נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותקנס לקופות חולים שלא ידווחו על משך התורים בהתפתחות הילד

קנס לקופות חולים שלא ידווחו על משך התורים בהתפתחות הילד

לאחר הפרסום ב"שווים" כי הקופות לא עומדות בחובה לפרסם כמה זמן מחכים הילדים לאנשי מקצוע, משרד הבריאות מהדק את הפיקוח - ומטיל סנקציות כלכליות

בית החולים ברזילי, אשקלון. צילום: ויקיפדיה
בית החולים ברזילי, אשקלון. צילום: ויקיפדיה

הסנקציה החדשה של משרד הבריאות נגד קופות החולים: במידה ולא תדווחו על זמני ההמתנה בתחום התורים בהתפתחות הילד, סכום התמיכה בכם יקוזז ב-10%. מדובר על תזכיר חוק חדש שנסגר בסוף חודש אפריל השנה, שמנסה לענות על הביקורת נגד המשרד בכך שהוא לא מפרסם את זמני ההמתנה של התורים כפי שהתחייב לעשות בעבר.

גם היום (שני), הנתון הכי עדכני שקיים לגבי זמני ההמתנה בהתפתחות הילד הוא רק מאפריל 2022. הנתונים מצביעים על עיכוב של כשבעה חודשים מרגע פתיחת התיק בקופת החולים “כללית” ועד הטיפול בקלינאות תקשורת, עיכוב של חמישה וחצי חודשים בריפוי בעיסוק ועיכוב של חצי שנה לטיפול של פסיכולוג התפתחותי. גם בקופת החולים “מאוחדת”, ימתין ילד הזקוק לקלינאית תקשורת או פסיכולוג התפתחותי כחמישה חודשים.

לפי משרד הבריאות, מטרת מבחן התמיכה, שבתוקף כבר היום, היא הרחבת אספקת השירותים הניתנים בתחום התפתחות הילד, ובפרט לעניין מתן שירותים במסגרת הסדר, במקום החזר על טיפול פרטי. מטרתו של תזכיר החוק שפורסם היא לטייב את התמיכה הניתנת לקופות החולים, שהרחיבו את השירותים הניתנים למבוטחיהן בתחום התפתחות הילד.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

ההתחייבות שלא מומשה

כזכור, בשנת 2020 משרד הבריאות העניק תוספת של 80 מיליון שקלים לתוכנית לקיצור התורים בהתפתחות הילד והרחבת המענים של קופות החולים בתחום, אך כידוע זה לא הוביל לפתרון המשבר. במשך כמעט שלוש שנים, עשרות משפחות פנו ל”שווים” ודיווחו על תורים לאבחונים, למרפאות בעיסוק ולקלינאיות תקשורת שנמשכים לעתים חצי שנה עד שנה.

במשרד הבריאות התחייבו כי תוך שלושה חודשים מכניסת הרפורמה לתוקף (כלומר, עד דצמבר 2020) יופחת ב-50% מספר הילדים הממתינים לטיפול או לאבחון יותר מחצי שנה. תוך חצי שנה מכניסת הרפורמה, התחייבו במשרד, אף מטופל לא ימתין למעלה מחצי שנה לטיפול, ותוך שנה ושלושה חודשים – 95% מהמטופלים יקבלו מענה תוך שלושה חודשים בלבד.

בחודש שעבר, בדיון שנערך בוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח”כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) בנוגע לרפורמה, יעדיה וזמני ההמתנה לטיפולים, נציגת משרד הבריאות, דינה צ’רנוי, הודיעה כי הרפורמה נכשלה.

הליכי ההתפתחות של הילדים הוא תהליך מורכב שמשפיע על מגוון תחומים בחיי הילד, כולל התפתחות פיזית, רגשית, חברתית ותקשורתית. התמיכה המתמשכת והמקצועית בתהליך זה יכולה להבטיח לילדים הזדמנויות טובות יותר להתפתח ולהשגת יכולות מיטביות, איכותיות וגישה משופרת למטופלים. התיקון בתזכיר החוק אמנם מבקש לשדרג את התמיכות הקיימות, ולהביא לשיפור חזון ומערך התמיכה המסוגל לעמוד באתגרים המשתנים של הילדים בקרב הציבור המבוטח, אך בפועל זה עדיין לא קורה.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות