נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותחשד: זיהום במזון גרם למותם של 3 דיירים במעון לאנשים עם מוגבלות

חשד: זיהום במזון גרם למותם של 3 דיירים במעון לאנשים עם מוגבלות

מדובר במעון "בית דפנה" בחולון לדיירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. 30 דיירים סבלו בימים האחרונים משלשולים והקאות

כבאים מתנדבים ב”בית דפנה” בחולון. צילום: כיבוי אש חולון

בעקבות מוות של שלושה דיירים במעון “בית דפנה” לדיירים עם מוגבלויות בחולון, הודיע לפני זמן קצר (שני) משרד הרווחה כי נבדק חשד שלפיו גורם המוות הוא זיהום במזון.

בהודעת משרד הרווחה נמסר כי בלילה שבין שבת לראשון החלו כמה דיירים במקום לחוש ברע וסבלו משלשולים, ועקב כך נבדקו על ידי הרופאה של המעון. לאחר שהצוות הרפואי לקח מדדים מאחת הדיירות, לטענת המשרד אישה עם רקע רפואי מורכב, היא איבדה לפתע את ההכרה.

צוות של מד”א שהוזעק למקום ניסה להחיות אותה, אך המאמצים לא צלחו והיא נפטרה. במקביל, שלושה דיירים נוספים פונו לבית החולים וולפסון. הבוקר נפטרו שניים מהם.

בחדשות 12 דווח הערב כי בעקבות הודעת משרד הרווחה הגיעו למעון נציגים של משרד הבריאות וגילו זיהום במטבח של המקום ומוצרים שפג תוקפם. הבוקר פורסם ב”ידיעות אחרונות” כי 30 דיירים סבלו בימים האחרונים משלשולים והקאות.

מ”בית דפנה” נמסר בתגובה: “מרגע קבלת ההודעה הראשונית בהקשר לאירוע, פועלת החברה בשיתוף ותיאום עם גורמי המקצוע המוסמכים של משרד הרווחה והבריאות על מנת לאתר את הסיבה לאירוע המצער. בשלב ראשון ומיידי נסגר המטבח הקיים והמזון מסופק לדיירים על ידי ספק חיצוני. החברה מתנהלת בשקיפות מלאה ושיתוף פעולה מלא של כל גורמי המקצוע הנדרשים”.

הבוקר, יום שלישי, הודיע בית החולים וולפסון כי דיירת נוספת נוספת אושפזה בלילה, ו”כעת יש בבית החולים שלושה דיירים שלקו בהרעלת מזון”.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן אמרה הבוקר: “אלה דברים שלא צריכים לקרות. חייבים לחקור את האירוע לעומק. משפחות ששמות ילדים חסרי ישע במקומות האלה חייבות לדעת שהן יכולות להיות שקטות. הפיקוח בנושא חייב להשתפר”.

במעון “בית דפנה”, השייך לחברת “בית אקשטיין” (אחת הגדולות בתחום בארץ),  מתגוררים 138 דיירים ודיירות בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. אוכלוסיית המקום מתאפיינת ברמות מוגבלות שכלית שונות –  מקלה ועד עמוקה. לפי אתר המעון, חלק מהדיירים תפקודיים ועצמאיים, ואילו אחרים סיעודיים מורכבים. עוד נכתב באתר כי מרפאת המעון פועלת 24 שעות ביממה ומספקת שירותי בריאות לכלל הדיירים.

חברת “בית אקשטיין” נמצאת בבעלות החברה הבורסאית “דנאל”, ששוויה עומד על כמעט 3 מיליארד שקל.

עוד בנושא:

לזה יש כסף: מנכ”ל דנאל מרוויח כמו 70 מדריכים בהוסטלים שלו יחד

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות