נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיכלליספרים שכתבנו על הילדים המיוחדים שלנו

ספרים שכתבנו על הילדים המיוחדים שלנו

סדנת כתיבה להורים לילדים עם מוגבלויות הולידה שלושה ספרים חדשים ומרגשים: "זו הייתה חוויה מדהימה"

עדי ועמית פז. צילום מהאלבום המשפחתי

לרגל שבוע הספר הוציא בית איזי שפירא שלושה ספרים חדשים שנוצרו במהלך סדנת כתיבה של מטפלות ואימהות. ביום ראשון הקרוב (18.6) יושקו הספרים בדוכני שבוע הספר בפארק שרונה בתל אביב.

ילדה קוסמת, מאת ד”ר רז טננבאום

סיפורן של ילדה וציפור שבאות לעזור לילדי הגן. הן עוברות בשמיים משא, ואוספות מתנות לילדים. לאחר שנוחתות חזרה, הן מחלקות את המתנות לילדים.

סדים ולולו הבובה, מאת היבה עבד אל חי

הספר מספר על ילדה שמתקשה להתמודד עם הרכבת הסדים שלה, ונעזרת בבובה עם סדים שהגננת מביאה לגן.

חברות בסיפור, מאת עדי פז-קרוניש

סיפור על על ילדה שמתבוננת בשתיקה בחברות משחקות ועל האופן שבו היא מצטרפת אליהן. בסוף היא הופכת בעצמה לחלק מהסיפור.

מצאו חיבור באמצעות הילדים

סדנת הכתיבה של בית איזי שפירא הפגישה אימהות ומטפלות, חלקן מרעננה וחלקן מקלנסואה. “זו הייתה חוויה מדהימה”, מספרת פז-קרוניש, מחברת “חברות בסיפור” ואמא של עמית, ילדה בת 13 שמתמודדת עם תסמונת רט. לדבריה, “הנשים שונות מאוד זו מזו, ומגיעות מרקע ומגזר שונה. מצאנו חיבור מיוחד באמצעות הילדים. בספרים שהוצאנו אנחנו כותבות על ההתמודדויות השונות”.

איך היה לך תהליך כתיבת הספר?

“כתבתי אותו בבית, ומבחינתי זה היה סיפור מאוד קונבנציונלי. יש ממש דיאלוג בין הילדה שקוראת את הספר לבין הילדה שבסיפור, דיאלוג עם ילדה שלא עונה. מטרת הספרים הייתה לחזק תקשורת, שפה, חיקוי, ולעשות חיבור בין העולם והשפה שלהם בין הספרים”.

פז-קרוניש מדגישה כי הבשורה בספרים היא שהם מחברים בין שלוש שפות: שפת הסמלים, עברית וערבית. “הספרים חושפים את התכנים של העולם שהילדים מתמודדים אתו”, היא מסכמת. “השפה מוטמעת בתוך הספר, והוא ממש משמש ככלי טיפולי בין המטפל לילד, וגם עוזר להורים לתקשר טוב יותר עם ילדיהם”.

עוד מאחורי הספרים:

איור: תם ויזר

עיצוב ועימוד: נויה קסטוריאנו

עורכת ראשית: רז טננבאום

עריכה: איב מנחם ואלאא ראבוס

תרגום לערבית: אלאא ראבוס וניבין עמר

בכל ספר מתואר איך נוצרו הסיפורים. התיאור נכתב על ידי דפנה קליינמן, לשעבר מנהלת החטיבה לשינוי חברתי בבית איזי שפירא; ביחד עם ביאן גיזאוי ורז טננבאום, קלינאיות תקשורת.

ההזמנה להשקת הספרים. באדיבות בית איזי שפירא
חיפאית, עברה בתי ספר כל שנתיים בכל העולם מכיתה א׳ ועד שהתגייסה. אדריכלית, אבל כותבת מאז ומעולם. מעדיפה ללמוד אנשים מלתכנן בניינים.

כתבות אחרונות