נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאל תתעסקו עם הנכים (*הכותרת רלוונטית לזמן בחירות בלבד)

אל תתעסקו עם הנכים (*הכותרת רלוונטית לזמן בחירות בלבד)

פרשננו הפוליטי עם האותיות הקטנות שמנהיגינו מנסים לטשטש; וגם: לאיזה בור חדש כמעט נפל גנץ

שמתם לב שכל פרסומת מסחרית המשודרת ברדיו מסתיימת באינסוף הסתייגויות בנוסח “כפוף לתקנון”, “המבצע אינו כולל…” וכדומה? מעולם לא הבנתי מדוע המפרסמים שופכים כספם על פרסומת שכבר ברגע שידורה נאלצת להודות בפייק ניוז במסר שלה.

אולי זו הסיבה שגם בזירה הפוליטית נתפסים רוב הקמפיינים ברמת אפקטיביות נמוכה, וראיה לכך הם הסקרים היציבים לאורך תקופה ממושכת, ללא שינוי ניכר לעין.

כפרשן פוליטי, תפקידי הוא להצביע על המגמות ועל האינטרסים שמאחורי הקלעים, ובכך בעצם לספק לכם את האותיות הקטנות שמנהיגינו מנסים לטשטש, אז בואו נראה מה היה לנו השבוע.

חיסון חשבונות

נתניהו, שהבין שאת מקומן של העצרות ההמוניות בכיכרות ניתן להחליף למגרש חליפי, מגיע מדי יום לתחנות חיסון בערים השונות, כביכול כדי לעקוב מקרוב אחר התקדמות מבצע החיסונים. אך למעשה הוא עושה שם קמפיין תעמולה לתפארת, תוך ניצול יתרונו המוחלט כמי שהביא לנו את המזור.

האותיות הקטנות: אל תשאלו אותו כמה זה עלה – זה סוד, אל תבקשו לחשוף את הפרוטוקולים – הם גנוזים ל-30 שנה, אל תנסו להבין מדוע עשרות אלפי מנות שאנו האזרחים שילמנו עליהן, מועברות להונדורס, צ’כיה, גואטמלה וסוריה. כנראה שמי שידרוש דין וחשבון מיד יוגדר על ידי ראש הממשלה כ’תחלואה’ – חבל.

 יצא בחוץ

עוד מהלך שקוף מבית היוצר של אביגדור ליברמן העלה חרס. הפעם הוא ביקש מלפיד, סער ובנט לחתום על הסכם שיתוף פעולה לאחר הבחירות, וזאת כתגובת נגד לתחייתו של בלוק ליכוד/חרדים.

האותיות הקטנות: ליברמן מבין שהוא כנראה הראשון שלא יצליח להשתלב בקואליציה הבאה, ולא משנה מי ירכיב אותה. למרות הזריזות בה חתמו החרדים על מסמך הנאמנות לנתניהו, הם רואים עצמם שותפים בכל קואליציה עתידית, כאשר הסדין האדום היחיד איתו לא יוכלו להשלים הוא ליברמן, המנסה בכל כוחו לכפות עצמו על יתר המפלגות – שקוף.

רק זה היה חסר לגנץ. אייל כהן, מנהיג “הנכים הופכים לפנתרים”

 גנץ, פנתר מאחוריך!

ואיפה אנחנו, אנשים עם מוגבלות? ביום ראשון הקרוב היינו אמורים להפגין מול ביתו של גנץ בראש העין. ראש הממשלה החליפי נתפס בעיני רבים מחברי קהילתנו כאחראי על עיכוב החלטת שר האוצר מן השבוע שעבר להעביר פיצוי בגובה 500 מיליון שקל למקבלי קצבאות הנכות.

האותיות הקטנות: לא להאמין שנותרו בורות שגנץ האומלל לא נפל בהם, אבל להתעסק מול הנכים הפנתרים זה כבר היה ממש אסון מבחינתו. את הפנתרים זה לא מעניין שזהו סתם ספין שנועד להדביק עוד פדיחה לחליפי. הכסף יעבור בכל מקרה, אבל מה אכפת לנו לעשות קצת כותרות – הרי בתכלס לא סופרים אותנו.

חדשות מתפרצות: אתמול גנץ הודיע שחוק הפיצוי לנכים יעבור ביום ראשון בוועדת שרים לחקיקה.

לטורים הקודמים של פרשננו הפוליטי:

כשמדובר בנכים, אין ימין ושמאל

רוצו להתחסן, אנחנו בתוך קמפיין

ברית האחיות של קארין אלהרר ושירלי פינטו

כתבות אחרונות