נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםבין חופש לחול: כמה טיפים שיעזרו לכם לחזור לשגרת החיים בטוב

בין חופש לחול: כמה טיפים שיעזרו לכם לחזור לשגרת החיים בטוב

לי גיא-רון חושבת שאין כמו חופש, אבל מודה שגם אין כמו שגרה. מספר עצות שלה שיעזרו לכם לחבר טוב יותר בין השניים

הידעתם? השימוש הרשום הראשון בעולם בביטוי “סוף שבוע” היה בשנת 1879. זה היה במגזין אנגלי בשם “Notes and Queries”.  

מי לא מחכה לסוף השבוע או לחופש שצריך להגיע והולך ומתקרב לו? מי לא מתבאס בשבת בערב לקראת בואו של שבוע חדש או בסיומו של חופש? כולנו חיים בשגרת יום יום שהיא עמוסה ואינטנסיבית, בה אנו מנסים להספיק את כל היעדים ואת כל התוכניות. לפיכך, החופש, אם הוא קצר  כמו סוף שבוע, או אם הוא ארוך יותר, כמו בחגים, מאוד הכרחי!

שגרת היום יום שלי עמוסה בעיקר בלימודים, בעבודת הכתיבה ובעיסוקי פנאי נוספים, כמו פגישת חברים ומכרים, אימונים אישיים וריקודים. בשגרת היום שלי אני יודעת שאני קמה בבוקר ואחת המשלבות שלי מגיעה, אנחנו עוברות ביחד על סדר היום שיגיע, וככה יש לי ודאות לגבי מה שעומד להתרחש. אני אוהבת את השגרה שלי, אבל אני גם אוהבת את החופש – לקום מאוחר, להיות עם כל המשפחה סביב השולחן, לשמוע על החוויות והסיפורים ממהלך השבוע, להרכיב פאזלים ולרבוץ לי בבריכה בימות הקיץ.

כחלק מהיותי על הספקטרום האוטיסטי, הוודאות  חשובה לי מאוד. לכן, חשוב לי, אני חושבת שיותר מלאחרים, לדעת מראש מה עושים בימי החופש, איפה נמצאים ומה התוכניות. רוב השבתות שלי נראות אותו הדבר, ואני אוהבת את זה מאוד. אני אוהבת גם את השגרה ומרגישה שביחד זה שילוב מנצח, כי יש לי איזון מספק בין כל סוגי העשייה.

זו אני בשגרה

מפני שקיים קושי במעברים האלה בין חופש לשגרה, שאצלי דומים קצת למה שחש חייל כשהוא חוזר ליחידה אחרי סוף שבוע בבית , הנה כמה עצות ממני, כדי שהמעברים האלה בין “קודש לחול” יוכלו להיות נעימים וקלים יותר.

בימים בהם אנו נמצאים עכשיו, של חזרה מתקופת חגים ארוכה, המעבר הזה מחופשה לשגרה הוא אולי המעבר החברתי המשמעותי ביותר במהלך השנה, מה שדומה לחזרה של התלמידים מהחופש הגדול או של הסטודנטים מהפגרה בין שנות הלימוד באוניברסיטה. לכן, העצות האלה והאיזון הזה נראים לי חשובים עכשיו במיוחד.

“Notes and Queries”. כאן הופיע הביטוי “סוף שבוע” לראשונה אי פעם

הטיפ הראשון הוא לדאוג לשלב פעילויות פנאי גם במהלך השבוע עצמו ולא לחכות רק לסוף השבוע. הטיפ השני שלי הוא לייצר הכנה מנטלית לשינוי עוד לפני החזרה לשגרה, ובכך ליצור אפשרות להסתגלות טובה יותר לסיטואציה החדשה. הטיפ השלישי שלי הוא חיזוקים חיוביים עצמאיים, שאני חושבת שהם  חשובים תמיד בכל ההיבטים בחיינו, אבל כאן ספציפית אנו יכולים להעצים את ההסתגלות ואת ההישגים הקטנים כמו קימה בבוקר בזמן.  

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

טיפ  נוסף הוא הצבת מטרות ברורות לרגל החזרה לשבוע לימודים או לשבוע עבודה, או לנוכח חזרה מחופשה קצרה או ארוכה. הצבת המטרות עוזרת לנו במיקוד המחשבות והרצונות, ומסייעת לקבל את המעבר או את השינוי בצורה קלה יותר.

המטרות שלי לקראת השגרה השנה הן להצליח לרכוש חברויות חדשות במסגרת לימודיי לתואר ובכלל, להצליח לרקוד כמה שיותר ולהשתפר, להיות עוד יותר עצמאית ממה שאני כיום, להצליח בלימודים, ובעיקר להצליח לשמור על אורח חיים טוב ומאוזן בין ימי השגרה לאלה של החופש. אין כמו חופש, אבל בינינו, גם אין כמו שגרה. זה כל כך ברור שאנחנו זקוקים לשניהם. מילה של לי.

לטורים קודמים של לי גיא-רון:

התגובה המפתיעה של המרצה באוניברסיטה לקולות האוטיסטיים שעשיתי

הנתון על אנשים על הרצף שזיעזע ועיצבן אותי

ילידת 1994. רווקה. מתגוררת בתל אביב. מוגדרת מינקות כאוטיסטית NOS. לא מדברת. כותבת בתמיכה. סטודנטית באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות ובמדעי הרוח. כותבת על הגישה שלה לחיים וכדי לגשר בין עולמם של האנשים עם הצרכים המיוחדים לעולם "הרגיל".

כתבות אחרונות