נושאים קשורים

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"



הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
ראשיחדשות"הסברתי שאני מתמודדת נפש, השוטרים לא הקשיבו"

“הסברתי שאני מתמודדת נפש, השוטרים לא הקשיבו”

נגה טל מרמת גן בסך הכל יצאה לטיול בעיר – ונקלעה בטעות להפגנה. אז איך היא מצאה את עצמה נגררת בכוח על ידי שוטרי יס"מ, בהתקף חרדה ופצועה? המשטרה: "היא סירבה להזדהות"

המשטרה צריכה להבין שהיא אמורה לשרת את כל סוגי האזרחים”. נגה טל (צילום מסך מתוך סרטון שפורסם ברשת)

מתמודדת נפש פצועה פיזית ונפשית, סגן ראש עיר עם כתף פרוקה ואזרח עצור – כך בחרה המשטרה לסיים אירוע שהיה יכול להיגמר אחרת לגמרי.

זה קרה ביום שלישי השבוע (12.9). ברשת צצו סרטונים של שוטרי יס”מ גוררים אישה צעירה על רצפת הרחוב, בעודה זועקת ונאבקת. על פניה אפשר להבחין בפאניקה שהיא שרויה בה. הצעירה היא נגה טל, מוזיקאית בת 35 מרמת גן, המתמודדת עם פוסט טראומה.

הכל החל כשטל יצאה לטייל ולנשום אוויר. בעודה מטיילת ברחוב ביאליק ברמת גן, היא ראתה הפגנה מול בניין העירייה. לאחר שהסתקרנה, היא ניגשה למפגינים כדי לשאול אותם על מה ההפגנה, וגילתה שמדובר בהפגנה של מתנגדי החקיקה המשפטית.

בשיחה עם “שווים” מספרת נגה על שהתרחש: “בזמן שאני משוחחת עם המפגינים, פתאום מישהי באה על אופנוע, נעמדת לידנו עם קסדה על הראש ותחילה לצעוק ‘רק ביבי, רק ביבי’, כשהיא מתסיסה את המוחים. אני עדיין עומדת ומסתכלת מהצד, גם עליה וגם על ההפגנה. פתאום היא באה ומתחילה לתקוף אותי, גם פיזית וגם מילולית. ניסיתי ללכת, לזוז, והיא פשוט הלכה אחריי ולא נתנה לי להתרחק”.

בשלב הזה, טל חטפה התקף חרדה קשה, שלדבריה נמשך כרבע שעה. המפגינים ניסו להרגיע אותה ולעזור לה לצאת מההתקף. בזמן הזה, הבחורה התוקפנית הלכה למשטרה להתלונן על טל. בשלב הבא הופיעו מספר שוטרי יס”מ, רעולי פנים ועם קסדות על הראש.

מעדותה של טל עולה כי האופנוענית ניגשה לשוטרים, הצביעה עליה ואמרה: “זו הבחורה שתקפה אותי”. בשלב הבא ניגשו השוטרים לטל וביקשו ממנה להזדהות. “גם אני וגם מפגינים נוספים ניסינו להסביר לשוטרים שלא תקפתי אותה, להיפך. שהרגע רק נרגעתי מההתקף חרדה שנוצר בעקבות מהתקיפה שלה”.

************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש (וזה לוקח פחות מדקה). הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

הנוכחים במקום מעידים כי בשלב הזה נכנסה טל להתקף חרדה נוסף. כפי שניתן לראות בסרטון שפורסם, בתגובה תפסו שני שוטרים את נגה וגררו אותה לעבר רכב משטרה. “הם פשוט לא הקשיבו”, מעידה טל. “הסברתי שאני מתמודדת נפש, שאני בסיום של התקף חרדה מאוד קשה, שלא תקפתי אותה. התחננתי אליהם שיתנו לי רגע. לא עניין אותם כלום, הם תפסו וגררו אותי על האספלט החם. נפצעתי ברגל, והרגשתי שיד שמאל שלי עוד רגע יוצאת מהמקום מרוב שתופסים אותי חזק. יש לי פציעות ברגליים ופצעים פתוחים,  כוויות מהאספלט החם. אבל בעיקר יש לי צלקת בנפש”.

טל לא נעצרה. לדבריה, ולפי עדויות של נוכחים במקום, שוטרי היס”מ פתחו את תיקה והוציאו ממנו אמצעי זיהוי. כל זה בזמן שנגה בהתקף קשה, צורחת ומתחננת שיניחו לה.

באירוע נכחו גם עו”ד רועי ברזילי, סגן ראש עיריית רמת גן, ואזרח בשם ערן נבון, שניסה לעזור. “השוטים פשוט התעלמו מאיתנו”, מעיד נבון. “הם לא היו מוכנים לענות, לא לי ולא לאף אחד אחר. מדי פעם הם דחפו והטיחו אותנו הצידה. רועי אמר להם – אני סגן ראש העיר, אני מבקש שתפסיקו את זה, אני לא מוכן לקבל את זה, אני מבקש ממכם לעצור. הם פשוט זרקו אותו, וכתוצאה מכך הוא פרק את הכתף”.

“החלק הכי עצוב, זה שהכל היה יכול להימנע”, אומר נבון. “המשטרה צריכה להבין שהיא אמורה לשרת את כל סוגי האזרחים, בריאים, חולים, מתמודדים, יהודים, ערבים – כולם. בסוף יש פה מישהי שנפגעה וזה היה יכול להימנע אם המשטרה הייתה הופכת לגוף שיכול להתמודד עם כל סוגי האנשים”.

ממשטרת ישראל נמסר התגובה: “במהלך הפגנה שהתקיימה ברמת גן, התקבל דיווח בגין תקיפת רוכבת אופנוע על ידי מפגינה. שוטרים שביקשו מהמפגינה להזדהות נתקלו בסירוב מצידה, תוך שהיא מתעלמת מבקשתם. בניסיון לבירור פרטיה, נאלצו השוטרים לעצור את המפגינה תוך שימוש בכוח סביר וזאת בשל התגודדות של מספר מפגינים שהפריעו להשלמת מעצרה. לאחר שהתבררו פרטיה, היא שוחררה במקום. מפגין נוסף נעצר והועבר לחקירה בגין תקיפת שוטרים”.

חטפה התקף חרדה. טל מוקפת שוטרים
אמיר שטיין, יליד 1996, הוא כותב ומרצה, בעל ערוץ יוטיוב חינוכי, מתמודד נפש, יוצא החברה החרדית, טרנסג'נדר א-בינארי וסטודנט לספרות ופילוסופיה יהודית.

כתבות אחרונות