נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזם"הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי. המציאות שלי"

“הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי. המציאות שלי”

התערוכה החדשה של האמן האוטיסט דן שטיין, היא ביטוי יוצא דופן של רגש טהור. "אם תראו אותי מצייר, תחשבו שזה מה שאני צריך לעשות לשארית ימי חיי"

דן שטיין והאמנות שלו
דן שטיין והאמנות שלו

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

האמן הצעיר דן שטיין (20), אוטיסט שמתקשה לדבר, יצר שפה משלו באמנות שלו. את השפה הזו המתבונן מבין מיד, ללא מילים. הציורים שהוא מצייר הם רגש טהור, והם ממלאים את העין והלב.

התערוכה של דן, שנקראת בפשטות “האמנות של דן”, הוצגה השבוע (9.4.2024) באופן חד פעמי בבית הדבש בנס ציונה, ואמורה להיות מוצגת שוב, וגם בחוץ לארץ.

“אם תראו אותי מצייר”, כתב במניפסט שלו לתערוכה, “תחשבו שזה מה שאני צריך לעשות לשארית ימי חיי. הציור מביא לחיי שלווה ושמחה. הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי, המציאות שלי”.

האמנות של דן היא השלם שמכיל בתוכו גם את האוטיזם. אין צורך לשאול מה כותרת הציור, או מה כוונת הצייר. הצבעים הגועשים, צירופיהם המיוחדים במינם, משיכות הצבע מלאות הרגש שעל הקנבס, ובעיקר המגוון היצירתי, כשהם מוצגים בסדר ובאופן שדן קבע, תחת עצי פרי, במבואה ובחלל מקורה – יוצרים עולם מיוחד במינו, עולם קסום.

אחת מיצירותיו של דן בתערוכה
אחת מיצירותיו של דן בתערוכה

דרושים: אורזנים למפעל “העוגיות של רחלי” בגוש עציון. העבודה במשרה מלאה. דרישות: זריזות, שמירה על ניקיון ואסתטיקת מוצר.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/


“אמא ראתה אותי האמיתי”

הוא מסביר זאת, כשהוא כותב על אמו, שירלי: “אני רוצה לספר לכם על אמא, שמעולם לא ויתרה עליי, שראתה את ה’אני’ האמיתי שבתוכי, במקום בו האוטיזם נמוג”. אמא של דן, ראתה את האמן היוצר שבתוכו. היא קנתה לו צבעים ובדים, ועודדה אותו לברוא את עולמו הפנימי על קנבס.

הציורים שלו בדרך כלל שמחים, והצבעוניות שלהם אוורירית, רוחנית מאוד. יוצא דופן הוא ציור השמן בצבעי כחול, לבן ושחור, המתאר את המלחמה הנוכחית. השחור הכבד, שמאיים כטנק, פיח או מוות, פולש כאגרוף לחלקת האלוהים הכחולה-לבנה שלנו, מאיים על כחול השמיים ועננת התקווה. משיכות המכחול הכחולות נלחמות בשחור הזה, מגנות על הלובן בכל כוחן.

הציור של דן, בעקבות המלחמה
הציור של דן, בעקבות המלחמה

במילון שלי, זו אמנות. אמנות היא אותו דבר שמדבר אליך במפגש ביניכם, מבלי שתזדקק להגדרות מלומדות כדי להתחיל להבין או להרגיש משהו.

אחד מהאתגרים של אמן מוכשר כדן הוא להיות מוכר כאמן, ולא כאוטיסט שמצייר. כמו אותו משל עתיק על האלוהות: האם יש מקום שבו היא איננה? כלומר: האם יש מקום שבו אין אמנות? לא בעיני דן. הכל הוא אמנות. “הגעתי לכך, שאני יכול להציג את עצמי בגאווה, ללא בושה,” כותב דן. “אני מפלל לכך שזו תהיה תחילתם של חיי החדשים, של עתידי”.

בהצלחה, דן. האמנות מחבקת באהבה את בניה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


יליד 2001, מתל אביב. מסיים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה באמנות ומשפט ציבורי. מאובחן כאוטיסט בתפקוד נמוך עם דיספרקסיה (קושי נוירולוגי בביצוע פעולות), שפוגעת בדיבור. מתבטא בהקלדה מגיל צעיר. צייר ששתי תערוכות מאחוריו. כותב שירים שחלקם הולחנו.

כתבות אחרונות