נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
הסתדרות 480-100

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאוטיזםזה רשמי: אלה ההנחיות להגעת משלבות לבתי התלמידים

זה רשמי: אלה ההנחיות להגעת משלבות לבתי התלמידים

מה צריך לעשות כדי שהמשלבת תגיע הביתה, מי חייב להיות בבית בנוסף לילד, ומהן ההנחיות לשמירה על הבריאות

יומיים לפתיחת שנת הלימודים, משרד החינוך הוציא הבוקר נוהל מחייב הנוגע להגעת משלבות לבתי הילדים המשולבים, בימים בהם הכיתה שלהם לומדת מרחוק. יש לציין כי הדבר קורה בעקבות מאבק נחוש ועיקש של ארגונים חברתיים והורים לילדים משולבים. את המשא ומתן בנושא מול משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי הובילה עו”ד רויטל לן כהן מ”קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים”.

הנוהל הכללי מתייחס לתלמידים עם מוגבלות בגילאים 3 עד 21, הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים במצבים הבאים:

  • תלמידים הלומדים בשילוב אישי עם סייעת, בימים בהם חבריהם לכיתה לומדים למידה מרחוק.
  • תלמידים בכיתות חינוך מיוחד במוסדות חינוך רגילים ומיוחדים, במצב שבו מוסדות החינוך סגורים.

הצוות החינוכי שאליו מתייחס הנוהל כולל עובדי הוראה, עובדי הוראה ממקצועות הבריאות וטיפול באומנות, וסייעות אישיות לתלמידים משולבים.

בחוזר מצוין כי ההגעה למפגש בבית התלמיד דורשת הסכמה של עובד ההוראה או הסייעת, כלומר סייעת שאיננה מעוניינת בכך לא תחויב להגיע לבית התלמיד.

איך כל זה אמור לעבוד?

לפי הנוהל, הורי התלמיד צריכים לפנות למנהלת הגן או למחנכת הכיתה ולהביע את רצונם להגעת איש הצוות לביתם. המחנכת צריכה לוודא את קיום התנאים הנדרשים ולתאם עם ההורים את מועדי הגעת איש הצוות ותדירותם, בהתאם למערכת של הכיתה והתוכנית האישית של התלמיד.

לתלמיד בשילוב אישי יתואמו מועדי הגעת הסייעת בהתאם לשעות העבודה המאושרות של הסייעת בשיגרה. משרד החינוך מבהיר כי המפגשים יתקיימו רק במסגרת שעות הלימודים הרגילות של הכיתה ולא יחרגו ממכסת שעות העבודה המאושרות של הסייעת.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

לפי הנוהל, המחנכת תערוך עם ההורים תיאום ציפיות לגבי משך זמן המפגש ומטרות הלמידה. בכל מפגש של איש צוות בבית התלמיד חלה חובת נוכחות של בן משפחה מבוגר נוסף מעל גיל 18. הדרישה הזו עומדת בניגוד לעמדת ההורים המשלבים, שביקשו שהסייעות יגיעו לבתים גם אם לא נמצא מבוגר בבית, וזאת כדי שההורים יוכלו לצאת לעבודה כבשגרה. בנושא הזה גברה עמדת משרד החינוך והשלטון המקומי.  

בהמשך המסמך מפורטים מספר עקרונות מנחים ודגשים מרכזיים. “הסייעת תגיע לבית התלמיד לצורך תיווך המפגשים הכיתתיים ולתיווך המשימות הלימודיות”, נכתב שם. “היא תהיה מתואמת עם מחנכת הכיתה ואיש צוות המתי”א, לפי העניין. באחריות המחנכת לתכנן ולעדכן את הסייעת מבעוד מועד אודות סדר יום, תוכן השיעורים, הפעילות והמשימות, בהתאם לתוכנית הכיתתית והאישית”.

מן הצד השני, “הסייעת תתווך לתלמיד את הלמידה בהתאם לתוכנית שהעבירה המחנכת או המורה המקצועית .המחנכת או המורה המקצועית יהוו כתובת לשאלות, לעדכון ולכל צורך שיעלה בהתייחס למפגש בבית התלמיד בהיבט הלימודי”.

לאחר כל מפגש בבית התלמיד צריכה הסייעת לדווח על שעות הפעילות ותכני הפעילות למחנכת.

בהיבט הבטיחותי והבריאותי, מנחה המסמך כי מפגש בבית התלמיד יתקיים בתנאי שהצוותים המקצועיים, התלמידים והוריהם אינם נדרשים לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות, ללא חום מעל 38 ו/או תסמינים הקשורים לקורונה, או כל תסמין רפואי אחר העלול לסכן את איש הצוות.

על ההורה למלא טופס הצהרה בו יצהיר כי אין לילדו או למי מדרי הבית תסמינים הקשורים לקורונה, נערכה מדידת חום טרם ההגעה ולא היה חום מעל 38 מעלות בבוקר הפעילות, והם אינם מחויבים בבידוד. אם חל שינוי במצב הבריאות של איש הצוות או של התלמיד או של אחד מבני המשפחה, יש להפסיק את המפגש באופן מיידי.

במהלך המפגש ישתמש איש הצוות במסיכה, ובמידת הצורך באמצעי מיגון (כמפורט במסמך הנחיות מיגון לצוות חינוכי וטיפולי בעת מתן מענה לתלמידים עם צרכים מיוחדים –מגיפת קורונה). אמצעי המיגון יסופקו לאיש הצוות באופן בו מתבצע הדבר בימים בהם הוא עובד במוסד החינוכי.

עוד מודגש במסמך כי יש לקיים הקפדה יתרה על היגיינה אישית. לפני תחילת הפעילות ובתום הפעילות איש הצוות והתלמיד צריכים להקפיד על שטיפת ידיים עם מים וסבון או חומרי חיטוי, גם אם עטו כפפות במהלך המפגש. בנוסף, יש להקפיד על אוורור החדר בו מתקיים המפגש.

שורת ארגונים חברתיים בהובלת עמותת אלו”ט, בזכות, קשר ואקי”ם, הוציאו הודעה שבה מסרו כי הם מוחים על החלטת משרד החינוך, לפיה הורי התלמידים המשולבים יצטרכו לשהות בבית כל זמן שהמשלבת נמצאת עם ילדיהם. “הנחיה זו מקוממת, מפלה ומאלצת את ההורים לעמוד בפני בחירה בלתי אפשרית”, אומר עו”ד מיכאל זץ, מנהל אגף קידום זכויות באלו”ט, “או להיעדר ממקום עבודתם, או להפקיע מילדיהם את הזכות לחינוך ואת האפשרות להתקדם בחומר הלימודי, כמו כל שאר חבריהם לכיתה”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות