נושאים קשורים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"
הסתדרות 480-100

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
ראשיחדשותשפירא: השאיפה היא 90% שילוב. קיש: לא צריך להגיע בכוח לאיזה מספר

שפירא: השאיפה היא 90% שילוב. קיש: לא צריך להגיע בכוח לאיזה מספר

ועדת שפירא לשיפור החינוך המיוחד בישראל התכנסה היום לראשונה. דיוניה צפויים להימשך בחודשים הקרובים

“אנחנו רוצים שהשילוב יצליח”. ועדת שפירא במשרד החינוך בתל אביב, הבוקר(צילום: לע”מ)

ועדת שפירא לייעול ושיפור מערך החינוך המיוחד בישראל, בראשותו של עמוס שפירא, יצאה היום לדרך. אל הישיבה הראשונה, במשרדי משרד החינוך בתל אביב, הגיעו שר החינוך, יואב קיש; מנכ”ל המשרד, אסף צלאל; מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד; ונציגי 45 ארגונים, עמותות ואנשי מקצוע שצפויים לקחת חלק בדיוני הוועדה בחודשים הקרובים.

“החינוך המיוחד קרוב לליבי”, הודתה בן דוד בפתח דבריה. הסיור הראשון שעשיתי כמזכ”לית היה במסגרות של החינוך המיוחד, ולא היה לי פשוט. גם במשפחה המורחבת שלי יש מקרים קשים מאוד. הבת שלי היא גננת שילוב, אז אני יודעת גם מה הקושי שהמורים נתקלים בו”.

בן דוד הדגישה כי “אנחנו רוצים שהשילוב יצליח. כל מה שצריך זה שיתנו לנו את המשאבים הנכונים כדי לטפל בילדים האלה, ואת הצוותים המקצועיים הראויים. הצלחה של הילדים היא הצלחה של מערכת החינוך כולה. חוזקה של המערכת נמדד דווקא בילדים המיוחדים הללו”.

שפירא, יו”ר הוועדה, חזר והבהיר, כפי שכבר אמר בעבר בראיון ל”שווים”, כי “השאיפה שלנו היא 90% שילוב, אבל צריך לקבוע מטרות לטווח הקצר, הבינוני והארוך. היום השילוב הוא בסדר גודל של 60%. האם אני יודע מהו יעד ריאלי ומה ההשלכות? זה קשה לדעת. בסוף הביצוע הוא העיקר”.

שר החינוך קיש השיב לו: “אני חושב שאי אפשר לקבוע יעד כזה. יש ילדים שהשילוב הזה הוא טוב להם ויש ילדים שצריכים מסגרת אחרת ולא שילוב. אני לא חושב שצריך להגיע בכוח לאיזשהו מספר. אני חושב שזה חלק מהשאלות שהוועדה תדון בהם”.

עוד אמר קיש כי “סוגיית החינוך המיוחד קרובה מאוד לליבי, אני מכיר היטב את הקשיים והאתגרים שעומדים בפני המשפחות והילדים. כל משפחה רוצה לתת לילדים את המסגרת המתאימה ביותר, שמצד אחד תקדם אותם ותאפשר להם למצות את הפוטנציאל, ומצד שני תאפשר להם חיים מאושרים. עלינו כמערכת לבחון את הדרך המתאימה ביותר, שתיתן מענה למשפחות ותתכתב עם מגבלת המשאבים והיכולת של החינוך הרגיל להתמודד עם אתגר השילוב. אני משוכנע שהרגישות והניסיון הניהולי העשיר של מר שפירא יאפשר לו לרתום את כלל השותפים לתהליך, ולייצר את האמון הנדרש ביניהם כדי להוביל את השינויים הנדרשים במערכת החינוך”.

מנכ”ל משרד החינוך, אסף צלאל, הוסיף כי “תלמידי החינוך המיוחד הם הילדים של כולנו, ועלינו לוודא ולדאוג שהם מקבלים את מה שהם צריכים”

שפירא ריגש את הנוכחים כשסיפר על אימו המנוחה, אסתר שפירא: “היא אמרה לי, ‘עמוס, אל תשכח שאתה בוגר החינוך המיוחד (שפירא התחנך בבית ספר לתלמידים עם לקויות למידה – א.ח), והגעת לתפקיד נשיא האוניברסיטה’. מבחינתי זו סגירת מעגל. אני רוצה להגיד לאמא שלי: לא שכחתי”.

ועדת שפירא תתכנס למספר רב של דיונים לאורך החודשים הקרובים. בסיומם תגיש את המלצותיה למשרד החינוך.

מסיבת העיתונאים שנערכה במשרד החינוך בתל אביב
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות