נושאים קשורים

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"
הסתדרות 480-100

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
ראשיאוטיזםאוטיזם בתפקוד גבוההבלי פילטרים: תערוכת צילומים של ספורטאים עם מוגבלות

בלי פילטרים: תערוכת צילומים של ספורטאים עם מוגבלות

התערוכה תושק בסוף החודש בתל אביב. האוצרת, דלית שחם: "בתמונות הם מראים את המציאות שלהם כמו שהיא, בלי לנסות להתיפייף"

עבודה של אלון דולב. כלי להעברת רגשות

האם אנשים עם מוגבלות רואים את העולם באופן שונה מיתר בני האדם? התשובה כנראה היא כן. על רקע זה תיפתח בקרוב תערוכת “Photo is Voice”, ובה צילומים מיוחדים שצילמו אנשים עם מוגבלות.

התערוכה תוצג במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי של ארגון PHOTO IS:RAEL. הפסטיבל, שחוגג עשור לפעילותו, הוא אירוע הצילום הגדול ביותר בישראל. הוא ייערך במרכז עינב לתרבות בגן העיר תל אביב, בתאריכים 23/11-3/12 .

מי שעומדת מאחורי התערוכה היא דלית שחם, יוצרת ואוצרת ומי שהייתה במשך 17 שנה צלמת עיתונות ב-Ynet ובידיעות אחרונות. לקחנו אותה לשיחה.

איך הגעת לצילום?

“התחלתי בגיל 14. אז עוד היה פילם שחור-לבן וחדר חושך. בהמשך הייתה לי קריירה ארוכה בעיתונות, ובשנים האחרונות התחלתי לעסוק יותר באמנות הצילום והווידאו ארט במדרשה לאמנות בבית ברל, ובלימודי אוצרות בסמינר לוינסקי”.

ואיך הגעת בכלל לתערוכה הזאת?

“זה קרה במסגרת קבוצת ‘רקפת’, עמותה של ספורטאים צעירים עם צרכים ייחודיים. נפגשנו כבר לפני שש שנים והתחלנו דרך מרתקת – הם כתלמידי צילום ואני כמרכזת של פעילות Photo is Voice. במהלך המפגשים הם מצלמים אחד את השני, יוצאים לצילומי חוץ, מתנסים בצילומי סטודיו עם מטריות תאורה ופלאשים אמיתיים, שומעים הרצאות על צילום, מעבירים חוויות וצילומים אחד לשני בקבוצות וואצאפ ומתרגלים איך להשמיע ולבטא את מה שעובר עליך באמצעות הצילום. התערוכה היא שיאה של הפעילות הזאת, זו השנה השישית כבר, והיא מעצימה את תחושת הסיפוק והגאווה שלהם”.

האמנים הצעירים. “שווים בין שווים”

למה דווקא אנשים עם מוגבלות?

“במסגרת עבודתי העיתונאית ראיתי שיש לאוכלוסייה הזו קושי רב להוציא החוצה את הרגשות והמצוקות שלהם. כלי הצילום, שנגיש היום לכל אחד, יחד עם השילוב של פלטפורמת Photo is Voice, הרגיש לי כמו הזדמנות לחבור לאותם אנשים ולסייע להם להעביר את המסר שלהם דרך שפת הצילום. עבורם זה משמש כלי עזר להעברת רגשות אמיתיים. אפשר לראות בבירור שלאנשים עם מוגבלויות אין פילטר, והם מראים את המציאות שלהם כמו שהיא בלי לנסות להתיפייף”.

ספרי קצת על המשתתפים בתערוכה.

“כולם ספורטאים צעירים בגילאי 20 פלוס. חלקם עובדים במסגרות שונות בקהילה וחלקם גרים בדיור בקהילה. ייחודה של עמותת רקפת, אותה הקימו ומנהלות רקפת קלישוב ורונית הופ, הוא בכך שהיא מהווה משפחה ובית חם לספורטאים ולמשפחות, וזאת מעבר לקבוצת ספורט וקבוצה חברתית. כל המשתתפים הם עם לקויות לימודים מורכבות, הנמכה קוגניטיבית ובתפקוד גבוה. המשותף לכולם הוא הזהות שלהם כשווים בין שווים”.

לאתר הפסטיבל >>  https://www.photoisrael.org

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות