נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותשוב זה קורה: מאבטחים ירו בטעות בחירש שלא שמע את קריאתם לעצור

שוב זה קורה: מאבטחים ירו בטעות בחירש שלא שמע את קריאתם לעצור

חודשיים וחצי אחרי הרג איאד אל-חאלק, כוח אבטחה במחסום קלנדיה פצע באורח קל-בינוני פלסטיני לקוי שמיעה בן 60

שוב זה קורה: דוברות המשטרה הודיעה לפני כשעה כי מאבטחים אזרחיים במחסום קלנדיה ליד ירושלים ירו הבוקר בפלסטיני לאחר שקראו לו לעצור והוא לא נענה. מבדיקה ראשונית התברר כי ככל הנראה מדובר באדם עם לקות שמיעה.

“הבוקר הבחינו המאבטחים הפועלים במעבר קלנדיה בחשוד שהגיע לכיוון מעבר הרכבים, אזור האסור למעבר הולכי רגל”, נמסר בהודעת מג”ב. “המאבטחים קראו לעברו לעצור מספר פעמים, ומשזה לא קרה ביצעו לעברו נוהל מעצר חשוד, במסגרתו בוצע לעברו ירי, ממנו נפגע בפלג גופו התחתון באורח קל עד בינוני. החשוד, בשנות ה-60 לחייו, פונה לבית החולים שערי צדק. מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר ככל הנראה באדם בעל לקות שמיעה ודיבור. כוחות מג”ב שהגיעו לזירה איבטחו אותה וסייעו בפינוי הרפואי”.

אירוע זה מתרחש כחודשיים וחצי לאחר ששוטרי מג”ב ירו למוות באיאד אל-חלאק, צעיר פלסטיני עם אוטיזם ומוגבלות שכלית, במזרח ירושלים, לאחר שחשדו בטעות כי מדובר במחבל. ב-30 במאי היה אל-חלאק בדרכו למרכז תעסוקה במזרח ירושלים. השוטרים, שקיבלו התרעה כי ייתכן שהוא נושא אקדח, קראו לו לעצור ולהזדהות, אך הוא לא הבין את קריאתם, נבהל והחל להימלט. השוטרים דלקו בעקבותיו, מצאו אותו מסתתר בחדר זבל, פתחו באש והרגו אותו.

לאחר המקרה טענה המדריכה שלו ממרכז התעסוקה “אלווין אל קודס” כי זעקה לעבר השוטרים שמדובר באדם נכה, אך הם התעלמו מקריאותיה. במח”ש עדיין חוקרים את האירוע.

מחסום קלנדיה. צילום: מתוך ויקיפדיה

בעקבות האירוע הטראגי, ובחסות נשיא המדינה ראובן ריבלין, הוקמה ועדה מיוחדת בהשתתפות כמה משרדי ממשלה, במטרה למנוע הישנות מקרים של פגיעה באנשים עם מוגבלות בידי כוחות הביטחון. בשבוע שעבר התברר שהמשרד לביטחון פנים בראשות השר אמיר אוחנה והמשטרה אינם משתפים פעולה עם הוועדה ולא מגיעים לישיבותיה.

איאד אל חלאק - צילום: אלווין אל קודס
איאד אל חלאק – צילום: אלווין אל קודס

****** עדכון: דוברות המשטרה הודיעה אחר הצהריים כי המאבטח שירה באדם החירש עוכב לחקירה, וכי המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

עוד בנושא:

כשהמשטרה הופכת לילד האלים של הכיתה

ומי לא בא לוועדה בעקבות הרג הצעיר האוטיסט? המשטרה

אביו של איאד אל חלאק: ״מח״ש משקרים; נתבע את המדינה על הריגתו”

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות