נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותמשרד החינוך: עליה מדאיגה במצבם הרגשי של תלמידי ישראל

משרד החינוך: עליה מדאיגה במצבם הרגשי של תלמידי ישראל

יותר מ-60% מהתלמידים בכל שכבות הגיל סובלים מדכאון ברמות שונות. השרה ביטון: "הכי חשוב לשמור על השגרה החינוכית"

המצב בכיתות קשה - אילוסטרציה
המצב בכיתות קשה – אילוסטרציה

מסיכום הנתונים של השירות הפסיכולוגי ייעוצי במשרד החינוך (דצמבר 2021) משתקפת תמונה מדאיגה ביחס למצבם הנפשי והחרפת עוצמת המצוקה של תלמידי מערכת החינוך.

מהנתונים עולה, כי חלה עליה של כ-43% בטיפולים של תלמידים המצויים בסיכון לאובדנות, אשר נערכים בשירותים הפסיכולוגיים חינוכיים. עלייה מ- 829 טיפולים (שנת 2020) ל- 1,184 טיפולים (שנת 2021). נוסף לזאת, חל גידול בהערכות הסיכון מ- 2,780 הערכות (בשנת 2020) ל- 3,072 הערכות (שנת 2021).

מחקר במימון של המשרד שבוצע על ידי פרופ’ מירי שרף מאוניברסיטת חיפה (דצמבר 2021) מצביע אף הוא על ממצאים מדאיגים. לפי נתוני המחקר, קרוב ל-60% מקרב תלמידי היסודי (מתוך מדגם של 489 תלמידים) סובלים מדכדוך קל ועד לדיכאון קליני חמור. בקרב תלמידי חטיבות הביניים והחטיבה העליונה 67% (מתוך מדגם של 845 תלמידים) סובלים מדכדוך קל ועד לדיכאון קליני חמור.

שרת החינוך, ד״ר יפעת שאשא ביטון: ״הדבר החשוב מכל הוא לשמור על השגרה החינוכית של תלמידי ישראל, מתוך הבנה שבלי מסגרת הילדים ובני הנוער מידרדרים לבדידות, דיכאון, חרדה ואפילו אלימות קשה. תלמידי ישראל עברו שנתיים קשות שהותירו בהם צלקות ונזקים חברתיים-פסיכולוגיים שאנו, במערכת החינוך, עושים הכל כדי לתת להם את המענה המיטבי.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

“אני שמחה ומברכת על הנחיית השר לקדם את קיצור הבידודים ל- 5 ימים, אך לא די בכך. משרד הבריאות חייבים באומץ לבטל את הבידוד לילדים בריאים בכדי שנוכל להחזיר את המערכת לשגרה פיזית בבתי הספר ולהציל את הילדים.

“משרד החינוך ימשיך לבצע את כל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח את בריאות התלמידים, על היבטיה השונים, בגנים ובבתי הספר״.

לפני כשבועיים התקיימה פגישה בהשתתפות שרי הבריאות, החינוך והרווחה, שבה דנו השלושה בתוכנית חירום לאומית לטיפול במצקה הנפשית של הילדים ובני הנוער. השרה שאשא-ביטון יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר הרווחה מאיר כהן סיכמו על הקמת שני צוותי חירום בהובלת משרד הבריאות ובשיתוף משרדי החינוך והרווחה. על צוות חירום אחד הוטלה המשימה להמליץ על פתרונות מיידיים, ועל הצוות השני לדון בפתרונות ארוכי טווח ובניית תוכנית שתבטיח את איכות הטיפול בילדים ובני נוער שנים רבות קדימה. עבודת הצוותים החלה באופן מיידי.

עוד בנושא:

המגפה הנפשית של בני הנוער: ישראל בדרך לתוכנית חירום לאומית

המגפה הנפשית: 10 סימני אזהרה שיעזרו לכם להבין שילדכם במצוקה

המגפה הנפשית: ילדים על מיטות מתקפלות במחלקות, חצי שנה בתור לפסיכולוג

ארגונים בארה”ב הכריזו על מצב חירום לאומי בתחום בריאות הנפש בילדים

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות