נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחינוך מיוחדנמצא תקציב לחוגי ספורט לתלמידים עם מוגבלות

נמצא תקציב לחוגי ספורט לתלמידים עם מוגבלות

בשבועות האחרונים ניהלו מספר חברי כנסת, בראשם חה"כ סימון דוידסון (יש עתיד) מאבק למציאת מקור תקציבי חדש לפעילות התאחדות הספורט לבתי הספר

ספורטאים עם מוגבלות. צילום: ארז עוזיר
ספורטאים עם מוגבלות. צילום: ארז עוזיר

למרות האיום על סגירתה בשל קיצוץ תקציבי: התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל לא תיסגר. ההחלטה פורסמה אמש (שני) לאחר מגעים בין יו”ר ועדת הספורט, חה”כ סימון דוידסון (יש עתיד), וח”כים נוספים, למנכ”ל משרד הספורט, כפיר כהן.

התאחדות הספורט לבתי הספר אחראית בין היתר לפעילויות העשרה ופעילות גופנית של אלפי ילדים עם מוגבלות בישראל, ומפעילה חוגים ושיעורים גם במערכת החינוך המיוחד.

בשבועות האחרונים עלה הצורך לקצץ בתקציב ההתאחדות, בעקבות אילוצי מלחמת “חרבות ברזל” שדורשת פינוי מקורות תקציביים רבים לשנים 2024-2025. כאמור, לאחר מאבק ממושך של מספר חברי כנסת – החלטה זו בוטלה.

כדי להשאיר את פעילות ההתאחדות על כנה, נדרש מקור תקציבי בגובה של תשעה מיליון שקלים. לאחר המגעים בין הצדדים הוחלט כי בשנת התקציב הקרובה חמישה מיליון שקלים יגיעו ממשרד הספורט למימון פעילות ההתאחדות, וארבעה מיליון שקלים נוספים יגיעו ממשרד החינוך. בשנת 2025: ארבעה מיליון שקלים יגיעו ממשרד הספורט, וחמישה מיליון שקלים יגיעו ממשרד החינוך.

כפועל יוצא משמירה על תקציב ההתאחדות, אלפי מורות ומורים המדריכים ומאמנים במועדונים הבית-ספריים לא יאבדו מקור פרנסה חשוב.

חה"כ סימון דוידסון (יש עתיד), שחקן הכדורסל לשעבר טל ברודי בוועדה בכנסת. צילום: דוברות חה"כ דוידסון
חה”כ סימון דוידסון (יש עתיד), שחקן הכדורסל לשעבר טל ברודי בוועדה בכנסת. צילום: דוברות חה”כ דוידסון

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


“יש לזה משמעות אדירה לילדים”

עם היוודע הצורך בקיצוץ בתקציב ההתאחדות, קבע חה”כ דוידסון דיון חירום של ועדת החינוך התרבות והספורט, במהלכו הגיעו להבנות בין משרדי הספורט, האוצר והחינוך. מסקנות דיון זה הבשילו את המגעים שבסופם התקציב להתאחדות נשמר.

“זה היה מאבק ארוך וקשה, אבל אני שמח על הבשורה למען עתיד הילדים והנוער”, מסר חה”כ דוידסון. “בזכות התאחדות הספורט לבתי הספר, מאות אלפי ילדים ימשיכו לעסוק בספורט. יש לזה משמעות אדירה לילדים, לחוסן הפיזי והנפשי שלהם, לעתידם ולעתיד המדינה. אני מודה לשר התרבות והספורט מיקי זוהר ושר החינוך יואב קיש ולחברי ועדת חינוך על שיתוף הפעולה”.

זיו ישראלי, מנכ”ל התאחדות הספורט לבתי הספר, הצטרף לברכות: “שמח להודיע לכרבע מיליון תלמידות ותלמידים, לרבות אלו עם צרכים מיוחדים, שהמועדונים הבית-ספריים, פעילויות ספורט רבות וליגות התיכונים המפורסמות שלנו ימשיכו לפעול. המאבק הצליח”.

“אני רוצה להודות לשר החינוך ולשר התרבות והספורט שהגיעו להסכמות למען תלמידות ותלמידי ישראל”, הוסיף. “אני רוצה להודות לחה”כ דוידסון על הובלת המאבק, לגיא דגן המפמ”ר והממונה על החינוך הגופני במשרד החינוך, ולכל המורים והמאמנים ותלמידי בתי הספר שנתנו לנו רוח גבית וחיזקו אותנו באמונה שאנחנו פועלים עבור נושא בעל חשיבות לאומית”.

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל מציינת השנה 30 שנות פעילות. בליבת העיסוק של ההתאחדות עומדים המועדונים הבית-ספריים, המעניקים הזדמנות להתנסות במגוון ענפי ספורט במסגרת בית הספר, מקנה הרגלי וערכי ספורט בגיל צעיר ומחזקת את החוסן הנפשי. הפעילות נמצאת בכל בית ספר בישראל, לצד ארגוני הספיישל אולימפיקס והתאחדות ספורט הנכים בישראל, שחושפים צעירים לענפי הספורט הפראלימפיים השונים.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות