נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםמשרד המשפטים נגד הרב: "מפר את החוק"

משרד המשפטים נגד הרב: “מפר את החוק”

בלעדי | נציבות שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות פנו במכתב לרב שלמה תמייב, שלכאורה הפלה ילד בן 10 עם אוטיזם מנוכחות בשיעורי תורה בבית הכנסת

הרב שלמה תמייב בבית הכנסת. צילום ממצלמה נסתרת
הרב שלמה תמייב בבית הכנסת. צילום ממצלמה נסתרת

בעקבות תחקיר “שווים”: הממונה על פניות הציבור בנציבות שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות, עו”ד טובה רקנטי, שלחה מכתב לבית הכנסת חפיזוב בתל אביב בתגובה לתחקיר שנחשף באתר “שווים“, שהעלה חשש לאפליה של ילד בן 10 על הרצף האוטיסטי בשיטתיות מתפילות ומשיעורי תורה.

שליחת המכתב מגיעה על רקע תלונה של האב לנציבות, אותה פרסמנו לראשונה ב”שווים”, לצד תלונה במשטרה שהוגשה בנושא נגד הרב שלמה תמייב, שהפלה לכאורה את הילד. האב טוען כי הרב תמייב, המנהל את בית הכנסת, מסרב לאפשר לבנו יניב (שם בדוי) להשתתף בשיעורי התורה ובתפילות בבית הכנסת בשל העובדה שהוא מאובחן באוטיזם.

“סעיף 19 ו’ לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אוסר על מפעיל של מקום ציבורי לסרב לתת שירות לאדם עם מוגבלות בשל מוגבלותו”, נכתב במכתב שהועבר לבית הכנסת. לדבריהם, בית הכנסת חפיזוב הוא מקום ציבורי, ולכן הם ביקשו מגבאי בית הכנסת, אבנר חפיזוב, להתייחס לתלונה של האב ולתת הסבר לטענותיו. “אנחנו בודקים את העניין לעומק”, מסרו עוד.

התיעוד של הרב תמייב שהתפרסם ב”שווים”

******

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

******

הרב עומד על שלו

חשיפת “שווים” עוררה הדים, וגררה תגובות רבות נגד התנהגותו של הרב תמייב. האב שי (שם בדוי) סיפר כי בעקבות הפרסום קיבל מאות הודעות תמיכה מאנשים מהציבור החילוני והציבור הדתי והחרדי, שלדבריו גינו את היחס של הרב כלפי בנו.

למרות הביקורות החריפות, הרב תמייב המשיך לדבוק בעמדתו, ולא לאפשר לאב ולבנו להיכנס לבית הכנסת, הנמצא בקרבת ביתם. לטענתו, יניב מפריע למתפללים האחרים: “הוא צועק, רץ הלוך ושוב מול כל הילדים, ומפריע להם לריכוז. זו כיתה שאני מלמד, זה כמו שיעור בבית ספר. אני צריך שהילדים יהיו בריכוז והקשבה, והוא מוציא אותם מהקשבה. לא ייתכן שבכיתה ילד יפריע. לא משנה אם הוא אוטיסט או בריא”.

עוד אמר הרב תמייב כי לילד אוטיסט אין כושר למידה, וכי הוא מבין שהוא עובר על החוק, ולמרות זאת הוא לא מאשר את כניסתו של הילד והאב לבית הכנסת. “הילד לא מבין, בינינו, למרות שהאבא טוען שהוא מבין שהוא ילד נורמלי ושיש תקשורת. אין תקשורת. אני מעביר שיעורים יותר מ-20 שנה, וכל ילד שאני אומר לו ‘תשב ותהיה בשקט’, מקשיב לי. הילד הזה לא מבין ולא שומע. כשהוא יושב בשקט, אין לי שום טענה, אבל אחרי שהוא עושה בעיות, בתור אבא, אתה צריך לצאת איתו החוצה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות