נושאים קשורים

כמה שילם הביטוח הלאומי לנפגעי הטבח ב-7.10

על פי נתוני הביטוח הלאומי, 4,070 אזרחים נרצחו בפעולות טרור מקום המדינה, 834 מתוכם השנה. יותר מ-10% מהחללים הם ילדים ונוער עד גיל 18

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות
הסתדרות 480-100

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותלראשונה זה 13 שנה: הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש גדל

לראשונה זה 13 שנה: הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש גדל

כך החליט משרד הבריאות בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי עמותת אנוש וארגונים נוספים. מנכ"לית אנוש: "צעד בכיוון הנכון"

מ”מ שר הבריאות יואב בן צור. צילום: דוברות הכנסת

אחרי 13 שנה שסכומי הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש לא עודכנו, עמותת אנוש הודיעה היום (ב’) כי בעקבות עתירה שהגישה לבג”ץ נגד משרד הבריאות יחד עם עוד ארגונים מפורום בריאות הנפש – הסיוע יוגדל. הסיוע ניתן רק לאנשים שמקבלים שירותי דיור במסגרת סל שיקום.

לפי ההודעה, מינואר 2023 (מתחילת השנה הנוכחית) משרד הבריאות מתחיל להשתתף בסיוע בשכר דירה של כ-35 אלף מתמודדי נפש הזכאים לעזרה במימון שכר דירה כחלק משירותי סל שיקום. עקב כך צפוי לגדול הסיוע מ-770 שקלים לחודש, כפי שהוא היום, ל-870 עד 1,000 שקלים לחודש.

החלוקה היא כזו: אנשים שגרים בהוסטלים יקבלו תוספת של 100 שקלים לחודש בסיוע בשכר דירה (שיעמוד מעתה על 870 שקלים), ואילו אנשים שגרים בקהילה (כל סוג של דיור בקהילה שאינו הוסטל) יזכו לתוספת בסך 230 שקלים ויקבל סיוע בסך 1,000 שקלים מדי חודש.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

התוספת, מסבירים באנוש, תינתן לכל האנשים שזכאים לסל שיקום ומקבלים סיוע בשכר דירה. חשוב לציין כי התוספת הראשונה תועבר לידי הזכאים בחודש יוני, אולם היא תכלול גם תשלום רטרואקטיבי מתחילת השנה. כלומר, התשלום בחודש יוני יכלול גם את התוספת עבור החודשים ינואר עד מאי 2023.

לדוגמה, מי שמקבל נכון להיום סיוע של 770 שקלים בחודש לשכר דירה בקהילה, צפוי לקבל ביוני 1,000 שקלים, וזאת בנוסף להפרשים עבור ינואר עד מאי (5 חודשים) בסך 1,150 שקלים (230 שקלים תוספת לכל חודש). ביחד אמור התשלום להסתכם ב-2,150 שקלים. מחודש יולי יעמוד הסיוע שיקבל על 1,000 שקלים מדי חודש באופן קבוע.

ד”ר הלה הדס, מנכ”לית עמותת אנוש, בירכה על ההחלטה של משרד הבריאות. “אנו מודים למשרד הבריאות על ביצוע התיקון בסיוע בשכר הדירה, לו זקוקים מתמודדי הנפש כמו אוויר לנשימה”, אמרה הדס. “במציאות שבה ההשקעה הציבורית במערכת בריאות הנפש נמוכה בהרבה מהנהוג במדינות ה-OECD, זהו צעד בכיוון הנכון לתיקון הכללי שנדרש במערכת. נמשיך לפעול כדי להצעיד את בריאות הנפש בישראל קדימה ולאפשר למתמודדי הנפש את המערכת השיקומית המתקדמת לה הם ראויים”.

מנכ”לית אנוש ד”ר הלה הדס. צילום: טל רביב

באוגוסט 2022 דיווחנו ב”שווים” כי סכומי הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש לא עודכנו מזה 13 שנה, למרות ששכר הדירה בכל רחבי ישראל התייקר בעשור האחרון באופן ניכר. בעוד שבעשר שנים עלה שכר הדירה הממוצע ב-50% לפחות, הסיוע למתמודדי הנפש נותר בכל התקופה 770 שקלים לחודש.

בכלל, נראה שסכום הסיוע הזה נקבע באופן שרירותי ללא קריטריונים מובנים. בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD סכומי הסיוע בדיור נגזרים מההוצאה בפועל על דיור, גובה ההכנסה הכוללת של  האדם והאחוז שמהווה ההוצאה לדיור מההכנסה הכוללת, בישראל אין התאמה כזו.

עד היום מי שנשא במימון הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש הוא משרד השיכון. מעתה, כאמור, מצטרף אליו משרד הבריאות. בחודשים האחרונים כיהן חבר הכנסת יואב בן צור מש”ס כממלא מקום שר הבריאות. אתמול הודיעה הממשלה כי החליטה למנות את חברו לסיעה, ח”כ משה ארבל, לשר הבריאות במינוי קבוע, עד שיתאפשר לדבריה להשיב את ח”כ אריה דרעי לתפקיד השר.

עוד בנושא:

שכר הדירה זינק בעשור ב-50%; הסיוע לנכים נשאר 770 שקלים

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

אמיר שטיין, יליד 1996, הוא כותב ומרצה, בעל ערוץ יוטיוב חינוכי, מתמודד נפש, יוצא החברה החרדית, טרנסג'נדר א-בינארי וסטודנט לספרות ופילוסופיה יהודית.

כתבות אחרונות