נושאים קשורים

חוקרים: הסרטון הזה יעזור לכם להבין אם אתם על הרצף

מדובר בסרטון שמציג גליל דו-ממדי מסתובב שעשוי מנקודות. חוקרים איטלקים גילו כי האישונים של אוטיסטים מתנהגים אחרת במהלך הצפייה בו – בהשוואה לניורוטיפיקלים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות



אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"
ראשיחדשותלמה הקהל התרגש כשכריסטינה אפלגייט עלתה לבמה

למה הקהל התרגש כשכריסטינה אפלגייט עלתה לבמה

השחקנית האמריקאית המצליחה, שחולה בטרשת נפוצה, הגישה פרס בטקס האמי ודמעה מהתרגשות: "אני הולכת לבכות עכשיו יותר ממה שבכיתי כבר"

“תודה רבה לכם, אלוהים אדירים”. אפלגייט עם מנחה התוכנית בטקס האמי (צילום מסך מיוטיוב)

רגע מיוחד נרשם שלשום בטקס פרסי האמי בארה”ב, כאשר השחקנית כריסטינה אפלגייט, שחולה בטרשת נפוצה, עלתה לבמה להגיש שני פרסים כשהיא מסתייעת במקל הליכה. בתגובה נעמד כל הקהל על רגליו ומחא כפיים בהתרגשות.

אפלגייט, בת 52, חשפה בשנת 2021 כי אובחנה עם טרשת נפוצה – מחלה שפוגעת במערכת העצבים המרכזית. למחלה מגוון רחב של תסמינים, בהם ראייה מטושטשת, קשיים בהליכה, סחרחורות וחולשת שרירים. חולים רבים חיים איתה שנים רבות ובמקרים מסוימים אף ללא מגבלה בכלל, אך במקרים חמורים יותר, כמו זה של אפלגייט, המחלה גורמת לפגיעה בתנועה ואף לנכות.

להגשת הפרסים, הנחשבים ליוקרתיים ביותר בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית, צעדה השחקנית על הבמה כשהיא אוחזת במקל ומלווה על ידי מנחה הטקס אנתוני אנדרסון. “תודה רבה לכם, אלוהים אדירים”, אמרה אלפגייט לקהל המרוגש. “עם הקימה שלכם אתם לגמרי מביישים אותי ואת הנכות שלי”, התבדחה ועוררה צחוק גדול אצל הנוכחים.

היא פירטה כמה מהתפקידים הבולטים שגילמה לאורך הקריירה ארוכת השנים שלה, כולל דמותה של קלי באנדי בסדרה “נשואים פלוס”, סמנתה בסדרה “סמנתה מי?” וג’ן הארדינג בסדרה “בשבילי אתם מתים”.

את הקריירה שלה, קצת קשה להאמין, התחילה בגיל שלושה חודשים (שנת 1972), כאשר גילמה תינוקת בסדרה הידועה “ימי חיינו”. “מעט מאוד מכם בוודאי מכירים אותי מהבכורה ההיא”, אמרה, “אני הולכת לבכות עכשיו יותר ממה שכבר בכיתי”.

כשמאחוריה הוצגה תמונה שלה בתור הבייבי מ”ימי חיינו”, הוסיפה אפלגייט בהומור: “זה באמת היה תפקיד מתפרץ”. בהמשך אמרה ש”זה היה כבוד לשחק דמויות מורכבות, מצחיקות ופגומות”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

אלפגייט עצמה היא זוכת פרס אמי, על תפקיד שעשתה בסדרה המיתולוגית “חברים” בתור אחותה המפונקת של רייצ’ל. בנוסף, הייתה מועמדת לפרס טוני על תפקידה במחזמר “צ’ריטי המתוקה”. במאי 2023 אמרה בראיון למגזין “וניטי פייר” שעבודתה על הסדרה “בשבילי אתם מתים” עשויה להיות האחרונה שלה כשחקנית. “כנראה שלא אעמוד שוב לפני המצלמה”, אמרה אז והוסיפה שאמנם אהבה את צוות השחקנים שעבד איתה, אבל העבודה הייתה כרוכה ב”מאבק”.

עוד בנושא:
סלמה בלייר השיקה קולקציית אופנה לאנשים עם מוגבלויות

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות