נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"
הסתדרות 480-100

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיחדשותיו"ר ועדת שפירא למנכ"ל משרד החינוך: "לא עובד אצל אף אחד"

יו”ר ועדת שפירא למנכ”ל משרד החינוך: “לא עובד אצל אף אחד”

ברקע המשבר החמור בחינוך המיוחד: עימות בין מנכ"ל המשרד ליו"ר הוועדה, שדרש להציג מסקנות עד תחילת שנה הבאה. שפירא: "לא אעבוד תחת לחץ"

עמוס שפירא. באדיבות המצולם
עמוס שפירא. באדיבות המצולם

התנגשות ראשונה בין מנכ”ל משרד החינוך אסף צלאל, ליו”ר הוועדה המיוחדת לתיקון ושיפור החינוך המיוחד, עמוס שפירא. סלע המחלוקת: הדד ליין להגשת מסקנות הוועדה. בשבוע שעבר הציב מנכ”ל משרד החינוך, אסף צלאל, יעד ברור להצגת מסקנות וועדת שפירא בדיון בוועדת החינוך בכנסת –תחילת השנה הבאה.

“הקמנו את ועדת שפירא כדי שתיתן פתרונות ארוכי טווח, והיא צפויה להגיש את מסקנותיה בינואר 2024”, אמר צלאל. “בינתיים אנחנו בדרך לקריסה כללית של התחום. הפתרון שלנו לא יעצור את הקריסה, אלא יאט אותה”.

מנכ"ל משרד החינוך, אסף צלאל. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מנכ”ל משרד החינוך, אסף צלאל. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בהמשך לדברים אלו, יו”ר הוועדה עמוס שפירא לא נותר חייב, ובסיום ישיבת המליאה שנערכה בשבוע שעבר בבניין משרד החינוך בתל אביב אמר: “אני בוודאי מאוד רוצה (להגיש את דוח המסקנות – א.ח.), למרות שאני אומר – לא התחייבתי מעולם שנסיים את העבודה שלנו בתאריך מסוים. אני לא עובד אצל אף אחד, בין השאר אני גם לא מקבל כסף כדי שאף אחד לא יחשוב שאני עובד אצלו. אני לא צריך תמריצים”.

“לא אעבוד תחת לחץ”, אמר עוד. “אני רוצה ליצור מסקנות ראויות, וגם ניתנות לביצוע. זו המטרה שלי, ואני רוצה לגמור את המשימה שלי כמה שיותר מהר בנסיבות העניין. המטרה שלי היא גם שאותו צוות ש’מבשל’ את ההחלטות ימשיך לעבוד גם בפגרת הקיץ, כדי שנוכל להמשיך ולנצל את הזמן. לא יודע אם נצליח, אעשה מה שאני יכול”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


גורמים בוועדת שפירא: “צלאל התעלם”

גורמים החברים בוועדת החינוך בכנסת וגם בוועדת שפירא אמרו כי הצהרתו של מנכ”ל משרד החינוך, צלאל, היא מנותקת מהמציאות. “ידענו את זה ברגע שהוא אמר את המשפט הזה, השבנו לו גם בוועדת החינוך של הכנסת. שפירא אומר אחרת, וגם אנחנו, שנמצאים בוועדה, יודעים את המצב האמיתי. הוא מתעלם ועכשיו המציאות מוטחת בפניו. לא יכול להיות שכל דבר הקשור לחינוך המיוחד יפילו על ועדת שפירא, כך עשה גם יו”ר ועדת החינוך, ח”כ יוסי טייב, שהצהיר כי אם המנכ”ל אומר אז הוא יודע, ושהם הממשלה והם מעבירים הנחיות לשטח. בפועל אנחנו רואים מה קורה”.

הדברים של מנכ”ל משרד החינוך מתיישרים עם הקו של שר החינוך יואב קיש שאמר במסיבת העיתונאים לפני חמישה חודשים בנושא הרפורמה בחינוך המיוחד כי: “המנדט שניתן לוועדה הוא לבחון מה קרה בחינוך המיוחד, ולתת המלצות לא רק לטווח הקצר – אלא לעוד עשור. נהיה חייבים לבחון היטב את מסקנותיה. זו אחריות הוועדה לעשות תיאום ציפיות בין מה שצריך – למה שהשטח יכול להכיל. המסקנות יוגשו בתוך כמה חודשים”.

השר גם התייחס אתמול בראיון לגלי צה”ל על מצבו הקשה של החינוך המיוחד ואמר כי: “מצד אחד, אנחנו רוצים לתת הכל, מצד שני לא מסוגלים לתת. אנחנו באירוע קשה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות