 השנים האחרונות או ב-4 שנים מתוך 10 השנים האחרונות, בתחום שיפוטה של הרשות שבה ייבנה הפרויקט.

ומה עם מילואימניקים?

זכאי שהוא חייל מילואים פעיל, בשיעור של עד 10% מסך יחידות הדיור הנותרות במחיר מטרה המיועדות לזכאים בכל מתחם ומתחם, תינתן לו עדיפות בדירה. לאחר מתן כלל העדיפויות, יתרת הדירות יוגרלו בין יתרת הנרשמים חסרי הדירה.

מה לגבי משתכן צעיר?

התוכנית מיועדת לרווקים חסרי דירה לפי ההגדרה לעיל: בני 26 עד 35.

עוד פרטים כאן

הרשמה להגרלה כאן

“מנוף משמעותי ליציבות”

שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף, אמר לקראת ההגרלה הצפויה: “לאחר הערכות מצב רבות שקיימנו החלטתי שעלינו לעשות הכל על מנת להמשיך בפעילות סדירה בתוכנית ‘דירה בהנחה’.  בהגרלה הקרובה תמומש ההחלטה שהבאתי – ולראשונה תינתן עדיפות למשרתי מילואים פעילים ומשפחות לילדים נכים”.

מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן, הוסיף: “תוכנית ‘דירה בהנחה’ מהווה מנוף משמעותי ליציבות,  ובאמצעותה מתקיימת הבטחת רכישה לאלפי דירות. עלינו  להגיע ליום של אחרי המלחמה עם ענף בנייה חזק יותר שימשיך לבנות את המדינה בנחישות ויעילות עבור אזרחי המדינה”.

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, מסר: ״עם סיום שנת 2023 ולמרות הנסיבות הקשות בהם נמצאת המדינה, אנחנו שמחים לבשר כי גם השנה רשות מקרקעי ישראל תשווק קרקעות במסלול  מחיר מטרה בכל הארץ. הללו יאפשרו לעשרות אלפי זוגות צעירים ומחוסרי דיור לזכות בדיור מוזל”.

אנשי ארגון “הורה ומיוחד”. צילום באדיבות “הורה ומיוחד”

“זו פעם ראשונה שתהיה עדיפות להורים לילדים מרותקים לכיסא גלגלים ולמשרתי מילואים”, בירך יהודה איינהורן, יו”ר ארגון “הורה ומיוחד”, מהגורמים שפעלו לקידום המהלך. “ההרשמה מאוד פשוטה ולא דורשת הרבה ביורוקרטיה. אנו ב’הורה ומיוחד’ מודים לשר השיכון יצחק גולדקנופף ולעוזרו המסור מוטי באבצ’יק על הסיוע הרב למען הילדים המיוחדים והוריהם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות