נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותלהתחרות באולימפיאדה או לשמור שבת? במה בחרה הגולשת הישראלית

להתחרות באולימפיאדה או לשמור שבת? במה בחרה הגולשת הישראלית

שיינא וספי תעשה מחר היסטוריה כאשר תחל להתחרות במשחקי החורף הפראלימפיים. על הדרך נאלצה גם להתמודד עם דילמה קשה

שיינא וספי בפעולה. צילום: עמותת ארז

מחר (שישי) זה קורה: שיינא וספי, גולשת הסקי, תעשה היסטוריה כשתהיה הישראלית הראשונה אי פעם להשתתף במשחקי החורף הפראלימפיים.

שיינא תתחרה במקצה הסללום הענק שיכלול 2 גלישות לכל משתתפת. התחרות תועבר בשידור ישיר בערוץ ספורט פלוס החל מהשעה 3:55 (ייתכן שיהיו שינויים בשעה).

למרבה הצער, מסתמן כי זה יהיה המקצה היחיד בו תשתתף שיינא. לפי החלטת הוועדה המארגנת בבייג’ינג, סין, יוחלפו ימי התחרות של הגברים והנשים בשבת וראשון – כך שמקצה הנשים שתוכנן ליום ראשון יתקיים בשבת, ושיינא וספי, ששומרת שבת, לא תוכל להתחרות במקצה הסללום.

היות שבשבת צפוי מזג אוויר חם שיפגע קשות בתנאי הגלישה באתר, הוחלט שמקצי הגברים שבהם משתתפים 100 ספורטאים יועברו ליום ראשון (בו היו אמורות הנשים להשתתף), ומקצי הנשים בהם אמורות להשתתף 40 ספורטאיות, יעברו ליום שבת.

אלי בירנבאום יו״ר הוועד הפראלימפי הישראלי וההתאחדות הישראלית לספורט נכים, ביקש לעודד את וספי: ״שיינא, המשיכי בדרכך ובאמונתך, אני בטוח שתייצגי את מדינת ישראל בכבוד, הצלחתך – הצלחתנו, עם ישראל חי”.

איבדה את הרגל בתאונה בגיל 3. שיינא וספי

וספי, בת 20, ילידת יסוד המעלה שבצפון, הייתה בת שלוש כאשר נקלעה לתאונת דרכים קשה, שבעקבותיה נאלצו לקטוע את רגלה השמאלית. היא מגיעה ממשפחה חרדית, וגם היום מקפידה לשמור על אורח חיים דתי. למרות זאת, המשפחה שלה תמכה בה מאוד מהרגע שבו התחברה לספורט לפני כארבע שנים. “לא ידעתי כלום על סקי עד שניסיתי את זה בפעם הראשונה כשהייתי בת 16”, היא מספרת, “גלשתי כמה שעות וגיליתי שאני פשוט אוהבת את זה”.

עוד על שיינא וספי:

בת 20 מבית חרדי, גולשת סקי עם חצאית על רגל אחת

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות