נושאים קשורים

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש
הסתדרות 480-100

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד
ראשיאוטיזםבעקבות מות אלחלק: נהלים חדשים יגובשו לשיטור אנשים עם מוגבלות

בעקבות מות אלחלק: נהלים חדשים יגובשו לשיטור אנשים עם מוגבלות

וועדה בין משרדית בהובלת הנשיא ריבלין ושר הרווחה שמולי, תפתח תוכניות הכשרה לשוטרים, כלי תקשורת ודרכי זיהוי

נשיא המדינה, רובי ריבלין, יפתח מחר (ג’) את המפגש הראשון של ועדה בין-משרדית, שתעזור לשפר את המפגשים של אנשי כוחות הבטחון עם אנשים עם מוגבלויות, ומתמודדי נפש. זאת בעקבות מותו של איאד אלחלאק בן ה-32, גבר על הרצף האוטיסטי, שהיה בדרכו למרכז “אלווין” לבעלי צרכים מיוחדים ונורה בידי שוטרי מג”ב. 

השוטרים חשדו שאלחלאק חמוש, אף על פי שלא נשא כלל נשק. הם קראו לו לעצור, הוא נבהל ונמלט, והם בתגובה ירו בו, והרגו אותו. 

“מה שקרה עם איאד אלחלאק זו טרגדיה. זה אדם עם מוגבלויות, אוטיזם, שנחשד, אנחנו יודעים שלא בצדק, בהיותו מחבל במקום מאוד רגיש”, אמר השבוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, “אני יודע שעושים את הבדיקות. כולנו משתתפים בצערה של המשפחה, אני חושב שזה חובק את הציבור הישראלי כולו וגם את ממשלת ישראל כולה”. 

שר הבטחון, אמיר אוחנה, אמר בשבוע שעבר. “במשטרת ישראל מתכוונים לבדוק את אופן הטיפול בבעלי מוגבלויות וזיהויים, אבחון בשטח של ניואנסים ובכך למנוע הישנות של מקרים מהסוג הזה”, אמר בשבוע שעבר אמיר אוחנה, השר לבטחון פנים. 

אלחלאק אינו הקורבן היחידי. בינואר אשתקד נורה למוות יהודה ביאדגה ז׳׳ל. צעיר אתיופי, הלום קרב, שהיה בהתקף נפשי בזמן האירוע ויצא מהבית עם סכין. משפחתו הזעיקה את המשטרה, השוטר שניגש אליו חש מאויים וירה בו.  

לפני כחודש, נורה למוות בלא פחות מ-16 כדורים שיראל חבורה ז׳׳ל, לוקה בנפשו המוכר לגורמי הרווחה, לאחר שגם הוא יצא מהבית כשהוא אוחז סכין, ודקר את שוטר שנקרא לטפל בו, וחש איום לחייו. בימי הקורונה והחלת הסגר, פורסמו עדויות של שוטרים מבצעים מעצר ברוטלי ואלים כלפי צעיר חרדי עם מוגבלות נפשית ושכלית בירושלים. 

במפגש ראשון של הוועדה הבין-משרדית החדשה, שאותו יזמו הנשיא ריבלין ושר הרווחה, איציק שמולי, ישתתפו גם מנכ”ל משרד הרווחה, שר המשפטים, אבי ניסנקורן ומנכ”ל משרדו, מנכ״ל משרד הבריאות, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אברמי טורם, ונציגים נוספים. 

על פי הודעה מטעם ריבלין, מטרתה של הוועדה היא להעניק לאנשי כוחות הבטחון כלים מתאימים לזיהוי אנשים עם מוגבלות, וכלים לתקשר איתם. הועדה תגבש תוכניות להכשרת השוטרים ואנשי אכיפה נוספים. 

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות