נושאים קשורים

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש



ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד
ראשיחדשותבג"ץ יכריע: האם תוקפא רפורמת מכשירי השיקום?

בג”ץ יכריע: האם תוקפא רפורמת מכשירי השיקום?

ארגוני הזכויות למען אנשים עם מוגבלות עתרו לביהמ"ש בבקשה לצו ביניים להפסקת החקיקה שתעביר את הסמכות על המכשירים ממשרד הבריאות לקופות החולים

העותרים נגד הרפורמה בבית המשפט העליון בירושלים. צילום: תמר גלפנד
העותרים נגד הרפורמה בבית המשפט העליון בירושלים. צילום: תמר גלפנד

23 ארגונים ועמותות הפועלים למען אנשים עם מוגבלויות ופעילים חברתיים, הגישו היום (שני) עתירה לבג”ץ בדרישה לצו ביניים לעצירת הרפורמה במכשירי השיקום והניידות.

כזכור, הרפורמה הזו, שספגה התנגדויות רבות, מעבירה את הסמכות להנפקת מכשירי שיקום וניידות ממשרד הבריאות לקופות החולים. לטענת האוכלוסיות שנפגעות מהרפורמה (אנשים עם מוגבלות, קשישים וסיעודיים) הרפורמה פוגעת בהם וברמת השירותים אותם הם מקבלים.

העתירה הוגשה ע”י עו”ד גיא אקוקה, עו”ד גיל גולדרייך ועו”ד איתן עמרם בשמם של העותרים נגד הממשלה, הכנסת, שר הבריאות, שר האוצר וכלל קופות החולים בישראל. העתירה מבוססת על כך שההחלטה על הרפורמה ניתנה על ידי הממשלה הקודמת, בזמן היותה ממשלת מעבר בחוסר איפוק וריסון המתחייבים ממעמדה של ממשלת מעבר, כחודש לפני הבחירות לכנסת.

התייחסו לדוח כ”מוצר מוגמר”

לטענת העותרים הממשלה ניצלה את המצב וקיבלה החלטות שנועדו להשיג רווח פוליטי בבחירות ולכבול את ידי הממשלה הבאה. בנוסף, טוענים העותרים להליך לא תקין בחקיקת המשנה של הממשלה והם טוענים כי ההחלטה התבססה על דוח של ועדה בין-משרדית כ”מוצר מוגמר”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


עוד טוענים כי ההחלטה יצאה לפועל ללא שיתוף תקין של נציגי ארגוני הנכים ברפורמה וללא פיקוח תקין של ועדות הכנסת. לדבריהם, הליך החקיקה לא היה תקין ולא אפשר דיון מקיף, הצגת מגוון דעות, חשיבה מעמיקה, פיקוח אמיתי ושקוף החשוף לעיני הציבור.

בג"ץ. צילום: אביחי חיים
בג”ץ. צילום: אביחי חיים

בנוסף העותרים טוענים כי משרד הבריאות היה צריך להיות הגורם שמפרסם את המכרזים עבור כל קופות החולים וזאת על מנת בין השאר ליצור אחידות במכרזים, הדגשת האיכות במוצרי הניידות השונים ולמנוע מקופות החולים לעשות מניפולציות כאלה ואחרות במסגרת המכרז. בפועל, קופות החולים ובראשן קופת חולים כללית כבר כעת פועלות לטענתם בניגוד מוחלט לחוק ו/או לרוח החוק והפסיקה.

העותרים נותנים דוגמה למצב הקיים היום כאשר לטענתם, קופת החולים “כללית” הקופה הגדולה ביותר במדינה מסרה לחברת כללית הנדסה בע”מ את הסמכות לפרסם את המכרזים. אמנם היא חברה בת של קופת חולים כללית, אך יש לה אינטרסים ואחריות משפטית שונה מזו של הקופה.

עוד אומרים בעתירה כי כללית הנדסה רפואית משמשת כבר היום כספק של ציוד רפואי ועל פי תנאי המכרז שפרסמה וגם על פי התבטאויות שונות של נציגי קופות חולים כללית היא אמורה להיות אחד משני הספקים שיזכו במכרז. לטענת העותרים, לא יעלה על הדעת כי כללית הנדסה רפואית בע”מ שהיא חברה פרטית היא זו שגם תפרסם את המכרז תקיים את הליכי המכרז והיא עצמה גם תוכל להשתתף בו.

העותרים טוענים כי אישור הרפורמה, כבר עכשיו פוגעת בזכות לקיום בכבוד ושלמות הגוף ובזכות לחופש העיסוק וכי לטענתם, על פי ניסיון העבר, בהליכים במעבר התקציבים לקופות החולים ממשרד הבריאות, תקציבים אלו יכנסו לבור התקציבי של קופות החולים הנאמד בסכום עתק של מיליארדי שקלים בשיעורו המוערך, כפי שקרה בעבר בנושא הרפורמה בבריאות הנפש – שנכשלה. 

עוד אמרו כי בהחלטה נתגלו ליקויים רבים לרבות העובדה שמשרד הבריאות הוא לא הגוף שבאמת שולט במכרזים עם הספקים ואפילו לא העמיד לקופות החולים קריטריונים ברורים לאופיים של המכרזים, מי רשאי לפרסם אותם, לאיכות המוצרים, נהלי המעבר בין הקופות ועוד.

תגובת משרד הבריאות: “העתירה טרם התקבלה במשרד הבריאות. לכשתתקבל, המשרד ילמד אותה וישיב בבית המשפט כמקובל”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות