נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותהמהלך שמיטיב עם נכים שיש להם בני זוג ו/או ילדים

המהלך שמיטיב עם נכים שיש להם בני זוג ו/או ילדים

הוראת השעה הופכת לחוק: הכנסה שאינה מעבודה עד לסכום של כ-1,200 שקלים בחודש לא תביא לקיצוץ בתוספות הקיימות בקצבת הנכות עבור בני זוג וילדים

צילום הדמיה: ביגסטוק

בניסיון להגדיל את ההכנסה של נכים כלליים שיש להם בן/ת זוג ו/או ילדים ולסייע למשפחות עם הכנסות נמוכות, המדינה החליטה לקבוע בחוק כי הכנסה שאינה מעבודה (השכרת נכס, ביטוח פרטי וכו’) עד לסכום של כ-1,200 שקלים בחודש – לא תובא בחשבון הכנסותיהם של אותם נכים ולא תביא לקיצוץ בתוספות עבור בני הזוג והילדים.  

התיקון (תיקון לחוק הביטוח הלאומי ביטוח נכות – הכנסה שאינה מעבודה, התשפ”ג – 2023), שמאחוריו עומד הביטוח הלאומי, מבקש להפוך הוראת שעה שנקבעה בחוק ההסדרים לשנים 2021-2021 להוראת קבע. למעשה, מדובר בסוג של דיסריגארד, רק כזה שנוגע להכנסה שלא ממשלח יד אלא ממקורות אחרים.

קצבת הנכות הכללית מורכבת מקצבה לאדם הנכה על פי שיעור נכותו (כיום עומדת על כ-4,070 שקלים בחודש לנכה 100%), וכן מתוספות לקצבה בגין בני זוג וילדים (עד שני ילדים). כמו כן מותנית הזכאות לקצבת הנכות במבחן הכנסות – הן הכנסות מעבודתו של הנכה והן מהכנסות שאינן מעבודה.

עם זאת, בעוד שלעניין הכנסת נכה מעבודה קובע הדין דיסריגארד, כך שעד הכנסה של כ-6,000 שקלים בחודש לא מופחתת קצבתו של הנכה, לעניין הכנסה שאינה מעבודה מופחתת זכאותו של הנכה לתוספות בגין ילד או בת זוג החל מהשקל הראשון (קצבת הנכות הבסיסית אינה מופחתת בגין הכנסות שאינן מעבודה).

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לאתר שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> עיגול לטובת שווים – למען אנשים עם מוגבלויות – האגורות שלך יכולות לשנות חיים! (igul.org.il)

**************

במסגרת חוק ההסדרים ל-2020-2021 נוספה הוראת שעה הקובעת כי הכנסה שלא מעבודה או ממשלח יד בסכום השווה ל-11.37% מהשכר הממוצע במשק (כ-1,200 שקלים נכון ל-2021) לא תובא בחשבון הכנסותיו של נכה כללי (דיסריגארד). כעת, לאחר ניסיון של שנה, הוחלט להפוך את הוראת השעה להוראת קבע, וזאת על מנת להגדיל את ההכנסה של נכים ומשפחותיהם.

לפי תזכיר החוק, עלות המהלך עומדת על כ-17 מיליון שקלים בשנה, והתיקון אמור לחול על כ-1,800 מבוטחים בחודש. החוק החדש ייכנס לתוקפו ב-16 בפברואר 2023.

עוד בנושא:

זה השכר החדש שעד אליו לא ייגעו לכם בקצבת נכות

הנציב נגד “המס” על אנשים עם מוגבלות שיוצאים לעבוד

סופי: מהחודש קצבת נכות מלאה עומדת על 4,063 שקל

**********

אנחנו באתר “שווים” עושים מאמצים גדולים להביא לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם את כל החדשות והמידע החיוניים להם. כדי להמשיך בעבודה הזו אנחנו זקוקים לעזרתכם. אתם מוזמנים לעגל את האגורות בכרטיס האשראי שלכם לטובת עמותת שווים – וגם אתם חלק מהפרויקט החשוב שלנו. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. כדי לעגל לשווים הקליקו >>> עיגול לטובת שווים – למען אנשים עם מוגבלויות – האגורות שלך יכולות לשנות חיים! (igul.org.il)

**********

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות