נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיחדשותפרסום ראשון: הקטטה בספארי – ריב על תעודת "פטור מתור"

פרסום ראשון: הקטטה בספארי – ריב על תעודת “פטור מתור”

אתמול פרצה קטטה אלימה בכניסה לספארי ברמת גן. כעת מתברר כי הכל החל לאחר שאב לילד עם צרכים מיוחדים השתמש בתעודת "פטור מתור". המשטרה פתחה בחקירה

הקטטה בספארי. מתוך ערוץ הטלגרם של דניאל עמרם

במהלך השבת (אתמול) פורסם סרטון ובו קטטה אלימה שפרצה בין מבקרים בספארי, על רקע ריב על מיקום בתור. כעת מתברר כי הקטטה המכוערת החלה לאחר שאב לילד עם צרכים מיוחדים ביקש לממש את הפטור מתור שהיה ברשותם. הדבר ככל הנראה לא מצא חן בעיני משפחה אחרת שהמתינה בתור, ועד מהרה הדברים התגלגלו לכדי מכות קשות.

אתמול בבוקר הרשת סערה בעקבות תיעוד הקטטה, שהועלה לרשתות החברתיות. בתיעוד נראים כמה גברים הולכים מכות בכניסה לספארי, תוך שימוש באגרופים ובחפצים. בשלב מסוים שניים מהם נופלים לקרקע, וגבר נוסף מכה אחד מהם עם חפץ כלשהו. ברקע נשמעים אנשים צועקים להזמין משטרה, ואחד מהם, ככל הנראה מאבטח במקום, מזהיר: “אני מוציא אקדח”. לאחר שהצליחו להפריד בין הניצים, נשמע אחד הגברים מאיים: “היום אתה מת”.

גורמים שבקיאים בפרטי האירוע אישרו הבוקר לאתר “שווים” כי הסיבה לקטטה היא ניסיון של האב להשתמש בתעודת הפטור מתור של בנו. “המשפחה השנייה ראתה את זה והתעצבנה עליו, וככה התחילו המכות”, אמרו אותם גורמים. לדבריהם, האב הגיש תלונה למשטרה נגד התוקפים, והתלונה נבחנת בשעות אלה.

הקטטה בספארי, אתמול (צילום מתוך ערוץ הטלגרם של דניאל עמרם)

בעקבות האירוע, ח”כ לשעבר שירלי פינטו כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: “הגיע הזמן להגיד את זה בצורה ברורה – פטור מתור זאת לא מתנה, זו לא פריווילגיה, ובוודאי לא כרטיס מועדון VIP. משפחות לילדים עם מוגבלות מתמודדות עם קשיים, והילדים עצמם עוד יותר! לא יכול להיות שאבא לילד אוטיסט שזכאי לפטור מתור מותקף באלימות קשה על ידי אנשים שמסרבים לכבד את הזכות שמוקנית לילד על פי חוק!”.

פינטו המשיכה: “כחברת ועדת העבודה והרווחה לשעבר, הצבעתי על תקנות המקנות לילדים על הרצף האוטיסטי בפרט, וילדים עם מוגבלויות בכלל, פטור מתור. ההמתנה מקשה עליהם בשל מוגבלותם וגורמת להם לסטרסים ולחרדות. אני קוראת מכאן לכל הציבור לגלות איפוק ולנהוג בסבלנות ובסובלנות כלפי מגוון האוכלוסיות החיות כאן בארץ, שמבקשות לחיות כאן בינינו כאחד האדם”.

ממשטרת ישראל נמסר אתמול: “מיד עם קבלת הדיווח שוטרים הגיעו למקום ופתחו בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע ואיתור מעורבים”.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

מהנהלת הספארי נמסר: “אירוע האלימות התקיים ליד זכיין הקלנועיות והבימבות ואינו קשור להנהלת הספארי. תוך כמה דקות הזכיין הגיע והפריד בין הניצים. אנחנו קוראים במיוחד בימים אלו לסובלנות ורוגע”.

דוברת הספארי הילה פלדמן גרא כתבה לעובדים בעקבות המקרה: “למי שראה ולמי שלא, מעדכנת כי התקיים היום אירוע אלימות בין מבקרים על תור ליד זכיין הקלנועיות והבימבות. האירוע נגמר תוך דקות. אביב הזכיין הפריד בין הניצים וגם המאבטח הגיע למקום. הספארי קורא לא לאלימות, אלא לרוגע וסובלנות. מקווה מאוד שאירועים מסוגים אלו לא יחזרו בספארי”.

תעודת פטור מתור
תעודת נכה עם פטור מתור

עוד בנושא:

כל מה שצריך לדעת על פטור מתור החדש

עשו זאת בעצמכם: ניתן כבר להנפיק תעודת נכה עם פטור מתור

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות