נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאילון מאסק לעג לעובד נכה שפוטר מטוויטר - והתנצל

אילון מאסק לעג לעובד נכה שפוטר מטוויטר – והתנצל

העובד ביקש מהבעלים המיליארדר לדעת אם הוא ממשיך בעבודתו. בתגובה צייץ מאסק: "הוא טען כתירוץ שיש לו מוגבלות שמונעת ממנו להקליד, אין לי כבוד לזה"

איילון מאסק. צילום מסך מיוטיוב/טד

*** עדכון: אחרי ביקורת חריפה שספג, אילון מאסק התנצל על ההתבטאויות שלו כלפי מנהל נכה בטוויטר שפוטר על ידי החברה. “אני מצטער על חוסר ההבנה שלי ביחס למצבו”, צייץ מאסק בטוויטר, “זה היה מבוסס על דברים שנאמרו לי ולא היו נכונים, ובמקרים מסוימים היו נכונים אבל חסרי משמעות. הוא יכול לראות את עצמו כמי שנשאר בטוויטר”. בינתיים, נראה שהמנהל כבר השאיר את טוויטר מאחוריו. “אני מתכוון לפתוח מסעדה במרכז רייקיאוויק בקרוב”, צייץ. “אני אקרא לה על שם אמא שלי”.

לכתבה המקורית:

אילון מאסק הטיל ספק בפומבי במוסר העבודה של מנהל נכה בטוויטר שנאלץ ליצור קשר עם המיליארדר באופן אישי כדי לשאול אם הוא פוטר מהחברה.

הראלדור תורליפסון, מעצב מאיסלנד, יצר קשר עם הבעלים של טוויטר לאחר שננעל מחוץ לחשבון שלו מבלי שנאמר לו אם יש לו עדיין עבודה. תורליפסון שמתנייד בכיסא גלגלים, שלח ציוץ למר מאסק וביקש: “לפני תשעה ימים הגישה למחשב העבודה שלי נותקה, יחד עם עוד כ-200 עובדי טוויטר. עם זאת, ראש משאבי אנוש שלך לא יכול לאשר אם אני עובד או לא. לא ענית לי למייל”.

מאסק הגיב בטוויטר ושאל את תורליפסון: “איזו עבודה עשית?” כשתורליפסון הגיב שהוא הוביל את כל עבודת העיצוב הפעילה בטוויטר, מאסק הגיב באימוג’ים צוחקים. לאחר חילופי הדברים תורליפסון סיפר שמנהל משאבי האנוש של טוויטר יצר איתו קשר ואישר שאין לו עוד עבודה.

מאסק המשיך והעלה שאלות בנוגע לנכותו של תורליפסון. תורליפסון, שהצטרף לטוויטר ב-2021 לאחר שרכשה את החברה שלו, מרותק לכיסא גלגלים ויש לו ניוון שרירים – מצב שגורם לאובדן מאסת שריר וחולשה. מאסק טען שתורליפסון “לא עשה עבודה ממשית, טען כתירוץ שיש לו מוגבלות שמונעת ממנו להקליד, ובכל זאת גרם לסערה… לא יכול להגיד שיש לי הרבה כבוד לזה”. בהמשך כתב לו: “אי אפשר לפטר אותך אם לא היית עובד מלכתחילה!”

באתר האישי שלו תורליפסון כותב שהוא משתמש בכיסא גלגלים ו”לאט אבל בטוח מאבד כוח בפלג גופי העליון ובזרועותיי”. היום הוא אמר שהוא עדיין לא יודע אם טוויטר תשלם לו את השכר שמגיע לו.

מאז רכישת החברה באוקטובר האחרון, מאסק פיטר אלפי עובדים של הרשת החברתית. כעת היא מונה פחות מ-2,000 עובדים, לעומת יותר מ-7,500 בשנה שעברה.

רק בשבוע שעבר 200 עובדים נוספים, רובם מהנדסים, פוטרו. רוב עובדי טוויטר קיבלו התראה קצרה ביותר לפני שאיבדו את מקום עבודתם. בחלק מהמקרים הם פשוט מצאו את עצמם נעולים מחוץ למחשבים בעבודה.

מהעובדים הנותרים דרש מאסק לאמץ מוסר עבודה “הארדקור”, עם הרבה סופי שבוע ולילות מול המחשב. הדרישה כנראה הייתה אפקטיבית, כי חלק מהצוותים ישנו לאחרונה בשקי שינה על הרצפה במשרדים או במיטות המותקנות בחדרי ישיבות.

עוד בנושא:

השחקנית החירשת נגד מאסק: איך אוטיסט נוהג ככה?

אילון מאסק מספר בגילוי לב על הילדות הקשה בצל האספרגר

אילון מאסק לא לבד: תכירו עוד 6 מפורסמים עם אספרגר

המיליארדר אילון מאסק בשידור חי: “יש לי אספרגר”

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות