נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםבעקבות מות אלחלק: נהלים חדשים יגובשו לשיטור אנשים עם מוגבלות

בעקבות מות אלחלק: נהלים חדשים יגובשו לשיטור אנשים עם מוגבלות

וועדה בין משרדית בהובלת הנשיא ריבלין ושר הרווחה שמולי, תפתח תוכניות הכשרה לשוטרים, כלי תקשורת ודרכי זיהוי

נשיא המדינה, רובי ריבלין, יפתח מחר (ג’) את המפגש הראשון של ועדה בין-משרדית, שתעזור לשפר את המפגשים של אנשי כוחות הבטחון עם אנשים עם מוגבלויות, ומתמודדי נפש. זאת בעקבות מותו של איאד אלחלאק בן ה-32, גבר על הרצף האוטיסטי, שהיה בדרכו למרכז “אלווין” לבעלי צרכים מיוחדים ונורה בידי שוטרי מג”ב. 

השוטרים חשדו שאלחלאק חמוש, אף על פי שלא נשא כלל נשק. הם קראו לו לעצור, הוא נבהל ונמלט, והם בתגובה ירו בו, והרגו אותו. 

“מה שקרה עם איאד אלחלאק זו טרגדיה. זה אדם עם מוגבלויות, אוטיזם, שנחשד, אנחנו יודעים שלא בצדק, בהיותו מחבל במקום מאוד רגיש”, אמר השבוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, “אני יודע שעושים את הבדיקות. כולנו משתתפים בצערה של המשפחה, אני חושב שזה חובק את הציבור הישראלי כולו וגם את ממשלת ישראל כולה”. 

שר הבטחון, אמיר אוחנה, אמר בשבוע שעבר. “במשטרת ישראל מתכוונים לבדוק את אופן הטיפול בבעלי מוגבלויות וזיהויים, אבחון בשטח של ניואנסים ובכך למנוע הישנות של מקרים מהסוג הזה”, אמר בשבוע שעבר אמיר אוחנה, השר לבטחון פנים. 

אלחלאק אינו הקורבן היחידי. בינואר אשתקד נורה למוות יהודה ביאדגה ז׳׳ל. צעיר אתיופי, הלום קרב, שהיה בהתקף נפשי בזמן האירוע ויצא מהבית עם סכין. משפחתו הזעיקה את המשטרה, השוטר שניגש אליו חש מאויים וירה בו.  

לפני כחודש, נורה למוות בלא פחות מ-16 כדורים שיראל חבורה ז׳׳ל, לוקה בנפשו המוכר לגורמי הרווחה, לאחר שגם הוא יצא מהבית כשהוא אוחז סכין, ודקר את שוטר שנקרא לטפל בו, וחש איום לחייו. בימי הקורונה והחלת הסגר, פורסמו עדויות של שוטרים מבצעים מעצר ברוטלי ואלים כלפי צעיר חרדי עם מוגבלות נפשית ושכלית בירושלים. 

במפגש ראשון של הוועדה הבין-משרדית החדשה, שאותו יזמו הנשיא ריבלין ושר הרווחה, איציק שמולי, ישתתפו גם מנכ”ל משרד הרווחה, שר המשפטים, אבי ניסנקורן ומנכ”ל משרדו, מנכ״ל משרד הבריאות, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אברמי טורם, ונציגים נוספים. 

על פי הודעה מטעם ריבלין, מטרתה של הוועדה היא להעניק לאנשי כוחות הבטחון כלים מתאימים לזיהוי אנשים עם מוגבלות, וכלים לתקשר איתם. הועדה תגבש תוכניות להכשרת השוטרים ואנשי אכיפה נוספים. 

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות