נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
הסתדרות 480-100

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיחדשותלא רק ילדים עם מוגבלות: גם 50 אלף נכי עבודה ללא מענק...

לא רק ילדים עם מוגבלות: גם 50 אלף נכי עבודה ללא מענק כפול

תהילה מיימון, נכת עבודה שחיה מ-3,600 שקל: "במה אנחנו שונים מנכים אחרים שכן קיבלו? זו אפליה"

אתמול החלו אזרחי ישראל לקבל את ה”מענק לכל אזרח” שהבטיחה הממשלה, אבל יש גם מי שנותרו מאוכזבים ומתוסכלים מהמהלך. עכשיו מתברר שמלבד ההורים לילדים עם מוגבלות/ ילדים עם נכות, שעדיין נאבקים לקבל מענק מוגדל עבור ילדיהם, כפי שמקבלים הנכים הבוגרים, גם קבוצה גדולה נוספת של נכים נותרה בחוץ, ואלה הם נכי ואלמנות תאונות העבודה.

קבוצה זו מונה כ-50 אלף נכים או אלמנות של נכים, שנפצעו או נפגעו במקומות העבודה שלהם. אחת מהם היא תהילה מימון (39), נשואה ואם לארבעה ילדים מבאר שבע, שמאובחנת עם 100 אחוזי נכות. “אני לא מבינה למה אנחנו בחוץ”, היא אומרת היום ל”שווים”. “במה אנחנו שונים מנכים אחרים שכן יקבלו את המענק הכפול? זו אפליה, הרי באפריל קיבלנו כמו כולם, אז למה הוציאו אותנו עכשיו? אני מבינה את ההיגיון של להגביל את המענק למי שמרוויח הרבה, אבל מי שלא עובד ולא משתכר מעל שכר המינימום, צריך לקבל אותו”.

לפני שנתיים תהילה עברה תאונת עבודה במכון “בית בלב” בדרום, כאשר נפלה במדרגות וראשה הוטח על הרצפה קרוב לדלת הממ”ד. כתוצאה מהתאונה הקשה התפתחה לה פיברומיאלגיה (דאבת השרירים(, ובנוסף היא מאובחנת עם רגישות למגע בפלג גוף עליון (CRS) ונוירופתיה המבטאת פגיעה במערכת העצבים ההיקפית.

“אחי עבר לידי ונגע לי קלות בכתף, וכתוצאה מכך פרקתי את הכתף”, היא מדגימה. “הידיים אצלי משנות צבע. הרופא אמר לי שזו פגיעה נוירולוגית, ושבגלל המכה החזקה שקיבלתי, הגוף חווה פוסט טראומה והמוח שולח פקודות אחרות לגוף”.

נכי עבודה בהפגנה. צילום: ארגון אלמנות ונכי עבודה

תהילה רצתה להיות מזכירה רפואית בבית החולים סורוקה גם לאחר התאונה, אך הרופא התעסוקתי מנע זאת ממנה, והיא קיבלה שלילת מקצוע. כיום היא לא עובדת ומטופלת בקנאביס רפואי, ומקבלת קצבה של 4,600 שקל, כאשר מתוכה 1,000 שקל הולכים כל חודש לעורך הדין שטיפל בתיק. בשורה התחתונה היא נשארת עם 3,600 שקל בלבד בחודש. “התחלתי שיקום תעסוקתי כי אני רוצה לחזור לעבוד, אחרי ששללו ממני את החלום שלי”, היא אומרת.

יוסי דדוש, יו”ר ארגון נכי ואלמנות תאונות עבודה, סיפר על המאבק שהוא מנהל על מנת שאוכלוסייה זו תקבל את המענק הכפול. “קיבלנו את הבשורה הזו בהפתעה גמורה”, הוא אומר. “אנחנו היום בדיונים מול ח”כ משה גפני מיהדות התורה על שינוי החוק, והוא מנסה לסייע לנו בנושא כי יש כאן קיפוח בלתי נתפס. יש הרבה מאוד נכי עבודה שנפגעים, לא עובדים בשל משבר הקורונה, ויש מצוקה כספית מאוד קשה. אנחנו רואים אותם יום אחר יום. אנחנו מנסים לעזור במתן הלוואות של אנשי הארגון, אך המצב הולך ומחריף.  

 “כמו הרבה החלטות של הממשלה בזמן האחרון, גם החלטה זו הייתה פזיזה מדי”, ממשיך דדוש. “כמו בפעם שעברה שלא הכניסו אותנו לקבלת המענק של ה-500 שקל, גם כאן השאירו אותנו בחוץ. אני מקווה שלא נצטרך לצאת למאבקים כדי לקבל את הכסף, אבל אם אין ברירה, זה מה שנעשה. קודם אנחנו רוצים לממש את הדרכים הדיפלומטיות.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

“לנכי צה”ל נתנו בצדק את המענק הכפול, וגם כאן היו צריכים לתת”, מסכם דדוש. ”יחד עם זאת, צריך לעשות אבחנה בין נכה שעובד לבין נכה שלא עובד, ומי כמו ביטוח לאומי יודע לעשות את זה. נכה שלא עובד, מצבו הכלכלי קשה הרבה יותר, והוא זכאי לקבל עזרה מהמדינה בדמות המענק הכפול. בפעם שעברה המדינה הבינה את הטעות וחזרה בה. אני מקווה שכך יקרה גם הפעם. הפלו כאן ציבור גדול מאוד של אנשים שקשה להם, ולא בצדק”.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: ”בהתאם להחלטת הממשלה ולאחר עבודה של גורמי המקצוע בנושא, גובשה רשימת קצבאות המזכות במענק כפול, ובהן קצבאות שקיים מבחן הכנסה לקבלתן”.

מביטוח לאומי נמסר: ”הביטוח הלאומי משלם את המענקים כפי שנקבע בחוק. נכי עבודה לא נכללו”.

עוד בנושא:

מנכ״ל הביטוח הלאומי: ״הגדלת המענק על הפרק, השאלה רק אם תמומש״

עצומת הורים: “גם לילדים עם מוגבלות מגיעה תוספת מענק”

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות