נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםש-2021 תהיה שנה בטוחה יותר עבור אנשים עם מוגבלויות

ש-2021 תהיה שנה בטוחה יותר עבור אנשים עם מוגבלויות

2020 עמדה בצל שני אירועים קשים: הריגתו של איאד אלחלאק ומסמך התיעדוף שאין לו מקום בדמוקרטיה

איך מסכמים שנה קשה כל כך, את שנת 2020, שעברה עלינו, קהילת “שווים”, ועל כל ישראל והעולם?

אצבעי שוטטה על דפיו של ספר שאני אוהב מאוד, ובחרה את הקטע המתאים ביותר לתקופה קשה זו. קבלו אותו, מתוך “האור הגנוז” של מרטין בובר, אסופת סיפורים ומשלים חסידיים:

“אמר רבי שלמה: אם רוצה אתה להרים אדם השקוע ברפש ובבוץ, אל תחשוב שאפשר לך להישאר מלמעלה ודי לך שאתה מושיט לו את ידך. עליך לירד כולך למטה, אל תוך הרפש והבוץ. כאן תפוס אותו בידיים חזקות ומשוך אותו ואת עצמך אל האור”.

מה שהוא אומר, בפשטות, זה שבמצב בו אדם שקע בצרות איומות, פיזיות, נפשיות, כלכליות, או כולן יחד, אי אפשר להסתפק בצקצוקי לשון כמו: אוי, מסכן שלי, זה נורא! (אייקון בוכה). חייבים להעמיד עצמנו במקומו ולשאול: איזו עזרה אותו אדם צריך? אולי אני או מישהו שאני מכיר יכול לעזור במשהו, אפילו משהו קטן? והכי חשוב: לא להשאיר את האדם הסובל לבד, מול המסך הריק של המחשב.

תודה לכל האנשים הטובים שהתגייסו לעזור לחבר או חברה, או לאדם לא מוכר. אתם האור שאצור בנו כחברה.

תודה לארגונים החברתיים, שעזרו והגנו על אנשים עם מוגבלויות, על אף שהם עצמם נמצאים על סף קריסה כלכלית.

תודה מיוחדת לאברמי טורם ולצוות נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, שעזרו לפונים הרבים ושנמצאים בחזית המאבקים הגדולים שלנו כקהילה. די להזכיר שניים: המאבק לשינוי מסמך התיעדוף, שהוא חרפה למדינת ישראל כדמוקרטיה וגם כמדינה יהודית, והמאבק נגד אכיפה אלימה של כוחות הביטחון נגד אנשים עם מוגבלויות, לעתים קרובות – על רקע מוגבלותי.

עוד מעט הופכים דף ביומן לשנת 2021. אני רושם בראש הדף החלק: המשטרה עדיין מסרבת לשתף פעולה בנושא הריגתו האכזרית, על לא עוול בכפו, של איאד אלחאלק, אוטיסט ערבי ממזרח ירושלים. רק אתמול ביקשתי לראיין גורם משטרתי מוסמך שיספר לנו, קהילת “שווים”, מהם הלקחים שהופקו ממוות נורא זה. נעניתי בשלילה. לפיכך, שנת 2021, תעמוד מבחינתי בסימן: יותר ביטחון פיזי לאנשים עם מוגבלויות.

ושרק נהיה בריאים.

יליד 2001, מתל אביב. מסיים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה באמנות ומשפט ציבורי. מאובחן כאוטיסט בתפקוד נמוך עם דיספרקסיה (קושי נוירולוגי בביצוע פעולות), שפוגעת בדיבור. מתבטא בהקלדה מגיל צעיר. צייר ששתי תערוכות מאחוריו. כותב שירים שחלקם הולחנו.

כתבות אחרונות