נושאים קשורים

המפגש המרגש של אמא של נויה ז”ל עם ילדי כיתתה

גלית דן, שבתה ואמה נרצחו ב-7 באוקטובר, הגיעה בערב יום הזיכרון, לראשונה, לפגוש את חבריה של נויה בביה"ס לחינוך מיוחד: "הם סיפרו כמה היא הייתה משמעותית בשבילם"

מצטייני הנשיא: קצין וארבעה חיילים עם אוטיזם

אימו של סגן א' סירבה שיתגייס. יובל כמעט והיה במעון סגור. אמנון לימד את עצמו לקרוא. חמישה חיילים על הרצף יקבלו השבוע את "אות הנשיא". בואו נכיר את הסיפור שלהם

מנחם הורוביץ על בנו האוטיסט: “הוא מעולם לא חיבק אותי”

מיוחד: אחרי שחשף לראשונה את בנו חגי, מנחם הורוביץ התראיין לכתבת "שווים" לי נווה גיא-רון, בעצמה אוטיסטית שאינה מדברת. "בחיים לא התביישנו בו"

מאמר מסקרן של ד”ר לפסיכולוגיה: האם טיילור סוויפט אוטיסטית?

פסיכולוגית אוסטרלית פרסמה מאמר מעורר הדים, בו טענה כי הזמרת האמריקאית, הנחשבת היום למצליחה בעולם, נמצאת על הספקטרום – ונימקה מדוע. הנה עיקרי המאמר וההסברים



נכים רווקים יוכלו להשתתף בהגרלת “דירה בהנחה”

בסוף מאי יוגרלו 4,000 דירות ברחבי הארץ. ההגרלה מיועדת לזוגות צעירים – אבל תתאפשר הרשמה גם לנכים יחידים בני 21 ומעלה. איך נרשמים ולמי תינתן עדיפות? כל הפרטים
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםדרך רשתית העין: חוקרים זיהו אוטיזם ב-100% אחוזי דיוק

דרך רשתית העין: חוקרים זיהו אוטיזם ב-100% אחוזי דיוק

החוקרים השתמשו באלגוריתמים מבוסס בינה מלאכותית ונדהמו מרמת הדיוק של התוצאות

צילום אילוסטרציה

חוקרים בקוריאה פיתחו בדיקה המאפשרת זיהוי מוקדם של אוטיזם אצל ילדים – באמצעות תמונות של רשתית העין. רמת הדיוק אליה הגיעו החוקרים הדהימה אפילו אותם – 100% דיוק.

המחקר, שפורסם בכתב העת Jama Network Open, התבסס על התובנה כי אנשים על הספקטרום האוטיסטי מציגים שינויים מבניים ברשתית לעומת נוירוטיפיקלים. המחקר עשה שימוש באלגוריתמי למידה עמוקה, מבוססי בינה מלאכותית (AI), כדי לבצע סקר אובייקטיבי שמשקף שינויים מוחיים עמוקים, כולל אנומליות בנתיב הראייה הנובעות מחיבורים עובריים ואנטומיים.

המחקר כלל תמונות רשתית של 1,890 עיניים, של 958 משתתפים מתחת לגיל 19. המשתתפים נבחרו מהמחלקה לפסיכיאטריה של ילדים ובני נוער, בית החולים סוורנס, בית הספר לרפואה של אוניברסיטת יונסי בקוריאה, בין אפריל לאוקטובר 2022. בנוסף, הצוות אסף תמונות רשתית ממשתתפים בקבוצת ביקורת עם התפתחות טיפוסית (TD), תואמים לגיל ולמין שלהם. איסוף רטרוספקטיבי זה התרחש במחלקת רפואת עיניים בבית החולים בין דצמבר 2007 לפברואר 2023.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

בעזרת הנתונים, יצר הצוות רשת נוירונים קונבולוציונית, אלגוריתם למידה עמוקה, לאימון מודלים לסריקת אוטיזם ולהערכת חומרת התסמינים. אימון זה כלל 85% מתמונות הרשתית וציוני התאמה מתאימים מבדיקות חומרת התסמינים. לאחר מכן, 15% הנותרים של התמונות הוקצו במיוחד למטרות בדיקה.

במהלך ההערכה של קבוצת תמונות הבדיקה, מודל ה-AI הראה יכולת לזהות במדויק ילדים על הספקטרום האוטיסטי, ברמת דיוק של 100%.

בעוד שנדרש מחקר נוסף כדי לבסס הכללות, החוקרים ציינו כי מחקרם מסמן התקדמות משמעותית ביצירת כלים אובייקטיביים לאבחון אוטיזם.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות