נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהשר קיש, למה אתה שותק?

השר קיש, למה אתה שותק?

אדוני שר החינוך, כשהמשרד בראשותך תומך בהחלטה להדיר ילדה נכה ממסיבת פורים בבית ספר, קהילה שלמה זועקת אליך להשמיע קול

שר החינוך יואב קיש. צילום: דוברות משרד החינוך

זו פנייה אישית אליך, שר החינוך יואב קיש. אישית, אבל בעצם גם קולקטיבית. מיום ראשון, אז התפרסם הסיפור המקומם על הילדה מעיין שחר ב-ynet, אני ועוד הורים רבים לילדים עם מוגבלות כמוני לא יודעים את נפשנו מרוב צער. ככה מרגישה קהילה שלמה.

מעיין, בת 10 מאבן יהודה, נפצעה אנושות בתאונה שאירעה בשנה שעברה במהלך טיול שנתי של בית הספר שלה, “בית חינוך אבי”, כאשר משאית פגעה באוטובוס עמוס תלמידים. התוצאה הייתה טראגית: היא נותרה עם פגיעה מוחית, סיעודית, לא יכולה לדבר, לא יכולה ללכת, לא מבינה מה מתרחש סביבה.

במידה מסוימת, מזל שהיא לא מבינה את מה שקרה לה השבוע. אמא שלה, אסתר, הכינה לה תחפושת מהממת שמשתלבת עם כיסא הגלגלים שלה. מן תחפושת מלאך כזו. היא ביקשה מהנהלת “בית ספר אבי” להביא את מעיין למסיבת פורים שתיערך בבית הספר ביום שישי הקרוב.

למרבה התדהמה, התשובה הייתה “לא”. “היו מספר הורים בבית ספר שטענו שהילדה תעורר טראומה אצל ילדיהם, שגם הם היו בתאונה אבל לא נפצעו כמו מעיין”, סיפרה האם. “הם אפילו הביאו מסמך מפסיכיאטר שמעיד על הנזק שיכול להיגרם לילדים”.

אסתר ציינה שזה היה לה מוזר מכיוון ש”שמונים אחוז מהילדים בכיתה של הילדה כבר היו אצלנו בבית מאז התאונה, ככה שהם כבר ראו אותה במצבה”.

מעיין שחר ואמה אסתר. צילום באדיבות המשפחה

אם עד עכשיו נראה היה שהבעיה היא אצל קומץ הורים אכזריים והנהלת בית ספר חסרת אנושיות, הגיעה התגובה של משרד החינוך. פה, השר קיש, זה כבר שלך.

וככה נכתב בה: “מדובר במקרה מורכב מאוד, והמשרד שותף לכאבם של כלל המעורבים בתאונה. יצוין כי תלמידי הכיתה שהיו מעורבים בתאונה מקבלים ליווי ייעוצי ורגשי. נוכח חשש ממשי למצבם הפוסט-טראומתי של יתר התלמידים שהיו מעורבים בתאונה, המגובה בחוות דעת מקצועיות שהגישו הורי התלמידים, בקשת האם נדחתה לאחר שנבחנה בידי כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים. בית הספר ימשיך ללוות טיפולית ורגשית את אחותה הצעירה של התלמידה, הלומדת בבית הספר, ולהעניק לה את כל הנדרש”.

במילים אחרות, משרד החינוך השליך את מעיין שוב מתחת לגלגלי האוטובוס. היא, שנפצעה הכי קשה מכולם, ששילמה את המחיר הכי כבד, שחייה לעולם לא יחזרו להיות מה שהיו, תישאר בחוץ כי נוכחותה עשויה לגרום טראומה לחבריה לכיתה. מעולם לא היה העולם הפוך יותר ועצוב יותר.

************************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova
************************

מאז הפרסום עברו כמה ארבעה ימים, ומהצד שלך, השר קיש, שתיקה מוחלטת. “בית ספר אבי” הספיק להתקפל ולהודיע שמעיין תוכל להגיע למסיבה, אבל משרד החינוך ממשיך להחזיק בעמדתו הקודמת – אין כניסה למעיין. אסתר האמא ממשיכה להיאכל מבפנים.

אתה יודע, השר קיש, כשנכנסת לפוליטיקה הורים רבים לילדים מיוחדים, כולל אני, קראנו בהתרגשות על בנך הבכור מתן, ילד עם מוגבלות קשה שנפטר בנסיבות טראגיות בגיל 13. דיברת עליו לא מעט. “בתוך הבועה הנוראית שהגבילה אותו הוא היה ילד שמח”, סיפרת. “הייתי לוקח אותו לבית הכנסת ביום כיפור, מקפל את כיסא הגלגלים, סוחב אותו 20 מדרגות ברגל, ותמיד אמרתי שאם יש צדיק אחד שם – זה מתן. כי הוא לא חטא ולא פגע באף אחד. בסוף תפילת הנעילה. כשכל הקהל היה שר את ‘אבינו מלכנו’ – מתן היה מתפוצץ מצחוק. לדעתי הצחוק הזה שלו הגיע עד כיסא הכבוד”.

אתה סיפרת ואני התרגשתי, ואיתי עוד המון הורים כמונו.

מעיין שחר לפני התאונה. באדיבות המשפחה

“אם הייתי מגיע לכנסת לפני שמתן נולד, יכול להיות שהייתי סימפתי לאנשים עם מוגבלויות, אבל לא היה לי את הדחף לפעול למענם”, אמרת אז בכנות. “רק כשזה מגיע אל הבית שלך, זה משנה אותך. ילד נכה מכניס פרופורציות והופך את החיים לבעלי משמעות. מתן הפך אותי לאדם טוב יותר”.

אתה אמרת, ואני האמנתי וקיוויתי, ואיתי עוד המון הורים כמונו. כך היה גם כשמונית לשר החינוך. כולנו קיווינו.

אז איפה אתה עכשיו, השר קיש? למה אתה שותק? למה אתה לא מגיב על העוול הנורא שנעשה למעיין? למה אתה לא מבטל את ההחלטה השערורייתית הזו? יש נושא חינוכי חשוב יותר מלקבל את החלש ממך?

אז בבקשה השר קיש, זה לא מאוחר מדי. אנא השמע את קולך ובטל את ההחלטה. בשביל מעיין, בשביל מתן וגם בשביל אוהד שלי. כולנו עדיין מקווים.

מעיין והתחפושת. באדיבות המשפחה

עדכון – במשרד החינוך ביקשו למסור כי מדובר באירוע מורכב ורגיש הנוגע במישורים של צנעת פרט. המשרד ער למורכבות ופועל זה מספר ימים באמצעות הצוותים המקצועיים על מנת ליישבו בצורה הראויה. במסגרת זאת, שר החינוך, יואב קיש ביקש לקבוע דיון דחוף עם הצוות הבכיר של המשרד לבחון את מכלול השיקולים והמדיניות.

עוד בנושא:

מעיין תגיע למסיבת פורים? בית הספר התקפל, משרד החינוך עדיין מתנגד

בית הספר לילדה הנכה: “אל תגיעי למסיבת הפורים”


דרושים: אורזנים למפעל “העוגיות של רחלי” בגוש עציון. העבודה במשרה מלאה. דרישות: זריזות, שמירה על ניקיון ואסתטיקת מוצר.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות