נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותאילו הורים לילדים עם מוגבלות צפויים לקבל בקרוב החזרי מס

אילו הורים לילדים עם מוגבלות צפויים לקבל בקרוב החזרי מס

אם ילדכם קיבל ב-2015-2017 גמלת ילד נכה, ולא מימשתם את הזכאות להקלה ב-2 נקודות מס, תקבלו את הכסף בחזרה

1,900 הורים לילדים עם מוגבלות יקבלו בקרוב לתיבות הדואר בבתיהם מכתבי זכאות להחזר מס.

מדובר בהורים שבשנת 2015-2017 (כולל) קיבלו גמלת ילד נכה מביטוח לאומי, שילמו את מס ההכנסה, ולא השכילו לממש את זכאותם להקלה ב-2 נקודות זיכוי עבור הילד. ההחזר צפוי להיות משמעותי – כ-5,200 שקל בשנה.

ברשות המסים ציינו כי לראשונה הורים אלו לא יידרשו לכל פעולה אקטיבית לצורך קבלת החזר המס, והוא יועבר בהמשך ישירות לחשבונם. איך זה קרה? בזכות שיתוף פעולה בין מחלקת שומת פרט בחטיבת שומה ברשות המסים לבין המוסד לביטוח לאומי. הרשות ביצעה עיבוד ממוחשב במטרה לאתר את ההורים ששילמו מס על הכנסתם, אך לא נהנו מ-2 נקודות הזיכוי.

איך זה יעבוד? בשלב הראשון פונה הרשות לכ-1,900 הורים שהגישו דוחות שנתיים או בקשות להחזרי מס עבור השנים הללו ודוחותיהם נבדקו, אבל התברר שהם לא כללו בדוחות את זכאותם ל-2 נקודות זיכוי. החזר המס יבוצע בתום 30 ימים משליחת המכתבים לתיבות הדואר. זהו גם פרק הזמן העומד לרשות הורים שאינם מעוניינים בהטבה, כדי להודיע לרשות כי הם מתנגדים לתיקון הדוחות שלהם ולקבלת החזר המס. בהמשך תפנה הרשות לקבוצות נוספות של הורים לילדים עם מוגבלות בנוגע להחזרי מס.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

המס האוטומטי המבוצע כעת מצטרף לשורת מהלכים של רשות המסים למען הורים לילדים עם מוגבלות, דוגמת קבלת נקודות זיכוי עבור הילד ישירות מהמעסיק ללא הצגת מסמכים מאמתים אלא רק באמצעות מילוי טופס 101 אצל המעסיק; ביטול “כפל” ועדות רפואיות לילדים עם לקות רפואית חמורה, כך שיופיעו רק בפני ועדה של ביטוח לאומי ויוכלו ליהנות מהטבות מס המחייבות קביעת נכות רפואית של הילד כמו משיכת קופת גמל, רכישת נדל”ן ועוד.

עוד בנושא:

הורים משלבים, מעכשיו יהיה פשוט יותר לקבל נקודות זיכוי במס

אלפי אנשים עם מוגבלות לא מנצלים את זכאותם למס הכנסה שלילי

בשורה להורים לילדים נכים: קוצר ההליך לקבלת הקלות מס

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות