נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותההורים התאכזבו: "מאיר כהן היה צריך לבוא להפגנה להביע סולדיריות"

ההורים התאכזבו: “מאיר כהן היה צריך לבוא להפגנה להביע סולדיריות”

פרשיית ההתעללות במעון "בני ציון": 250 משפחות של דיירים הגיעו להפגנה בתל אביב ודרשו להקים ועדת בדיקה למחדלים

כ-250 מפגינים הגיעו בחמישי בערב לרחבת מוזיאון ת”א לזעוק את הזעקה של אלה שלא יכולים – 17 דיירים לפחות במעון “בני ציון” בראש העין שעברו התעללויות פיזיות, מיניות ורגשיות בידי עובדים במקום. משפחותיהם, שהגיעו להפגנה, דרשו בקול אחד וברור להקים ועדת חקירה לבדיקת שרשרת המחדלים הקשים שהתגלו במעון. 

ש’, אח של אחד הדיירים שנפגעו בביתן 15 הנוראי, אמר לאתר “שווים”: “הגשנו תלונות במשטרה בעבר, אך הן נסגרו מהר מאוד. בכל פעם המציאו לנו תירוצים למה יש לאחי סימנים על הפנים. אמרו לי שהוא מרביץ לעצמו ובגלל זה הסימנים. בעבר האמנתי להם – אבל לא עוד. כולם מגלגלים את האחריות.

“מוגבלות אינה סיבה לאלימות”. ההפגנה בתל אביב. צילום: אביחי חיים

“משרד הרווחה היה אמור לדאוג למלאכים שלנו”, המשיך האח, “והם כשלו בגדול במשימה. יש לנו תיעודים של פסיק מהחודשיים האחרונים. אני בטוח שבמשך 10 שנים אחי וחבריו במעון עברו התעללויות קשות – אך אי אפשר לדעת לצערי…”

גם ח”כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית וח”כ שירלי פינטו מימינה הגיעו לתמוך במשפחות בהפגנה ואמרו כי יעשו הכל כדי שייעשה כאן צדק. מצד שני, ביקורת חריפה נשמעה מפי המשפחות שרצו לראות את שר הרווחה מאיר כהן בהפגנה. “שלפחות יגיע להביע הזדהות עם מה שאנחנו עוברים בשבועות האחרונים”, אמרו הורים. “זה לא קרה לצערנו. עד היום אנחנו לא מבינים למשל מדוע גדעון שלום, ראש מינהלת המוגבלויות במשרד הרווחה, נשאר עדיין בתפקידו”. 

שר הרווחה מאיר כהן. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מ’, ‘אח של דייר אחר במעון, טען כי ההפגנה היא רק ההתחלה. “אנחנו כאן, מתגבשים ומגבשים את העמדות שלנו, ובקרוב נגיע לכנסת אחרי שנצרף אלינו את כל מי שנפגע אי פעם ממשרד הרווחה. אנשים פוחדים להתלונן מחשש שייקחו להם את הילדים וינתקו עימם קשר. זה חייב להיפסק. חייב שיהיה פיקוח, מצלמות, חופש תנועה למשפחות – ולא תנאים של כלא. אחי, לצערי, עדיין סגור שם כל היום, גם כעת כאשר משרד הרווחה לקח את השליטה על ‘בני ציון’. המצב לא טוב. אנשים חייבים להבין את זה. השינוי יגיע – אני מבטיח, לא נוותר”.

עוד בנושא:

״התעללות גופנית, נפשית ומינית״: כתב אישום נגד לאית סלאמה – המטפל מ״בני ציון״

האזינו: כך ענה ראש מינהל מוגבלויות לאם שדיווחה על אלימות כלפי בנה במעון

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות