נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמי שמרחיק מתגיירים ירחיק גם אנשים עם צרכים מיוחדים

מי שמרחיק מתגיירים ירחיק גם אנשים עם צרכים מיוחדים

כתבנו הפוליטי על ההתבטאות האומללה של ח"כ פינדרוס, וגם על הצעד של גדעון סער שנתן לו קצת תקווה

תקווה חדשה-ישנה

כשהרצל כתב את “אלט נוילנד” (ארץ ישנה חדשה), הוא פרש חזון של חברת מופת שמקיים העם היהודי בארצו. לביטוי הפוליטי של חזון קוראים היום מצע, ולכאלה, למדתי עם השנים, אין לייחס חשיבות יתרה.

ובכל זאת, למפלגת תקווה חדשה יש שני פרמטרים שוברי שיעמום ונמנום – אורי יצחקי ועופר ברקוביץ’. יצחקי, חבר קהילתנו וגילוי נאות: גם עושה כאן ראיונות באתר “שווים”, מונה לאחרונה לראש מטה המיוחדים של המפלגה. יחד עם גדעון סער ואנשים נוספים הוא גיבש תוכנית לשיתוף מלא של אנשים עם מוגבלות בחברה. תקווה חדשה היא לא המפלגה היחידה שעושה את זה, ועדיין, הגיע הזמן שכל המפלגות יבינו שאי אפשר להמשיך להתעלם מהנושא המצוי עדיין בחצר האחורית של החברה.

את עופר ברקוביץ’, מועמד המפלגה במקום ה-13, פגשתי במטה התנועה בירושלים. ברקוביץ’, יו”ר תנועת התעוררות ומועמדה לראשות העיר, מוביל בשנים האחרונות שינוי חברתי יוצא דופן  המשלב חזון ומעשה, וזאת באמצעות צוותי הפעולה השונים שהקים. אנשים עם וללא מוגבלות, דתיים, חילונים וחרדים, פועלים יחד ומצליחים לשפר את איכות חיי התושבים בעיר בתחומי המסחר, איכות הסביבה, התחבורה, הדיור, הנגישות, הסובלנות והחינוך. כששמעתי כיצד עופר מאמין בנו, האזרחים, וביכולת שלנו ליצור גשרים ושיתופים באופן ישיר בלי סטיגמות ובלי ספינים, הרגשתי שוב לרגע, תקווה חדשה-ישנה.

מה משותף למתגיירים ואנשים עם מוגבלות

גם אני נחרדתי למשמע דברי הבלע של ח”כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים, אשר כינה מתגיירות אורתודוקסיות, לא רפורמיות, בשם המעליב “שיקסע”, וכל זאת בשל העובדה שבחרו לעבור את הליך הגיור, האורתודוקסי, אני מזכיר, דרך הרבנות הצבאית.

כינה חיילות מתגיירות “שיקסע”. ח”כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה. צילום מסך מיוטיוב

פינדרוס, הטוען לרשת את גפני כמנהיג הציבור הליטאי ביהדות התורה, ויד ימינו של נתניהו בהובלת פסקת ההתגברות על בית המשפט העליון, התנפל על החלטת בג”ץ בעניין הרפורמים כמוצא שלל רב. על הדרך סגר גם חשבון עם אלו שלא בא להם בדיוק להתגייר בבתי הדין הפרטיים של העדה החרדית.

לפתע נפל לי האסימון. אותם מתגיירים משוועים בסך הכל להכרה בסיסית ולהשתייכות לחברה, בדיוק כמו אנשים עם מוגבלות. שתי קבוצות מודרות שלעולם לא תמצאו נציגים שלהן במפלגות כמו זו של פינדרוס.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

ההמהום והעמעום

גם בגזרת נתניהו/בנט אין חדש השבוע. ראש הממשלה שלנו ממשיך להמהם הברות לא ברורות בנוסח פקה פקה, שאשא שאשא וכמובן נ הנה נ הנה. טוב, קשה להתקדם ככה, אז בואו נראה מה קורה עם בנט. בעוד ההוא מהמהם, זה מעמעם מסרים ואינו רומז לאן פניו מועדות – תבונה פוליטית או הונאת בוחרים? תחליטו בעצמכם.

טורים קודמים של כתבנו הפוליטי:

אל תתעסקו עם הנכים (*הכותרת רלוונטית לזמן בחירות בלבד)

כשמדובר בנכים, אין ימין ושמאל

כתבות אחרונות